خبرهای داغ:
به همت موسسه فرهنگی بین الحرمین

برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شاهرود

دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۱۹۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
محمد ابراهیمی مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از شاهرود گفت: دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در موسسه فرهنگی بین الحرمین برگزار شد.
ابراهیمی افزود: این دوره آموزشی با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان سمنان، روز شنبه ۳۰/۱۰ ویکشنبه ۱/۱۱ با حضوردانشجویان و فراگیران موسسه به مدت ۲ روزبرگزار شد.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود هدف از برگزاری این دوره را شناخت آسیب‌های اجتماعی و نحوه پیشگیری از آن در بین جوانان، نوجوانانِ دختر و پسر دانست و برای خانواده‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت: ریشه یابی برای شناخت دلائل بروز این آسیب‌ها در اجتماع، برای مصون ماندن از خطرات و آسیب‌های احتمالی، امری ضروری است.
وی با اشاره به اینکه مطالعه انحرافات و کجروی‌های اجتماعی و به اصطلاح، آسیب شناسی اجتماعی عبارت است از مطالعه و شناخت ریشه‌ی بی نظمی‌های اجتماعی، ادامه داد: در واقع، آسیب شناسی اجتماعی مطالعه و ریشه یابی بی نظمی ها، ناهنجاری‌ها و آسیب‌هایی نظیر بیکاری، اعتیاد، فقر، خودکشی، طلاق، همراه با علل و شیوه‌های پیش گیری و درمان آن‌ها و نیز مطالعه شرایط بیمارگونه و نابسامانی اجتماعی است.
ابراهیمی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به‌عنوان بهترین مهارت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: امروز ریشه برخی از آسیب‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد را می‌توان در فضای شبکه‌های اجتماعی و موبایلی مشاهده و تنها از طریق سواد رسانه‌ای می‌توان با این گونه آسیب‌ها مقابله کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها