خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

تمام هجمه امروز دشمنان هدفش رهبری نظام است

امام جمعه موقت شاهرود گفت: امروز تمام هدف دشمنان داخلی و خارجی اصل ولایت فقیه و رهبری نظام اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۰۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در خطبه های نمازجمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با بیان اینکه اساس نظر فلاسفه اسلامی انسانها در درون خود دارایی‌های دارند اظهار کرد: این دارایی ها عبارتند از قوه عاقله، قوه شهویه، قوه غضبیه و قوه واهمه هستند.
وی افزود: قوه شهویه ۵ شاخه دارد که میل به مقام، میل به جنس مخالف، میل به غذا و تغذیه و میل به اولاد که غریزه اولاد طلبی انسان است می باشد.
سعیدی با اشاره به کارکردهای این قوه و شاخه های آن تثربت کرد: نظام و امور زندگی است، اگر این پنج شاخه نبود نظام زندگی مختل می شد، نظام امور جامعه، بقای نسل، تڪامل و تعالی بشر است.
امام جمعه موقت شاهرود خاطر نشان کرد:قوه شهویه آثار منفی دارد که عبارتند از تمایل به مقام خوب است اما قدرت طلبی بد است و اگر تبدیل شد به قدرت طلبی به سقوط مے رسد. چه بسا انسان هایی از خلقت آدم تا امروز در سایه قدرت طلبی سقوط ڪردند. حتی قابیل سقوط ڪرد علت قدرت طلبی قابیل بود.فرزندان حضرت یعقوب به خاطر قدرت طلبی گرفتار شدند ڪه چرا خرقه امامت برای یوسف پیامبر باشد؟
وی با بیان اینکه چرا شیطان سقوط ڪرد؟ گفت: میل به قدرت طلبی و برتری او بود. که در تاریخ چند هزار ساله، میلیون‌ها انسان بودند ڪه در سایه قدرت طلبی سقوط ڪردند. بعد از رحلت پیامبر بسیای از ڪسانی ڪه در جنگ همراه پیامبر بودند با قدرت طلبی های شان سقوط ڪردند. با هزار زحمت و تلاش به یک موقعیت می رسند و برای تداوم قدرت و حفظ آن دست به ڪارهایی می زنند و اگر دولت هشتم و نهم را اینگونه می بینیم ریشه اش در قدرت طلبی است.
وی عنوان کرد: خداوند در انسان میل به جنس مخالف قرار داده است، برای بقای نسل و چقدر انسان ها پای این غریزه سقوط ڪردند و به انحراف ڪشیده شدند و حرم سراهایی ڪه این سلاطین برای خود درست ڪردند.
سعیدی ادامه داد: فرزندان نامشروع بیماری‌هاے این روابط نامشروع این غریزه یک آب حیات است ڪه باید ڪنترل شود ۵ میل به اولاد است، میلیون‌ها انسان ناخواسته پیرو همسر و فرزندانشان نابود شدند اگر بنا شد زبیر پایه فرزندش قربانی میشود اگر معاویه پای فرزندش جهنم باشد این میل به اولاد است ڪه انسان را به نابودی می ڪشاند ما در جمهوی اسلامی هم درگیر آقازادگی هستیم، ڪم هستن مثل امام رحمت الله علیه ڪه مے گوید اگر به من هم دست از این ڪاربر نداشت دستگیرش ڪنید و با او برخورد ڪنید.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ما در نظام جمهوری ایران شوخی نداریم چقدر باید از یک سوراخ چند بار گزیده شویم سوال سوال اصلی این است ڪه قوه شهویه قوت است یا فرصت است تهدید است یا فرصت هم می تواند باشد هم فرصت می‌تواند باشد چه بسا ڪسانی از این قوه اولیای الهی شدند فرماندار شهر مدیر یک شهر معاون و استاندارد این قدرت می‌تواند زمینه تعالے باشد فرمولے برای حل مشڪل برادران و خواهران استفاده از این یک تفریط دارد یک حد افراط و یک حد تعادل
تفریط انسان همه امور مهم را رها ڪنند هیچ مقامے را نپذیرد همسر نگزیند رهبانیت داشته باشد خود را محروم ڪنند ڪه این غلط است اگر انسان توان دارد باید مسئولیت قبول ڪند اگر به سن ازدواج بود ازدواج ڪنند به ڪار و تلاش بپردازد
وی اضافه کرد: حد افراط ڪه انسان بشود حیوان یک گرگ چند گوسفند را می دارد آدم نباید اینطور باشد افراد درمان طلبی و صل قارون افراط در شهوت رانی ڪه مسائل زیادے دارد شاید داستان حضرت یوسف نمونه‌ای از این موضوع باشد، حد اعتدال حرڪت روی مرز ۵۰ درصد پایین تر بالاتر خداوند چه امڪاناتی در اختیار انسان قرار داده است تا حد اعتدال را رعایت ڪنند
اول اراده و اختیار خداوند و دوم قوه عاقله انسان اراده دارد و اختیار عقل هم به او مے گوید ڪه چه ڪار بایدڪند نه افراط و نه تفریط.
وی با اسارا به وفات بانوی بزرگوار اسلام حضرت ام البنین ڪه نقش بسیار زیبایے در تاریخ اسلام را از خود به جای گذاشت افزود: یڪی از ویژگیهای برجسته ام البنین این بود ڪه بسیار مهربانانه با فرزندان حضرت زهرا رفتار می‌ڪرد.اسم ایشان فاطمه بنت ڪلابیه معروف به ام البنین بود، به امیرالمومنین می گفتند به من فاطمه نگویید ،هر وقت مرا فاطمه صدا می زنید آقازاده‌ها یاد مادر بزرگوارشان می‌افتند
سعیدی با اشاره به روز احسان و نیڪوڪاری گفت:یکی از ویژگی هایی ڪه خداوند در انسان قرار داده است ڪه همان مال طلبی است ، تمکن مالی ست اگر انسان تمکنی دارد به آنهایی ڪه ڪمتر تمڪن دارند ڪمک ڪند، خوشگذران های پول درآورِ از هر جای بی درد ،این ها برای نظام مشڪلاتی را به وجود مے آورند و دهن ڪجی می ڪنند، گذشت از مال، زمینه تزڪیه و تڪامل است.
وی به بحث سوریه هم اشاره کرد و افزود: در سوریه بعد از داعش پدیده های دیگری را شاهد هستیم که حضور آمریڪا و نقش آنها و نیروهای مسلح و بومی های داخل ڪه چشم امیدِ آمریڪا هستند ڪه البته این تلاش مذبوحانه است!
سعیدی با بیان بحث ترڪیه بیان کرد:نیروهای مسلح آن به سرزمین عفرین سوریه رفته اند و اردوغان دو مسئله برای ورود به عفرین بهانه دارد یک اگر عفرین سقوط ڪند همه زحمات آنها هدر مے رود و دوم ، ترڪیه هم ادعاے ارضے دارد و ادعای دیگرش این است ڪه دارد با تروریسم مبارزه مے ڪند. بهترین تدبیر این است ڪه نیروهای مسلح سوریه بیایند و در عفرین حضور داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه توازن قوا در منطقه چرا به وجود آمده است؟ گفت: اگر زمانی دو اسرائیلی اسیر حزب الله شدند و جنگ ۳۳ روزه به راه افتاد ولی امروز ارتش سوریه یک هواپیمای اف ۱۶ را در مناطق اشغالی سرنگون مے ڪند به این معناست ڪه رژیم صهیونیستے توانش را از دست داده است!
امام جمعه موقت شاهرود بیان کرد: انقلاب اسلامے ایران در سه ڪانون تهدید قرار گرفته است، اصل انقلاب اسلامے، ڪه همه تهدیدها متوجه اصل نظام است، چیزی ڪه ثمره خون چند هزار شهید است و بعد شخص رهبری که فشارها متوجه شخص ایشان است، ڪه ایشان سڪاندار چیزے ست ڪه در منطقه جریان دارد. اگر قوه قضاییه را مورد حمله قرار مے دهند، هدف اصلی رهبری است، اسم رهبر را نمے برند ولی آنچه مربوط به رهبری است را مورد حمله قرار می‌دهند.چه شد ڪه رئیس دولت نهم ودهم حالا"فیل ش یاد هندوستان ڪرده است؟" و اگر ڪسی ڪوچڪترین زاویه‌ای با نظام و رهبری داشت ما از آن بیزاری می جوییم،
وی با اشاره به ڪانون سوم که سپاه ایت عنوان کرد: به عنوان قوی ترین نهاد که در سخت ترین شرایط از حریم نظام دفاع ڪرده است مورد تهدید قرار گرفته است، حال چرا آقا برخورد نمی ڪنند؟ اما با چه ڪسی و چگونه؟
سعیدی بیان کرد:ما چهره‌ا ی خطرناڪ‌تر از بنی‌صدر نداشتیم وقتے ڪه به امام می گفتند بنی صدر خیانت می ڪند امام می‌گفتند با او بسازید، وقتے به امام می‌گفتند او ڪمر به نابودی شما بسته است امام می گفتند:بروید و با او بسازید امام بسیار تحمل می ڪردند.ا
ارسال نظرات
پر بیننده ها