خبرهای داغ:

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ازخیبردزفول بازدید کرد

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس كشور و سایر مسئولین شهرستانی به همراه فرمانده حوزه بسيج ابوالفضل العباس(ع) بخش چغامیش شهرستان دزفول از جهت جانمایی محل تدفین شهدای گمنام بازديد كرد.
کد خبر: ۸۹۷۶۶۴۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزری بسیج در خوزستان ،سردار باقرزاده مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس بنیاد حفظ آثار ونشرارزش‌های دفاع مقدس كشور؛ در سخناني كوتاه در گفت وگوبا خبرنگارما گفت: در آیند ه ای نزدیک پیکر مطهر دو شهید گمنام در میدان شهرک خیبر دزفول تشییع و خاکسپاری می‌شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید براینکه ما نمی‌خواهیم حرم شهدای گمنام صرفا برای خواندن فاتحه باشد بلکه بسترسازی برای کارهای فرهنگي مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را خود شهدا عنوان کرد و ابراز داشت: خداوند به این شهدا ماموریت داده است بعد از شهادت این عزیزان گمنام، آنان سال‌ها در بیابان باشند و حالا بیایند و ماموریت جدید را بر عهده بگیرند.

فرمانده حوزه بسيج ابوالفضل العباس(ع) بخش چغامیش شهرستان دزفول نیزطی گفت وگویی با خبرنگارما اظهار داشت: با توجه به درخواست مکرر مردم ولایت‌مدارمنطقه در خصوص حضور شهدای گمنام در شهرک خیبر، این موضوع دراین سفر سردار باقر زاده مورد موافقت قرار گرفت.

حسین آل کثیر با اشاره به اینکه روز گذشته با حضور سردار باقر زاده، پارک شهرک خیبر به عنوان محل دفن دو شهید گمنام مورد موافقت قرار گرفت، افزود: پیکر مطهر شهدای گمنام درآینده نزدیک در این شهر تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

وی گفت: محل تدفین شهدا با والدین شهدا است اما چون پدر و مادر شهید گمنام شناخته شده نیستند این اذن به ولی فقیه داده شده است و ولی فقیه نیز این مسئولیت را به سردار باقرزاده تفویض کردند و شخص ایشان محل دفن را مشخص می‌کند و پس از آن این جانمایی به هیچ وجه قابل تغییر نیست.

فرمانده حوزه بسيج ابوالفضل العباس(ع) بخش چغامیش شهرستان دزفول ، با اشاره به اینکه شهدا سرمایه‌ بزرگی برای ملت هستند، گفت: شهدا با تفکر بسیجی از میهن دفاع کردند و این مهمترین ویژگی بارز آن‌ها است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین اثر تشییع و تدفین شهدای گمنام همانند دیگر شهدای دوران دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و حضور این شهدا،دراین منطقه اثرگذاری فراوانی خواهد داشت که تا مدت‌ها در منطقه ما می‌ماند.

آل کثیربابیان اینکه امروز می‌بایست به وصیت شهدا که همانا تبعیت از ولایت‌فقیه است، عمل کنیم، گفت: تقوی الهی از ویژگی‌های ممتاز شهدا است.

وی اظهار داشت: شهدا اصلی ترین سرمایه های نظام هستند که با لبیک به ندای امام راحل (ره) و پیروی از سیره امام حسین(ع) در راه شهادت، گام گذاشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها