خبرهای داغ:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد

کمبود بودجه برای اجرای پروژه ملی شکست آمریکا در طبس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی یک پروژه ملی در حوزه دفاع مقدس، شکست آمریکا در طبس است که متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی چندین سال است که به پایان نرسیده.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۳۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

محمدرضا فخر مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار کرد: شکست حمله نظامی آمریکا به طبس در سال 1359 حادثه بسیار مهم و تاثیر گذاری بود.حادثه 5 اردیبهشت همگان را متحیر و شگفت زده کرد چرا که در صحرای طبس شن ها از سوی خداوند مامور مقابله با دشمنان آمریکایی شده و آنها را شکست دادند.

وی با بیان اینکه  به همین مناسبت هر ساله برنامه هایی برای گرامیداشت این روز در صحرای طبس برگزار می‌شود عنوان کرد: از جمله کار های انجام شده توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی فضاسازی با توزیع بروشورهای مربوط به این روز و استفاده از حضور سخنرانان در جلسات مختلفی که در سطح استان در حال برگزاری است بوده.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: از جمله برنامه هایی که برای گرامیداشت سالروز 5 اردیبهشت در نظر گرفته شده است اجرای برنامه شکرگزاری در محل امامزاده موسی الکاظم طبس (ع) است و سخنران ویژه این برنامه حجت الاسلام ماندگاری خواهد بود.

 فخر با اشاره به 5 اردیبهشت ماه سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس گفت: در این روز برنامه ها از ساعت 9 صبح در محل مسجد شکر آغاز خواهد شد و سخنران محوری این روز استاندار خراسان جنوبی و نماینده ای از طرف آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی خواهند بود.

 وی خاطرنشان کرد:همچنین از دیگر مهمانان دعوت شده برای این برنامه آقای عبدالناصر شریف یکی از نیروهای مقاومت جهاد اسلامی فلسطین است.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز آماده کردن کلیپی با عنوان ابابیل است که توسط هنرمند استانی مولوی حقیقی اجرا خواهد شد؛ این کلیپ با همکاری مرکز فرهنگی هنری حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و صدا و سیمای خراسان جنوبی آماده شده است.

 فخر برپایی نمایشگاه کاریکاتور با موضوع ترامپیست و نمایشگاهی با موضوعات حقوق بشر آمریکایی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در گرامیداشت سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه با همکاری صدا و سیما و مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اولین انیمیشن در مورد حادثه طبس ساخته شده است، یادآور شد: این انیمیشن که به صورت سه بعدی و واقعیت افزوده آماده شده است برای اولین بار در روز 5 اردیبهشت ماه کلید خواهد خورد.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار کرد: تقدیر از همه عوامل برگزاری سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس و همچنین گرامیداشت و تجلیل از خانواده مرحوم حجت الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه فقید طبس از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای روز 5 اردیبهشت ماه است.

 فخر اظهار کرد: در خراسان جنوبی یک پروژه ملی در حوزه دفاع مقدس، شکست آمریکا در طبس است که متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی چندین سال است که به پایان نرسیده.

 

وی عنوان کرد: برای  دو پروژه حدود 6 سال قبل 12 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده ،علاوه بر اینکه اعتبار محقق نشده است بلکه در این مدت مبلغ اعتبار مورد نیاز خیلی بیشتر شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها