خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مومنی مطرح کرد

قرآن بسیاری از مشکلات روحی انسان را درمان می‌کند

استاد حوزه علمیه قم گفت: درمان باید ریشه‌ای باشد و قرآن درمانی بسیاری از مشکلات روحی و مادی انسان را از بین می‌برد، بهترین ذکر قرائت قرآن است و خواندن این کتاب آسمانی، درون انسان را نورانی می‌کند.
کد خبر: ۸۹۸۹۴۷۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
قرآن بسیاری از مشکلات روحی انسان را درمان می‌کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه چهارشنبه در جلسه سخنرانی در مسجد چهارمردان با اشاره به دستورات شریعت اظهار کرد: این دستورات تنها موجب آبادی آخرت می‌شود، بلکه آبادی دنیا نیز با عمل به دستورات شریعت ممکن است.

وی ادامه داد: اگر به بیانات ائمه معصومین (ع) توجه کنیم، از اضطراب دور خواهیم شد و سعادت دنیا و آخرت با عمل به این بیانات حاصل می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انس با قرآن در جامعه کم است و قرائت این کتاب آسمانی در خانه‌ها مهجور شده است، البته انس با قرآن در جامعه نسبت به گذشته بهتر شده است.

مومنی ازدواج از روی احساسات را اشتباه دانست و تصریح کرد: انسان باید معیار‌های درستی برای ازدواج داشته باشد تا در ازدواج موفق شود.

وی ادامه داد: درمان باید ریشه‌ای باشد و قرآن درمانی بسیاری از مشکلات روحی و مادی انسان را از بین می‌برد، بهترین ذکر قرائت قرآن است و خواندن این کتاب آسمانی، درون انسان را نورانی می‌کند، انسان پس از قرائت قرآن باید معانی این کتاب آسمانی را درک و به آن عمل کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: تمسک به قرآن ضروری است و این کتاب آسمانی، آسیب‌ها را از بین می‌برد. کلمات قرآن، نورانی است و جسم انسان با قرائت این کتاب آسمانی آرام می‌گیرد.

مومنی انس با قرآن را موجب آرامش دانست و تصریح کرد: انسان اگر می‌خواهد که قلبش آرام بگیرد، باید با قرآن انس پیدا کند.

وی ادامه داد: انفاق به مال انسان برکت می‌دهد و انسان باید به اندازه‌ای که در توانش است، از اموال خود انفاق کند، نتیجه انفاق این است که انسان در مسائل مادی محتاج دیگران نخواهد شد، بدترین انسان کسی است که اگر کاری برای فردی انجام بدهد، به او منت بگذارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت زهرا (س) در طول عمر خود همیشه انفاق می‌کرد، این بانوی بزرگوار حتی از زیورآلات شخصی خود برای کمک نیازمندان گذشت.

مومنی انفاق را دارای برکات دنیوی و اخروی دانست و تصریح کرد: احترام به والدین تنها منحصر به زمان حیات آن‌ها نیست، انسان باید پس از مرگ پدر و مادرش بر سر قبر آن‌ها برود، برخی از افراد پس از مرگ والدینش توسط آن‌ها عاق می‌شوند.

وی ادامه داد: انسان باید در زمات حیات والدینش به آن‌ها خدمت کند، احترام به والدین برکات مادی و معنوی زیادی برای انسان دارد، دعای پدر و مادر در حق انسان مستجاب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان حتی اگر پدر و مادرش مسلمان هم نباشند و به او ظلم کرده باشند، باید برای آن‌ها احترام قائل شود و به والدینش خدمت کند، این دستور اسلام است و خدمت به پدر و مادر موجب عزت انسان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) شفیعی برای امت گناهکار است، این بانوی بزرگوار در روز‌های آخر عمرش دعا کرد که خداوند از گناهکاران امت رسول اکرم (ص) بگذرد.
ارسال نظرات