خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان عنوان کرد

گازرسانی به ۱۶ روستای استان همدان در ایام دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: همزمان با دهه فجر در سال جاری ۱۶ پروژه گازرسانی به روستاهای سطح استان همدان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۸۵۲۵۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

گازرسانی به ۱۶ روستای استان همدان در ایام دهه فجربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی مهدوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: همزمان با دهه فجر در سال جاری با افتتاح ۱۶ پروژه روستایی جدید، این روستاها از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی گفت: این ۱۶ روستا از توابع شهرستان‌های ملایر، کبودراهنگ و اسدآباد است که بودجه‌ای بالغ بر ۷۶ میلیارد ریال به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان افزود: با احتساب ۱۶ روستا که در دهه فجر سال جاری از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند تعداد این روستاها به یک هزار و ۱۱ روستا ارتقا پیدا می‌کند و عملیات گازرسانی در چهار روستا فعال است که به این ترتیب نرخ کل خانوار شهری و روستایی گازدار استان 99.9 درصد است.

وی تصریح کرد: در استان همدان یک هزار و ۴۳ روستای دارای سکنه و 102 روستا زیر ۲۰ خانوار هستند که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند و از سال ۹۲ تاکنون 286 روستا از این نعمت بهره مند شدند.

مهدوی با بیان اینکه تعداد علمک‌های گاز کشور به  11 میلیون و 110 هزار و ۶۰۰ می‌رسد، ابراز داشت: در همدان 314 هزار علمک موجود است که با این احتساب 2.8 درصد علمک‌ها در استان همدان قرار دارد.

وی گفت: شبکه موجود در استان همدان میزان ۸ هزار و 980 کیلومتر شبکه روستایی و شهری را دارد که تأمین گاز شبکه‌های شهری و روستایی را عهده‌دار هستند و به نسبت شبکه کشوری 2.7 درصد سهم شبکه موجود در کشور از آن استان ما است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص مشترکین گاز استان تصریح کرد: ۵۸۶ هزار و 600 مشترک در استان وجود دارد که به نسبت ۲۲ میلیون مشترکی که در کشور وجود دارد 2.67 درصد سهم این استان است.

* نیروگاه شهید مفتح و سه کارخانه سیمان همدان عمده‌ترین مصرف کننده گاز استان

وی بیان کرد: میانگین مصرف گاز طبیعی در کشور ۶۸۰ میلیون مترمکعب است که میانگین مصرف روزانه استان 13.7 میلیون متر مکعب مصرف گاز بوده است و هم اکنون نیروگاه شهید مفتح و سه کارخانه سیمان همدان مصارف عمده در استان را از آن خود کرده‌اند.

مهدوی در خصوص سهم مصرف جایگاه‌های سوخت CNG که ۴۳ جایگاه در استان است، ابراز داشت: در کشور حدود ۲۱ میلیون لیتر مصرف جایگاه‌های CNG است و مصرف روزانه این جایگاه‌ها در استان معادل ۴۸۰ هزار مترمکعب است که سهم 2.3درصدی در استان به این جایگاه‌ها تعلق دارد.

وی یادآور شد: همچنین از نظر میزان مصرف، بیشترین مصرف در سال جاری در مورخ ۱۱ بهمن ماه سال جاری معادل 13.7 میلیون لیتر بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه در خصوص میزان مصرف گاز در سال جاری افزود: در سال جاری با وجود محدودیت‌هایی که در تأمین گاز وجود داشت میزان مصرف در نیروگاه و کارخانه‌های سیمان ۲۰ تا ۲۱ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال قبل 6.3 درصد رشد داشته است و در بخش نیروگاهی و صنعتی 8.2 درصد رشد مصرفی بوده است که نیروگاه به تنهایی ۳۴ درصد، کارخانه سیمان 7.3 درصد مصرف استان را دارد.

وی تصریح کرد: در بخش روستایی ۳۶۷ میلیون لیتر مترمکعب معادل 12.8 درصد سهم مصرف را به خود اختصاص داده است.

مهدوی با بیان اینکه عنوان کرد: کبودراهنگ به دلیل نیروگاه ۱۸ درصد، 10.2 درصد ملایر، 8.9 درصد رزن، 8.2 درصد نهاوند، ۷ درصد بهار، 3.2 درصد تویسرکان و اسدآباد و 1.7 درصد متعلق به فامنین است که کمترین سهم مصرف گاز را داراست.

وی ادامه داد: در بخش شهری 1.147 میلیون متر مکعب سهم مصرف شهری است که ۴۰ درصد مصرف گاز ‌در بخش شهری است که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

*۱۷۵ میلیارد تومان مطالبات معوقه شرکت گاز استان همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص واحدهای صنعتی و تولیدی عنوان کرد: ۲۴۱ واحد صنعتی و تولیدی از نعمت گاز برخوردار شدند و در سال جاری 2 هزار و ۸۵۰ میلیون متر مکعب میزان مصرف گاز استان بوده است؛ همچنین ۱۲۰ کیلومتر شبکه‌های شهری و روستایی اجرایی شده و 2 هزار و ۵۰۰ علمک جدید نصب شده است.

وی با بیان اینکه شرکت گاز در سال گذشته و جاری واحدهای تولیدی و صنعتی خود را بدون در نظر گرفتن مبلغ لوله و اتصالات به صورت رایگان در اختیار مشترکین قرار می داد، خاطرنشان کرد:  2 هزار ۳۳۰ مشترک غیردائم در سال جاری طی چند ماه اخیر در بخش ادارات گاز شهرستان‌ها واگذاری اشتراک غیرمستقل داده شده است.

مهدوی اضافه کرد: در ۵ هزار و ۸۰۰ متر، شبکه‌گذاری در این بافت‌های غیرمجاز انجام شده و با احتساب ۵۰۰ متر در نواحی ۶ هزار و 300 متر گازرسانی انجام شده در مجموع ۵۱۰ علمک جدید در روستاها نصب شده است.

وی در خصوص مطالبات این شرکت افزود: ۱۷۵ میلیارد تومان مطالبات معوقه این شرکت است که بدترین وضعیت را در بین ۳۱ ناحیه گاز در کشور را داریم که با پیگیری‌هایی که انجام شده هنوز رفع نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: در سال جاری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، جانبازان بالای ۲۵ درصد و وابستگان درجه اول خانواده شهدا برای یک بار برای منازل خود، مراکز مذهبی، حسینیه ها و مراکز اقلیت های از پرداخت حق اشتراک معاف هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۸ هزار خدمت و در سال جاری ۴۸ هزار خدمت ارتقا پیدا کرده و صدور قبوض گاز آنی به مشترکین و از مراجعه مامور گاز برای قرائت و توزیع قبض می تواند موثر باشد و در بهار و لالجین این قبوض به صورت رایگان انجام شده و در آینده نزدیک برای شهرستان همدان نیز انجام می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات