خبرهای داغ:

بیعت بهاری با شهدا در گلزار شهدای بهبهان

با همت هیئت محبین حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام شهرستان بهبهان محفلی نورانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در جوار شهدای شهرستان بهبهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۲۴۰۸
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهبهان، مراسمی تحت عنوان «بیعت بهاری با شهدا» به منظور تجدید میثاق با آرمانهای شهدا در جوار مزار مطهر لاله های گلگون کفن شهرستان بهبهان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان و حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم شهیدپرور این شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام پناهیان در ابتدای این مراسم، امتیاز بهبهان را خوش فهمی و هوشمندی دانسته و با مدد گرفتن از شهدا گفت: بهار است و بالاخره فراغت، تعطیلات و آغاز سالی است و آدم می تواند یک برنامه ریزی جدیدی داشته باشد.


استاد پناهیان در مقدمه اول سخنان خود در خصوص جامعیت دین گفت: دین ما تک بعدی نیست و دارای ابعاد مختلف است، دین ما از جهات مختلف هم برای دنیا هم آخرت، هم سیاست هم تربیت، هم توانمندی جسمی هم روحی و... هست؛ دین به ابعاد مختلف توجه دارد هم بازار را می تواند تنظیم کند و هم فرد را، هم معنویت فردی و هم جمعی، هم تغذیه جسمی هم تغذیه عاطفی و هم برای تغذیه معنوی رابطه انسان با خدا برنامه دارد.


ایشان در بخش دوم مقدمه سخنان خود افزود: در هر زمانی یک گفتمانی در جامعه رایج می شود، فرهنگی فرهنگ غالب می شود، یک زبانی مردم پیدا میکنند، اقتضائات پیدا میشود و دین را متناسب با اقتضائات و نیازهای آن زمان عرضه کرد نه فقط در مقام تبلیغ بلکه در مقام عمل کردن به دین؛پس دین به اقتضای زمان تغییر نمیکند بلکه تبیین شود. دین را باید به زمان نگاه کرد و عمل کرد به زمان نگاه کرد و تبلیغ کرد.


وی در ادامه دلیل نامگذاری سال های اخیر توسط مقام معظم رهبری با محوریت اقتصاد را مواجهه انقلاب و دین با دشمن در دو امر در هم تنیده بنام فرهنگ و اقتصاد دانست و گفت: من از یک کلمه دیگری بنام معیشت، زندگی و زندگی بمعنای اعم کلمه استفاده می کنم، دشمن در حال حاضر روی معیشت ما دست گذاشته و میخواد از این طریق روی معنویت ما اثر بگذارد، گاهی بر روی معنویت ما تعرض دارد ولی تعرضش زیاد جدی نیست.


دشمنان جهانی از ما می پرسند آیا دین شما که شما را حماسه ساز بار آورد و از ستم نجات داد و از جنگ تحمیلی نجات داد زندگی هم می تواند ببخشد؟ یا زندگیتان را همان صهیونیست هایی که زندگی بقیه ابناء عالم را اداره میکنند زندگی شما را هم اداره خواهند کرد؟
ایشان در پاسخ به این سوال تکلیف جوانان حزب اللهی را خروج از روحیه کارمندی و انجام کارآفرینی دانست و مساجد را مکان مناسبی برای کارآفرینی معرفی کرد.
حجت الاسلام پناهیان در پایان مصادیقی از نحوه ایجاد کارآفرینی را مطرح کرده و معتقد بودند که جامعه فعلی ما باید متکی به خود باشد و از وابستگی به غرب اجتناب کند.
گفتنی است در حاشیه این مراسم خانواده های شهدا به زیارت مزار مطهر شهید خود رفته و قرائت فاتحه ای را داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها