خبرهای داغ:
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

جامعه به شدت تشنه اصلاحات انقلابی است/ یاران مکتب امام (ره) با تمام وجود به صحنه بیایند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وقت آن فرا رسیده که نخبگان انقلابی به صحنه بیایند و تکیه گاه مردم باشند، زیرا جامعه امروز تشنه اصلاحات انقلابی به دست معتقدان و یاوران راستین مکتب امام خمینی (ره) است.
کد خبر: ۸۹۸۹۳۵۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵

جامعه به شدت تشنه اصلاحات انقلابی است/ یاران مکتب امام (ره) با تمام وجود به صحنه بیایند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، «علیرضا زاکانی» طی سخنانی در هشتمین مجمع سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور که روز گذشته در قم برگزار شد، اظهار داشت: برای بنده افتخاری بس بزرگ است که به عنوان عضو کوچکی از جامعه پزشکی در این مجمع که در قم و جوار حرم باصفای کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شده، حضور یابم.
وی با تحلیلی پیرامون اوضاع و شرایط جامعه و چیستی مسئولیت دلسوزان نظام گفت: اگر بخواهیم اقدامی در راستای بهبود اوضاع داشته باشیم که قرین به توفیق باشد، باید برای خدا قیام کنیم و بدانیم که این قیام لله، هیچ شکستی ندارد تا به فضل الهی در یک رقابت نابرابر با دشمنان و رقبا به قله افتخار برسیم و زمینه ظهور را به فضل الهی فراهم کنیم.
زاکانی با اشاره به اینکه مقدمه این قیام و خیزش، ساختن یک الگ و نمونه است که در سخنان رهبر معظم انقلاب به بهترین نحو به آن اشاره شده، افزود: اگر بخواهیم مسیری را طراحی کنیم تا به آن الگو برسیم باید مراقب دشمنان و رقیبان مان باشیم.
وی با تبیین ماهیت دشمنان و رقبا خاطرنشان کرد: دشمنان کسانی هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۵۷ از حضرت امام خمینی (ره) سیلی خوردند و ناکام ماندند و در این ۳۹ سال به عنوان ریزش‌های انقلاب، به جمع دشمنان ما افزوده شدند.
زاکانی با اشاره به اینکه انقلاب حضرت امام در برابر هشت گروه داخلی و خارجی در دو حوزه اندیشه و روش پیروز شدند، ابراز داشت: حضرت امام وقتی انقلاب را آغاز کردند، ۶ گروه داخلی مستقیم و غیرمستقیم در برابر انقلاب صف آرایی کردند که اولین آن‌ها متحجرین و انجمن حجتیه‌ها بودند که قائل به قیام نبودند و امام فرمودند: «من بیش از هر چیزی از این‌ها ضربه خوردم»؛ گروه دوم طرفداران سلطنت بودند که از ریشه در برابر قیام مردم ایستادند و آن جنایات را آفریدند.
وی با معرفی چهار گروه دیگر از مخالفان امام (ره) ادامه داد: این گروه‌ها به ظاهر همراه انقلاب قیام کردند، ولی در مقابل امام هم عرض اندام می‌کردند و اندیشه و روش متفاوتی را در پیش گرفته و اصولا از ریشه در مقابل اندیشه امام ایستادند؛ دو دسته هم دچار التقاط بودند مثل نهضت آزادی و ملی مذهبی‌ها که دچار التقاط غربی بودند و منافقین که دچار التقاط شرقی بودند و یک دسته هم ملحدین ومارکسیست‌ها و دسته آخر هم ملّی‌ها و امام با طرح اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) و به صحنه آوردن مردم در مقابل همه روش‌ها و اندیشه‌های کور و مسلحانه و آرام آنان ایستاده و روش موفق و پیروزی را نشان دادند تا اینکه با پیروزی انقلاب، پرونده سلطنت ۲۵۰۰ ساله ستمشاهی بسته شد.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دشمنان خارجی انقلاب افزود: نظام سلطه که از شرق و غرب و شوری و آمریکا تشکیل یافته بود و همچنین سرمایه داری غرب و مارکسیست شرق که توصیه به آزادی و مساوات می‌کردند، دیگر دشمنان انقلاب بودند و حضرت امام، هم آزادی و هم عدالت را به بهترین وجه و با شعار نه شرقی و نه غربی در عمل پیاده کردند.
وی با بیان این نکته که انقلاب اسلامی امروز پس از گذشت ۳۹ سال همچنان دشمنان و مخالفان و رقبایی دارد، ابراز داشت: در حقیقت بسیج در خط مقدم تقابل و مبارزه با این دشمنان قرار دارد و ایستادگی می‌کند، در این بین کسانی از مخالفان هستند که بعضا انقلابی بوده اند و عواملی، چون نفاق، چرب و شیرین دنیا، دشواری‌های انقلاب، خوف و طمع و ... آن‌ها را پس از ریزش از میدان به در کرده و در صف دشمنان انقلاب قرار داده است.
زاکانی با تشریح وضعیت دشمنان خارجی انقلاب خاطرنشان کرد: در خارج از کشور از زمان فروپاشی شوروی در برابر نظام تک قطبی آمریکا به عنوان نماد نظام سلطه ایستاده ایم؛ در جهان اسلام هم دشمنان جدی با دو نماد اسلام آمریکایی داریم که در برابرما ایستادند یکی ترکیه با نماد اسلام سکولار و دیگری عربستان با نماد تحجر و تکفیر که امروز عربستان نقش دشمنی و ترکیه نقش رقابت جدی با ما را در تمامی صحنه‌ها ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: در کنار این دشمنان خارجی که باید دائم به رفتار آن‌ها توجه داشته باشیم، دو گروه هم در داخل دایره انقلاب هستند و در داخل کشور رقابت می‌کنند؛ یک گروه می‌گویند همه دستاورد‌های بشری را که کلیه امور ما را از گهواره تا گور تامین می‌کند و به درد جامعه می‌خورد، می‌توانیم بیاوریم و از آن استفاده کنیم؛ گروه دوم می‌گویند اسلام این کفایت را ندارد و باید رفت در داخل نظم نوین جهانی و این گروه الگو‌های جهانی را در داخل کشور مطرح می‌کنند، آنان غربگرا هستند و بعضا در مصادر قدرت به سر می‌برند، در فعالیت‌های سیاسی مثل انتخابات هم شرکت می‌کنند، اما در مورد مذکور، نظرات حضرت امام را قبول ندارند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما این رقبای داخلی را دشمن نمی دانیم بلکه رقیب اندیشه و تفکر امام می دانیم، افزود: انقلاب اسلامی در حال ستیز با نظام سلطه به سرکردگی آمریکاست، اگر علمی داشته باشند از آنان استفاده می کنیم اما قرارنیست از آنها الگوبرداری کنیم؛ ما دنبال زمینه سازی هستیم برای حکومت جهانی و مسیر ما الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.
وی تصریح کرد: امروز در خانواده انقلاب دو گروه معتقدان به مکتب امام و غیر معتقدان به این مکتب داریم؛ ما با دشمنان و غیرخودی ها که با خواسته ها و آرمان های مردم و جامعه در تضاد هستند، مواجهه و تقابل جدی داریم؛ در سال 88 کسانی که به مردم دروغ گفتند و فتنه گری و آشوبگری کردند، اینها غیر خودی هستند. 
زاکانی با برشمردن مزیت های اختصاصی، ویژه و نسبی انقلاب و کشور گفت: پرچمداری حق درجهان بر مبنای آیه «ان تنصرواالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» و پیروی از مکتب اسلام که «الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه» از جمله مزیت های اختصاصی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود. 
وی وجود رهبری فرزانه و حضور پرشور مردم را سومین و چهارمین مزیت اختصاصی نظام اسلامی برشمرد و افزود: مثل چنین مردمی در هیچ جای جهان پیدا نمی شود.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزیت های ویژه که ممکن است مشابه آن در کشورهای دیگر هم وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: تاریخ تمدنی، وضعیت استراتژیکی و سوق الجیشی کشور ما، ایرانی بودن و امکاناتی مثل گاز و نفت که در کشور وجود دارد و می توانیم با آن در برابر دشمنان بایستیم، از جمله مزیت ها محسوب می شود.
وی با استناد به فرمایشی از مقام معظم رهبری، یادآور شد: دشمنان ما با روحیه استکباری خود هیچ چیزی نمی خواهند جز اینکه مردم ما را در خیابان های تهران زیر دست و پا له کنند.
زاکانی با برشمردن مزیت‌های نسبی کشور گفت: این مزیت‌ها از آن دسته هستند که که اگر به آن تکیه کنیم به مزیت مطلق و انحصاری ویژه تبدیل می‌شود و توجه به آن‌ها ما را نسبت به دشمنان و رقبا در داخل و خارج برتری می‌دهد مثل استقلال که ما که در حوزه سیاسی مستقل هستیم، اما در حوزه اقتصادی و فرهنگی مستقل نیستیم، دیگرمزیت نسبی، قانون اساسی است که اگر به آن عمل کنیم، جامعه به مدینه فاضله تبدیل می‌شود.
وی در ادامه با شمردن اهداف انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: انقلاب هفت هدف عمده را دنبال می‌کند که پنج هدف آن رسیدن به استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت مادی و پیشرفت معنوی مربوط به داخل کشور و دو هدف مظلوم نوازی و حمایت از مستصعفان و ظلم ستیزی و مبارزه با تسکبار اهداف خارجی را تشکیل می‌دهد و قانون اساسی نیز به آن معنا و مفهوم می‌بخشد و اگر مجموع این اهداف در داخل و خارج کشور محقق شود، هم مدینه فاضله ساخته ایم و هم در خارج از کشور به برتری و تفوق دست خواهیم یافت.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در داخل کشور رقبایی داریم که عملا به نظرات امام باور ندارند و بعضا هم در پست‌های مسئولیتی هستند و با طرح نظراتی، عملا نظام و کشور را به چالش می‌کشند و درعرصه جهانی آمریکا را به سواستفاده از نظام تشویق می‌کنند؛ در عرصه جهانی معتقد به مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومان و مبارزه با آمریکا نیستند و در عرصه داخلی از پنج هدف انقلاب، فقط توجه به آزادی را سر دست می‌گیرند در حالی که پرچم عدالت و آزادی اندیشه و بیان و نقد و نظارت و شفافیت باید دست یاران و منادیان مکتب امام باشد.
وی در ادامه با اشاره به گام‌های اساسی فرایند انقلاب اسلامی از فرایند انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی گفت: بعد از ۳۹ سال همچنان در مرحله نظام اسلامی هستیم و هنوز دولت اسلامی و جامعه اسلامی و تمدن اسلامی شکل نگرفته و حداقل مسیر را رفته ایم در حالی که می‌توانستیم بیشتر هم پیش برویم.
زاکانی احیا و تقویت جریان اسلام ناب محمدی (ص) را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: در این راستا آسیب‌ها وچالش‌هایی هم داریم و بزرگترین آسیب، تفوق و چیرگی نظام‌های غربی در کشور است که اکثر مسئولان دراین ۳۹ سال کشور را با این تفکر آماده غربی اداره کرده اند.
وی خواب آلودگی، جو زدگی و سطحی نگری انقلابیون را دیگر آسیب مسیر انقلاب خواند و افزود: این آسیب در جامعه بیدار می‌کند و باعث اشرافیت سیاسی و فاصله گرفتن از مردم شده و لذا افراد متمول فرصت نمی‌کنند به درد مردم برسند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فساد اقتصادی و اداری را نیز آسیب دیگری در مسیر انقلاب خواند و ابراز داشت: پیوستگی قدرت و ثروت آسیب جدی است که رهبر انقلاب در سال ۸۱ فرمودند که علیه آن قیام کنید و متاسفانه کاری انجام نشد.
وی بی تدبیری و بدعملی مسئولان را محصول این آسیب‌ها برشمرد و تاکید کرد: مشکلات کشور کلاف سردرگم نیست، امکانات زیاد داریم، ولی متاسفانه عده‌ای دچار فلج فکری هستند که نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند فکر کنند و این سه عامل اخیر روی دو عامل تفکر غربی و خواب آلودگی و جوزدگی و سطحی نگری انقلابیون نشسته است.
زاکانی با اشاره به بروز سه مشکل پیش آمده تنگنای اقتصادی و معیشتی مردم، ولنگاری فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و سرخوردگی نخبگان و یاس عمومی در اثر این آسیب‌ها بیان داشت: وقتی یک مسئولی برای خودش یک راه اختصاصی ایجاد کند جا‌های دیگر تحلیل میرود و آسیب می‌زند و دشمن سوار بر این قضیه نارضایتی مردم می‌شود، همینطور کیست که به داد مشکل اعتیاد و طلاق برسد.
وی افزود: در این بین عده‌ای دچار افراطی گری، نظم گریزی و قانون ستیزی می‌شوند و به اسم عدالت از ولایت عبور می‌کنند و هیچ درکی از مصلحت سنجی کشور ندارند؛ گروهی هم هستند که فضا را مناسب دیده و می‌خواهند موج سواری کنند و به جای پاسخگویی، مطالبه گری نمایند؛ عده‌ای هم هستند که اغتشاش می‌کنند و نقش دشمن را ایفا می‌نمایند و باید مراقب باشیم دشمن سود استفاده نکند.
زاکانی ادامه داد: این عوامل رکود علمی کشور و شکست آرمان‌های انقلاب و گسست دولت و ملت، گسست نسلی و گسست قومی و مذهبی را به دنبال دارد و عده‌ای هم هستند که جریانات را بدین سو هدایت می‌کنند؛ عده‌ای هم شروع می‌کنند به معامله کردن با دشمنان تا دستاورد‌های انقلاب را به ثمن بخس بفروشند.
وی در خصوص نقش رهبری در جریانات مذکور گفت: اگر امام معصوم هم باشد با نیروی تکوینی خود می‌تواند عالم را تغییر دهد، اما امام این کار را نمی‌کند، زیرا بنا است جامعه به رشد خود برسد، دراین جا عوام و خواص نقش اساسی دارند و بخصوص تاثیر خواص جامعه غیرقابل مقایسه است.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری در آبان سال ۸۱ طی نامه ۸ ماده‌ای به جنبش دانشجویی فرمودند که قیام کنید؛ در سال ۸۲ به مسئولان گفتند اگر نتوانید، به مردم می‌گویم، اما باز اتفاقی از سوی مسئولان نیفتاد لذا رهبری در بالاترین تراز حرکت می‌کنند و این ما هستیم که باید تلاش کنیم.
وی افزود: دشمن به دنبال زیاد کردن فاصله بین نیاز‌های مردم و خدمات ارائه شده در کشور است و متاسفانه رقبای ما که الزامات مکتب امام را نمی‌دانند، با نگاه انتخاباتی به نیاز‌های مردم نگاه می‌کنند که این نگاه کاملا غلط است.
زاکانی تصریح کرد: جبهه معتقد به مکتب امام وظیفه اش جهاد تبیین و امیدبخشی است که سطح نیاز‌های واقعی و خدمات ارائه شده به مردم را مشخص کند و در این راه به مردم دروغ نگوید.
وی تاکید کرد: باید جهاد مطالبه گری، خدمتگزاری و پیشرفت جویی داشته باشیم تا در این مسیر، به وظیفه خود عمل کرده باشیم؛ به مردم راست بگوییم، کشور را به سمت جلو ببریم، از مسئولان مطالبه کنیم و در این مسیر، بهترین سند فرمایش امامین انقلاب و قانون اساسی است.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، انسجام جبهه‌ای و حضور همفکران در کنار هم را خواستار شد و گفت: باید به رشد جامعه و زنده کردن آرمان‌ها و امیدبخشی به مردم کمک کنیم و در این راستا برنامه و نیرو داشته و از مسئولان به طور جدی مطالبه گری نماییم.
وی با اشاره به اینکه ما در کشور کادر نیروی انسانی داریم، اما شناسایی کامل از ظرفیت‌های انسانی نداریم، اضافه کرد: ضرورت دارد پیوستگی کامل به جامعه داشته وتکیه گاه مردم باشیم و مردم و نخبگان را به صحنه بیاوریم.
زاکانی با بیان اینکه ضرورت دارد اصلاحات انقلابی را در دستور کار قرار دهیم، افزود: جامعه امروز تشنه اصلاحات انقلابی است که به دست نخبگان و معتقدان به مکتب امام انجام شود و این‌ها باید برای یاری رهبر و مقابله با دشمنان با همه وجود به صحنه بیایند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات