خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی:

اعزام بیش از 2هزار دانش آموز دختر به راهیان نور/ بهمن ماه اعزام پسران

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 24 آذرماه پایان مرحله اول اعزام راهیان نور دانش آموزان دختر انجام شد گفت: تاکنون 2 هزار و 19 نفر با 41 دستگاه اتوبوس اعزام شده اند.
کد خبر: ۸۹۷۱۸۰۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

غلامرضا اردونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با بیان اینکه یکی از برنامه های اثربخش مفید تربیتی راهیان نور است اظهارداشت: نسبت به رشد فکری و فرهنگی سرمایه های انقلاب هیچ اردویی در هیچ سازمانی تاکنون به این نحو سازماندهی نشده است.

وی با بیان اینکه در سال پنجم اجرای این طرح تعامل خوبی با آموزش و پرورش وجود دارد افزود: بر اساس تصمیمات قرارگاه راهیان نور امام حسن عسکری(ع) و آموزش وپرورش استان از 30 آبان ماه اعزام راهیان نور دانش آموزی از بیرجند آغاز شد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه اعزام امسال با درنظرگرفتن شرایط خاصی آب و هوا و دغدغه مسائل ایمنی انجام می شود خاطرنشان کرد: تفاوت اردوی امسال با سالهای قبل این است که در مسیر رفت و برگشت در اردوگاه کشوری اصفهان شبی استراحت دارند.

وی اضافه کرد: ویژگی دوم راهیان نور امسال این است که برای اولین بار اعزام دانشجو معلمان فرهنگیان را از طریق بسیج دانش آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس داشتیم.

اعزام دانشجو معلمان همراه با کاروان های راهیان نور دانش آموزی برای اولین بار

اردونی با بیان اینکه برای اولین بار 34نفر از خواهران دانشگاه فرهنگیان در نیمه آذرماه اعزام شدند عنوان کرد: در نتیجه نظرسنجی از دانشجویان گرفته شد که کار علمی و پژوهشی انجام شود که اثراتش را در راهیان نور سالهای بعد ببینیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه 24 آذرماه پایان مرحله اول اعزام راهیان نور دانش آموزان دختر انجام شد گفت: تاکنون 2 هزار و 19 نفر با 41 دستگاه اتوبوس اعزام کردیم که در همه اعزام ها روحانی، راوی و طلبه خواهر حضور دارند.

وی با بیان اینکه اعزام پسران از ابتدا تا پایان بهمن ماه انجام می شود یادآور شد: تاکنون تمام شهرستان های استان اعزام داشتند اما درصد اعزام در شهرستانها متفاوت است.

اردونی با بیان اینکه یک فرجه 2هفته ای در اسفندماه برای اعزام دختران وجود دارد خاطرنشان کرد: دختران در دو مرحله و با تعداد بیشتر اعزام می شوند. از آنجا که راهیان نور داوطلبانه است استقبال و تمایل دختران بیشتر از پسران است.

وی عنوان کرد: امسال سامانه مدیریت کنترل و راهبری فعال است و به ریز حرکت، عوامل، سرپرست های کاروان را رصد می کند و کاملا موقعیت هر کاروان و اتوبوس چک می شود و این برای اطمینان دادن بیشتر به خانواده ها در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: اردوی راهیان نور 5 روزه است که در مدت 2روز از مناطق عملیاتی اروند، شلمچه، طلاییه، هویزه، مسجدجامع خرمشهر بازدید دارند.

وی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه ای که با مسئول دانشگاه فرهنگیان بسته شده است در اعزام دانش آموزان پسر در بهمن ماه دانشجو معلمان برادر نیز اعزام می شوند که تخصیصا در اردوگاه و بعد از استقرار در منطقه کارورزی و ارتباط نزدیک با دانش آموزان دارند و برنامه ها و طرح درسی اقدام عملی برای دانشجو معلمان تعریف شده است.

اردونی اظهارکرد: دانش آموزانی که تمایل دارند به راهیان نور اعزام شوند در مقطع دوم متوسطه که درس آمادگی دفاعی دارند تحصیل می کنند و این اردو بخش عملی درس است و در این زمینه بزرگترین درس که آشنایی با شهدا را در بهترین فضای فرهنگی می آموزند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان از والدینی که دغدغه عقب افتادن فرزندان خود از درس را در مدت اردو دارند خواست که آثار و برکات راهیان نور بر تربیت فرزندان را قبل و بعد از اعزام تخمین بزنند.

وی بیان داشت: برای اینکه راهیان نور در استان با حداقل معایب، اشکالات و چالش ها داشته باشیم چندین جلسه کمیته تعامل بین بخشی بین آموزش و پرورش و سپاه انجام شد.

اردونی خاطرنشان کرد: این اطمینان به خانواده ها داده می شود که آموزش و پرورش و سپاه از تمام ظرفیت ها برای اینکه راهیان نور در صحت و سلامت انجام شود استفاده می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها