خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

حمایت از کالای ایرانی پایه ای از آموزش و پرورش فرهنگ سازی شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سالی که توسط رهبر انقلاب با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است باید به صورت پایه ای از آموزش و پرورش فرهنگ سازی شود و انتقال این فرهنگ بوسیله آموزش و پرورش اتفاق می افتد.
کد خبر: ۹۰۱۱۰۶۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، لامعی مدیرکل آموزش و پرورش استان در همایش معلم فرهنگ ساز حمایت از کالای ایرانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته معلم با اشاره به اینکه در سال 97 یاد امیران و سرداران شهید استان را گرامی میداریم اظهارداشت: اگر ایران عزت و اقتداری دارد به برکت جانفشانی شهدا است و ما در دستگاه تعلیم و تربیت اعلام همکاری در این زمینه داریم.

وی عنوان کرد: یک روز مخصوص بزرگداشت مقام شهدای فرهنگی و دانش آموز استان است که با حضور فعال و بسیجی گونه فرهنگیان برگزار می شود و مقام عالی وزارت سخنران محوری آن روز است.

لامعی با بیان اینکه با نگاهی بر تاریخ انقلاب اسلامی درمی یابیم فرهنگیان و دانش آموزان همواره پرچم دار و پیش قدم بوده اند افزود: و اوج حضور بسیجیان از مجموعه آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس بود که جانفشانی ها در راستای آرمان های شهدا و امام داشتند. 5هزار معلم و 36هزار دانش آموز شهید گواه این ادعا است.

وی خاطرنشان کرد:  امروز آمادگی فرهنگیان به اندازه ای است که اگر در میدانی نیاز باشد سربازان انقلاب هستند. چون انقلاب به سختی به دست آمده است و موظفیم در سنگر تعلیم و تربیت برای حفظ آن بکوشیم.

وی با بیان اینکه در طول انقلاب جانفشانی های زیادی شده و هرجا بسیج یعنی مردم پیش قدم شده پیروزی ازآن ایران اسلامی بوده است گفت: از آن زمان که مردم به ندای امام لبیک گفتند و فوج فوج به صحنه  جهاد آمدند ورق به نفع ایران برگشت و این حرکت امام آغاز شد که در جنگ نظامی نیز از مردم امداد گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: تجربه امام در انقلاب و ادامه آن در دفاع مقدس شکل گرفت و سپس ملت های دیگر همچون عراق از تجربه موفق ایران بهره گرفتند و نیروهای مردمی تشکیل دادند.

وی تأکید کرد: اگر سنگی بار در هر عرصه ای بر دوش مردم باشد پیروزی با کشور است و بسیج در ابعاد مختلف کادرسازی و فرهنگ سازی می کند و با بهره گیری از نیروی مردمی تاکنون موفق بوده است.

لامعی ادامه داد: در سالی که  توسط رهبر انقلاب با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است باید به صورت پایه ای از آموزش و پرورش فرهنگ سازی شود و انتقال این فرهنگ بوسیله آموزش و پرورش اتفاق می افتد.

وی با تأکید بر اینکه زیربنای توسعه اقتصادی ارتقاء فرهنگ است خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش جلسات متعددی راجع به مسئله حمایت از کالای ایرانی برگزار کرده ایم و با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرستانها، معاونین و سازمان بسیج دانش آموزی بر استفاده از کالای تولید داخل تأکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: اگر می خواهیم اقتصاد و بازار اشتغال و کارآفرینی رونق بگیرد باید توجه به تولید داخلی داشته باشیم و در کنار آن تولیدات داخلی از کیفیت لازم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه ملزومات اداری و دانش آموزان از تولیدات داخلی خریداری می شود گفت: با ابلاغ وزارتخانه در همه شهرستانها خرید کالای خارجی برای مدارس و ادارات آموزش وپرورش ممنوع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها