خبرهای داغ:
در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان شد ؛

90درصد از مصوبات اقتصاد مقاومتی محقق شده / 109 درصد پیشرفت در بحث اشتغال داشته ایم

مهندس پیش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با آرزوی توفیقات در سال 97 به ارائه ی گزارشی از عملکرد این سازمان در سال 96 پرداخت و گفت: در سال 96 که بنا به دستور مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی نام گذاری گردید دولت برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داد که سهم استان گلستان نیز مشخص بود.
کد خبر: ۹۰۰۱۴۶۰
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، مهندس حسین پیش قدم رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با آرزوی توفیقات در سال 97 به ارائه ی گزارشی از عملکرد این سازمان در سال 96 پرداخت و گفت: در سال 96 که بنا به دستور مقام معظم رهبری  به اقتصاد مقاومتی نام گذاری گردید دولت برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داد که سهم استان گلستان نیز مشخص بود.

وی افزود:در حوزه ی اشتغال از 970هزار نفر که در سال 96 سهم دولت بود ، استان گلستان با 19400 نفر برش  استانی سهم اشتغال را به خود اختصاص داد که خوشبختانه با ثبت 21006نفر در سامانه اداره کل رفاه و تامین اجتماعی اشتغال داشتیم که پیشرفت 109درصدی را در سال 96 داشتیم و توانستیم آنرا به پایان برسانیم.

پیش قدم برش استانی در بحث اشتغال را با رشد 50درصدی 30هزار نفر عنوان کرد و تصریح کرد:در سال پیش رو همچنان پیش بینی ما در بحث اشتغال 21هزار نفر بود که استاندار محترم این رشد را در جهت پیشرفت و جهش استان ترسیم کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان بیان کرد:در بحث تولید 11 هزار میلیارد تومان از منابع مالی  کشور به استان گلستان اختصاص داشته است که در مقایسه با استانهایی که 70الی80هزار میلیارد تومان از منابع مالی را دارند و بیش از 300 واحد صنعتی را دارند ، در پایان هفته ی گذشته با معرفی 220 واحد صنعتی رتبه ی 7 را داشتیم که رشد خوبی محسوب می شود.

وی در ادامه به گزارشی از اقدامات این سازمان در بحث اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: در این حوزه 13 جلسه را با 141 مصوبه پشت سر گذاشتیم که بالای 90درصد از این مصوبات تحقق و عملی شده که در سامانه رصدی نیپا ثبت گردیده است.

پیش قدم در ادامه افزود: 58 پروژه ی مهم و محوری اعم از راه آهن گرگان – مشهد ، جزیره ی آشوراده و منطقه آزاد اینچه برون و ... را پیگیری و رصد و آمایش کردیم و در همین راستا جلساتی را با ارگان های مختلف و مرتبط با آن برگزار کردیم که در سال 97 نیز مسئولیت پیگیری و رصد نیز بر عهده ی ما خواهد بود و امیدواریم که بتوانیم این پروژه ها را به مرحله ی تحقق برسانیم.

رئیس سازمان  برنامه و بودجه استان گلستان میزان بیکاری در استان را 12.7 درصد عنوان کرد و بیان کرد: این میزان از آمار با توجه به میانگین کشوری 1 درصد افزایش داشته است.

وی در پایان افزود: استان ما 38.5درصد از میزان مشارکت را در حوزه ی اشتغال داراست که این موضوع نسبت به سال گذشته با افزایش 22 هزار نفری در دامنه ی اشتغال همراه بوده است که استان گلستان در پائیز امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور توانسته توفیقاتی را در بحث اشتغال داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها