خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

کسانی که چشم بر توانمندی های داخلی بسته اند یا نابینا هستند و یا مغرض

امام جمعه دامغان با تاکید بر لزوم خود باوری برای تحقق نام سال و برشمردن توانمندی های علمی، جغرافیایی، معدنی، زئوپولتیک، کشاورزی و ... کشورمان، گفت: کسانی که با وجود همه این توانمندی ها چشم امیدشان به بیگانگان است یا نابینا هستند و یا مغرضانه چشم بر حقایق بسته اند.
کد خبر: ۹۰۰۶۴۰۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های وحدت بخش و بصیرت افزای نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تبریک فرارسیدن عید بزرگ مبعث رسول ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) و تشریح و تبیین زوایایی از شخصیت و حیات بابرکت رسول اعظم(ص)، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) تقوا و اخلاق را محور حیات فردی و اجتماعی و رسالت خود قرار داد، مکارم اخلاق را ارتقاء داد و در وجود بابرکت خویش و اهل بیت(ع) به اوج رساند.

امام جمعه دامغان وجود نبی مکرم اسلام(ص) را از بزرگترین نعمت های خداوند برای بشریت و دوری از کبر و حسد، بخل و ریا، ثروت اندوزی و نفاق را از مهمترین آموزه های زندگی آن حضرت برشمرد و خاطرنشان کرد: خداوند رحمان هیچ پیامبری را مبعوث نکرده مگر برای کامل کردن عقل ها، پیامبر اکرم(ص) شالوده تمدن جهان شمول اسلامی را بنیان گذارد و شاگردانی همچون علی(ع)، سلمان ها، اباذرها، عمارها و مقدادها تربیت کرد تا این راه ادامه یابد.

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه به خباثت ها و جنایات مثلث شوم آمریکایی صهیونیستی سعودی در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: این مثلث شوم در کنار دسیسه ها و نفرت پراکنی های مداوم دولت خبیث انگلیس با بهره گیری از رسانه های فتنه گر خود و خیانت های ابلهانه جاهلیت مدرن، وهابیت و تفکر شیطانی تکفیری؛ ارمغانی جز خون و کشتار و برای مردم منطقه نداشته و ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نام سال یعنی حمایت از کالای ایرانی پرداخت و خودباوری و اتکا به توانمندی های سرشار داخلی را لازمه تحقق آن دانست و تصریح کرد: وجود 63 هزار و 818 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه ها، استعدادها و نخبگان پرشمار، 68 هزار نفر پزشک در حالی که این عدد پیش از انقلاب 9 هزار و 458 نفر بوده؛ نشان از توانمندی سرشار علمی کشورمان است.

وی با اشاره به تحصیل بیش از چهار میلیون دانشجو در مراکز آموزش عالی کشور در حالی که این تعداد پیش از پیروزی انقلاب تنها 170 هزار نفر بوده و وجود بیش از 200 هزار نفر دانشجوی دکترا را پشتوانه بزرگ علمی ایران اسلامی برشمرد و افزود: وسعت بسیار زیاد نسبت به بسیاری کشورها، موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد و برخورداری از اقلیم های مختلف دریا، جنگل، دشت و بیابان از دیگر شاخصه های کشورمان است.

امام جمعه دامغان با اشاره به رتبه یک تا ده کشورمان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و باغی، وجود شش هزار معدن و 70 نوع مواد ارزشمند معدنی، 7/11 میلیون هکتار جنگل و بیش از دو هزار و 500 گونه گیاهی در پهنه گسترده اقلیم چهار فصل کشورمان، گفت: کسانی که با وجود همه این توانمندی ها چشم امیدشان به بیگانگان است یا نابینا هستند و یا مغرضانه چشم بر حقایق بسته اند.

گفتنی است، تأکید امام جمعه دامغان بر لزوم مدیریت صحیح نرخ و بازار ارز توسط دولت و نیافزودن بر مشکلات اقتصادی مردم، گرامی داشت فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی و خدمات و رشادت های این نیروی جان برکف و محکومیت گزافه گویی های رئیس جمهور ابله آمریکا و دولتمردان متوهم سعودی از دیگر بخش های خطبه های نماز جمعه امروز دامغان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها