خبرهای داغ:
به همت مرکز آموزش موسسه فرهنگی بین الحرمین

گردهمائی فصلی فعالان قرآنی موسسه بین الحرمین شاهرود

گردهمائی فصلی فعالان قرآنی موسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۶۵۴۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد براهیمی مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود، در این جلسه گفت: فراگیری وعمل به آموزه‌های قرآن کریم رهنمون کننده انسان‌ها به بهشت است.
وی با اشاره به حدیث نبوی درباره اهمیت فراگیری قرآن اظهار کرد: پیغمبر مکرم اسلام (ص) در حدیثی فرمود: ه اند: آگاه باشید که هرکس قرآن بیاموزد و به دیگران یاد دهد و به احکام و دستورات آن عمل کند، من سوق دهنده و راهنماى او به سوى بهشت هستم.
ابراهیمی با اشاره به نقش تربیت قرآنی در اسلام افزود: در روایتی از حضرت محمد (ص) بیان شده یکى از حقوق فرزند بر پدر، تعلیم قرآن است و پدر وظیفه دارد نیکو خواندن قرآن را به فرزند بیاموزد و وسیله‌ی یادگیرى را براى او فراهم نماید.
وی گفت: طبق بیان روایات و اخبار رسیده از معصومین (ع) توصیه شده است که قرائت قرآن را بیاموزید به درستى که درجات بهشت به تعداد آیات قرآن مى‏باشد و در روز قیامت به قارى قرآن گفته می‌شود، بخوان و او را یک درجه بالا می‌برند و بندگان مؤمن هر آیه‌ای که تلاوت می‌کنند به اندازه همان آیه درجه و مقام شان در بهشت بالا خواهد رفت.
در آخرین جلسه گردهمائی فصلی فعالان قرآنی موسسه فرهنگی بین الحرمین شرکت کننده به ارائه گزارش کار و بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها