خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

هنرهای عمارگونه تابلویی در مقابل هالیوود/ هنر شما نرخ ویژه ای دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این نوع هنرها تابلویی که رهروان راه را گم نکنند گفت: آنچه که در بین همه هنرهای دنیا به هنر شما نرخ ویژه می دهد این است که شما در راستای مسیر هدفمند الهی راهتان را دنبال می کنید.
کد خبر: ۸۹۶۹۶۲۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در جمع دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار اظهارداشت : حوزه هنر وسیع است و هنر یعنی پرورش استعدادهای انسان.

 وی عنوان داشت: یک کارگر از خاک و آب گل و از گل آجر می سازد که این هنر است تا می رسد به اوج هنرهای فنی و حرفه ای که امروز با ابزار و امکانات دنیا مشاهده می کنید همه جا را پر کرده است و دیگر فرق نمی کند از چه نوع جنس باشد.

عبادی افزود: هنر از جنس سخن باشد می بینید که یک مقاله، سخنرانی، شعر و یک آهنگ و از این قبیل جنس صوت را در قالب های هنری و موثر می خواهد یک دوات رنگ و قلم مویی و بوم و انوع و اقسام نقاشی ها رویش پیاده می کند، انواع هنرهای خطی را پیاده می کند، از انواع سنگ و فلز و از این قبیل ابتکارات پیاده و به دنیا عرضه می دارد.

وی ادامه داد: در این همه حوزه فراگیر که دنیا را پر کرده است آیا می توان انگشت گذاشت که بالاترین هنر چیست و به چه هنری نمره می دهید؟

نماینده ولی فقیه در استان افزود: پیشنهاد دارم که بالاترین هنر نه هنری که روی خاک، فلز، چوب و صوت و رنگ انجام شود هنری که برای او خلق شدیم و عبارت است از ساختن خود انسان است.

وی خاطرنشان کرد: انسان موجودی است به عنوان حیوان دو پای خطرناک است که تا بتواند در این هنر از این جنس موجودی خداگونه مثل خدا بسازد. بالاترین نمره را می گیرد.

عبادی اضافه کرد:همه در مقابل این هنر سرگرمی بیشتر نیستند جز آنهایی که دست به هر کاری زدند برای ساختن هنر اصلی است یعنی قرب الهی خواستند و همه هنرهایی که دنیا را پر کرده و هنری که خودش را ساخته و مسیر ساختن به قرب خدا و کارش فقط برای رضای خداوند است.

وی ادامه داد: همه هنرهایش رنگ خدایی پیدا می کند که این بالاترین هنر است در هر عمل و کار و گفته و نگاه و انفاق و جهادش فقط برای خداست.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: از اینکه شما به هر حال آرم هنرتان را عمار یاسر قرار دادید هنر است چون مسلمین شیعه و سنی مستند به حدیث رسول اکرم(ص) عمار را به عنوان تابلوی حق می دانند.

وی اضافه کرد: شهادت عمار هم آنچنان شکستی در روحیه جبهه معاویه ایجاد کرد و دست های همه شل شد و شمشیر افتاد چون حدیث اینجا بود که مسلمانان می دانستند به خود عمار گفته شد که قوم سرکش تو را شهید خواهند کرد.

عبادی با بیان اینکه این جبهه تاریخ خاص و مکان خاصی ندارد چون جریان است همواره ادامه دارد گفت: انتخاب نام مقدس عمار هم با مواضع میدانی که دارید و در مقابل جبهه های کفر و نفاق مردانه ایستادید که به حق شما شایسته اید و آن موجب افتخار شما است.

وی ابراز داشت: امروز  این تابلو در مقابل هالیوود و انواع حرکت های انحرافی ، انواع سرگرمی ها ، دنیا پرستی ها ، خود پرستی و شهوت پرستی ها حرف برای گفتن دارد و اتمام حجت است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این نوع هنرها تابلویی که رهروان راه را گم نکنند گفت: آنچه که در بین همه هنرهای دنیا به هنر شما نرخ ویژه می دهد این است که شما در راستای مسیر هدفمند الهی راهتان را دنبال می کنید.

وی اظهارداشت: امروز در بازارها وقتی هنر خیلی اوج می گیرد نمی شود برای آن نرخ تعیین کرد و هنر شما حسینی است.  وقتی برای هنر امام حسین(ع) هیچ نرخی نتوانستند تعیین کنند بعد مدال ثارالله به حسین داده شد یعنی بی نهایت یعنی خون خدا .

وی تاکید کرد:  به خاطر هنر خودسازی، خدا پرستی، سیر و سلوک الی الله در دنیای شعبده باز دروغ، مکر و حیله در قالب هنرهای سامری گونه در چشم افراد جهال، هنر شما نرخ ویژه دارد.

عبادی خطاب به هنرمندان با بیان اینکه به شما خداقوت می دهم گفت:  امروز در بازار روز خداوند بندگان صالح را از جهت هنر در مقابل بیراهه ها مجهز به هنر عمار کرده است که کسی راهش را گم نکند و کسی که می خواهد بیراهه برود خودش را گم می کند.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها