خبرهای داغ:
در راستای شناسایی شهدای گمنام

نمونه گیری خون از خانواده شهدای مفقودالاثر شاهرود

در راستای شناسایی شهدای گمنام، خونگیری از خانواده شهدای مفقود الاثر شهرستان شاهرود با حضور نمایندگان ایثارگران استان انجام شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۷۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به همت امور ایثارگران و بهداری سپاه قائم آل محمد (عج) استان و شهرستان شاهرود، خون گیری از خانواده شهدای مفقودالاثر شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجتمع ولایت سپاه شاهرود انجام شد.
در این برنامه خانواده شهدای مفقود الاثر شامل پدر و مادر و خواهر و برادر و همسر و فرزندان شهدای که بیش از ۵۰ نفر بودند حضور داشته و نمونه خون آن‌ها برای بررسی dna و مطابقت با خون شهدا تفحص شده گمنام برای شناسایی گرفته شد.
در این فراخوان ۲۰ خانواده شهدای مفقود الاثر از یگان‌های سپاه و ارتش و بسیج حضور داشتند و دو خانواده نیز با حضور در منازلشان نمونه گیری انجام شد.
در حاشیه این فراخوان با گفت: وگویی که با خانواده‌های این شهدا انجام شد چیزی که مورد تاکید بود در آمدن از چشم انتظاری و اینکه خبری از شهید آن‌ها بیاید تا پدر و مادر شهدا که تعدادی کمی از آن‌ها در قید حیات بودند خیالشان راحت شود.
لازم به ذکراست با توجه به پیشرفت علم و شناسایی از روی dna خون ستاد جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح بصورت رایگان این نمونه گیری خون را از خانواده شهدای مفقود الاثر در سراسر کشور انجام و بانک خونی ایجاد می‌کنند تا بتوانند شهدای گمنام را شناسایی و به خانواده‌های چشم انتظار بازگردانند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها