خبرهای داغ:
روایت حسینی‌شاهرودی از عوامل افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در کشور

تصمیمات گمرکی تا عدم توان تولید کالای رقابتی/ دلایل کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران چیست؟

روایت حسینی‌شاهرودی از عوامل افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در کشور؛ تصمیمات گمرکی تا عدم توان تولید کالای رقابتی/ دلایل کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران چیست؟
کد خبر: ۸۹۸۳۳۳۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی با ارزیابی جذب سرمایه گذاری خارجی، موانع این امر را بررسی کرد و گفت‌: حوزه اقتصادی به ظروف مرتبطه معروف است که حوزه های پولی، بانکی، سرمایه بازار، بازار بورس، و مباحث مرتبط با حوزه اقتصادی مانند مالیات و گمرکی را شامل می شود که جمع جبری این مسائل می تواند باعث رشد یا افت رشد اقتصادی شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری با ظروف مرتبطه اقتصادی ارتباط پیدا می کند، ادامه داد: در قانون پولی و بانکی کشور دچار مشکل هستیم، در بازار بورس افزایش و کاهش شاخص ها مبتنی بر شرایط بازار نیست بلکه مبتنی بر حواشی بعضا سیاسی است و شاهد هستیم که در حوزه های مالیاتی و گمرکی تصمیمات متفاوتی که گرفته می شود.
نماینده مردم شاهرود و میامی تاکید کرد: این نکات تاثیر بسزایی بر افزایش ریسک سرمایه گذاری در کشور دارد، چرا که سرمایه گذار اعتماد کافی ندارد که سرمایه اش در کشور محفوظ می ماند و رشد می کند.
وی بیان داشت: به نوعی افزایش و کاهش قیمت ها که مبتنی بر بازار نیست از جمله موانع مسیر رشد اقتصادی در کشور است که این موانع تبعات سیاسی موجود در جامعه است.
حسینی شاهرودی در ادامه اظهار داشت: تصویب برجام و عدم اجرای کامل تعهدات این سند بین المللی نیز بر افزایش ریسک سرمایه گذاری در ایران دارد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از سوی دیگر مباحث تولید و صادرات کالا و عدم توان تولید کالای رقابتی به افزایش ریسک سرمایه گذاری در ایران منتج شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها