خبرهای داغ:
به مناسبت دهه فجر انجام شد؛

جمعی از مسئولان استان سمنان با خانواده شهیدان "علی اکبرقدس و روح الله عربی" دیدار کردند+ عکس

به مناسبت دهه فجر؛ جمعی از مسئولان استانی با خانواده شهیدان "علی اکبرقدس و روح الله عربی" دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۸۹۸۴۹۸۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، فرماندهان نیروهای مسلح استان سمنان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان، امیر فخر آبادی ارشد آجا استان، علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان و جمعی دیگر از مسئولین با خانواده شهیدان "علی اکبرقدس و روح الله عربی" دیدار و گفت و گو کردند.

شمه ای از زندگی روح الله عرب تا شهادت

روح الله عرب پنجمین فرزند علی و طاهره بعد از چهار دختر در نوزدهم دی ماه چهل و سه در سمنان به دنیا آمد. پنج خواهر و یک برادر دارد.

به مدرسه رفت و تا سوم راهنمایی درس خواند، به کار دامپروری و کشاورزی مشغول بود.

با تشکیل بسیج به عضویت این نهاد مردمی در آمد و به ندای امام خمینی لبیک گفت.

از ویژگی های اخلاقی و رفتاری این شهید می توان به روحیه سکوت و آرامش اشاره کرد. فردی سربه زیر بود و مورد احترام اهل محل و دارای شخصیت مردانه که نسبت به سنش نمود بارزتری داشت.

با فرارسیدن سن سربازی به خدمت رفت. آموزش نظامی را در پادگان چهل دختر شاهرود گذراند. پس از تقسیم به لشکر شصت و چهار ارومیه معرفی شد. بیست و دو ماه خدمت کرده بود که در بمباران هوایی دشمن بعثی در روز هفدهم اسفند سال شصت و سه در منطقه پیرانشهر به شهادت رسید.

در روز هشتم فروردین سال شصت و پنج بعد از تشییع در شهر در جوار امامزاده یحیی و دوستان شهیدش دفن شد.

شمه ای از زندگی شهید علی اکبر قدس تا شهادت

در بیست و سوم اسفند 45 در سمنان بدنیا آمد.

فرزند ششم محمد بود. ابتدایی را در مدرسه صادقیه و راهنمایی را در مدرسه توکلی ادامه داد.  دیپلمش را در رشته مکانیک در هنرستان شهید عباسپور گرفت.

بیست و دوم بهمن 1365 از طریق ارتش به خدمت سربازی رفت. قبل از شهادت از ناحیه شکم و پا در منطقه دهلران زخمی شد و در بیمارستان نمازی شیراز به مدت یک هفته تحت درمان بود. سرانجام شانزدهم خرداد 1365 در همان بیمارستان به شهادت رسید. دو روز بعد او را در گلزار شهدای امامزاده یحیی تشییع و در کنار دیگر شهدا دفن کردند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها