خبرهای داغ:
رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود:

اعتکاف قریب به دو هزار نفر در مساجد شهرستان شاهرود

رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود بابیان اینکه یک هزار و ۷۷۱ نفر در مساجد این شهرستان معتکف شدند، گفت: ۲۱ مسجد میزبان معتکفان هستند.
کد خبر: ۹۰۰۳۲۲۴
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه یک هزار و ۷۷۱ نفر در مساجد شاهرود معتکف شدند، ابراز داشت: این افراد در ۱۴ مسجد شهری و هفت مسجد روستایی با مباحث دینی و تبلیغی، چگونگی تبیین شعار سال و پرورش تقوا و ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی آشنا می‌شوند.
وی بابیان اینکه ۶۵۱ نفر مرد و ۹۲۵ نفر خانم در مساجد شهری شاهرود معتکف هستند، افزود: ۶۵ برادر و ۱۳۰ خواهر نیز در روستا‌های شاهرود به جمع معتکفان پیوستند که این افراد توسط مبلغان و روحانیان مورد آموزش مسائل فرهنگی مختلف واقع می‌شوند.
امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه ۲۵ مبلغ ویژه اعتکاف به مساجد شهرستان اعزام شدند، ابراز داشت: ۲۰ نفر مبلغ مرد و پنج نفر مبلغ زن متخصص اعزامی از قم به غیر از مبلغان بومی حاضر در آئین اعتکاف وظیفه بیان احکام و فرایض و گفتمان‌های دینی را برعهده دارند که این افراد با حضور در مساجد این مباحث را به معتکفان آموزش می‌دهند.
عبداللهیان در ادامه به اعزام ۴۲ مداح و همچنین قاری قرآن به مساجد برگزار کننده اعتکاف اشاره و تصریح کرد: این افراد می‌کوشند تا بابیان مسائل مختلف فرهنگی نسل جدید را به حضور در مراسم اعتکاف تشویق و ترغیب و آن‌ها را به‌ضرورت تقوا و اتحاد دعوت کنند.
وی افزود: با پیروزی انقلاب دشمن از طرق مختلف کوشید که به اهداف خود دست یابد و می‌داند که راه نفوذ و سلطه بر ایران از مسائل فرهنگی گذر می‌کند بنابراین به دنبال ایجاد هجمه‌های فرهنگی است و برگزاری مراسم اعتکاف نقشه‌های شوم آن‌ها را خنثی می‌کند.
پنج هزار و ۱۹۰ نفر در استان سمنان معتکف شدند که در این بین شهرستان شاهرود با یک هزار و ۷۷۱ نفر بیشترین تعداد معتکفان را به خود اختصاص داده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها