خبرهای داغ:

روستای فرومد میامی در شمار 40 روستای دوستدار کتاب کشور

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی گفت : روستای فرومد این شهرستان به خاطر داشتن زیرساخت های لازم و استقبال فراوان مردم از کتابخانه ها، در شمار 40 روستای دوستدار کتاب کشور قرارگرفت
کد خبر: ۸۹۹۳۳۱۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،کمال ترابیان  افزود : امسال یک هزارو300 روستای کشور در چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور شرکت کردند که سهم استان سمنان 6 روستا بود.
وی افزود: روستای فرومد توانست با 40 روستای برترکشور به مرحله نیمه نهایی این جشنواره راه یابد.
ترابیان به برگزاری نخستین جشنواره اهدای کتاب در استان سمنان هم اشاره کرد و گفت: مردم فرهنگ دوست استان سمنان استقبال فراوانی از این طرح کردند ، مردم شهرستان میامی هم در همین راستا 59 هزار جلد کتاب به کتابخانه ها هدیه نمودند.
وی گفت: در مدت برگزاری جشنواره از تیر تا پایان مهرماه ، 39هزار جلد کتاب از سوی مردم و مسئولان و20هزارجلد ازسوی خیران عرصه فرهنگ مکتوب استان تهران به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا شده است .
ترابیان همچنین از اجرای طرح نذر کتاب در میامی هم خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ، کتاب های قابل استفاده و خوانده شده به مناطق محروم وکم بضاعت اهدا می شود.
رییس اداره کتابخانه های عمومی میامی گفت : اجرای طرح اهدای کتاب های مفید و بدون استفاده ، کار بسیار ارزشمندی بود که توجه مردم را به اهمیت کتاب و کتابخوانی جلب کرد.
ترابیان با اشاره به نبود امکانات فرهنگی در برخی روستاها و محروم بودن دانش آموزان از تهیه کتاب ، افزود: کتاب های جمع آوری شده در روستاهای محروم توزیع شد.
روستای فرومد شهرستان میامی در 180 کیلومتری شرق شاهرود و در شمال شرقی استان سمنان قرار گرفته و حدود 2هزارنفر جمعیت دارد.
این روستا از پیشینه بسیار زیاد برخوردار بوده و آثار تاریخی گوناگون ازعهد ایلخانیان و خوارزمشاهیان دارد.
آرامگاه ابن یمین فریومدی شاعر قطعه سرای قرن هشتم که در وسط روستا قرار دارد، مسجد جامع فرومد ، آرامگاه شیخ حسن جوری رهبر معنوی و دینی نهضت سربداران خراسان در قرن هشتم هجری و آسیاب قدیمی از آثار تاریخی این روستاست.
شهرستان میامی یک کتابخانه عمومی شهری و سه کتابخانه روستایی دارد .کتابخانه عمومی میامی 2هزار و300 نفر عضو دارد .
کتابخانه های روستایی دربخش کالپوش 650عضو و در روستای فرومد هم 550 عضو دارد.
شهرستان میامی با بیش از40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها