درهمایش پرچمداران بصیرت لردگان عنوان شد:

جنگ بین اسلام و کفر با مذاکره حل نخواهد شد

همایش پرچمداران بصیرت با حضور روحانیون طرح هجرت در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۵۲۶۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این همایش که با حضور روحانیون طرح هجرت و با حضور حجت الاسلام بخشایش پور، امام جمعه فلارد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان و سرهنگ پاسدار سید مسعود موسوی، فرمانده سپاه این شهرستان در مسجد امام حسن (علیه السلام) شهر مالخلیفه برگزار گردید، حجت الاسلام سید مهران کریم پور با اشاره به آیه 122 سوره توبه گفت: در این آیه دو هدف مشخص شده است: 1- دین شناسی 2- ارشاد خلق .

وی افزود: انگیزه های دیگر باطل است. اگر طلبه ای غیر از انگیزه الهی، انگیزه دیگری داشته باشد علاوه بر اینکه از آفات طلبگی محسوب می شود باعث می شود که به علم خود عمل نکند و عالم بی عمل می شود .

کریم پور اظهار کرد: علمایی که به علم خود عمل نکنند قطعا رفتار و کردار آنان زشت و ناپسند خواهد شد به طوری که امام حسن عسکری (علیه السلام ) آنها را از سپاه یزید بدتر می داند.

وی گفت:  امام حسن عسکری علیه السلام می فرمایند: ضرر و زیان علمای بد برای شیعیان ناتوان و آسیب پذیر ما، بیشتر است از زیان سپاه یزید برای حسین ابن علی (علیه السلام) و یاران او؛ زیرا آنان جان و مال او را گرفتند و این علمای بد کردار ...، در دل شیعیان ناتوان ما شک و شبهه می اندازند و گمراهشان می کنند.(میزان الحکمه ج 8 صفحه 4012 به نقل از احتجاج ج 2 صفحه 512)

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی افزود: مردم دین را از روحانیت می شناسند و اگر طلاب و روحانیون، خود به احکام اسلام مقید نباشند این عمل باعث سستی ایمان مردم خواهد شد و در حدیثی امام علی (علیه السلام) می فرمایند: هیچ لغزشی بدتر از لغزش عالم نیست، لغزش عالم جهانیان را تباه می کند. (میزان الحکمه ج 8 صفحه 4010 به نقل از غررالحکم)

کریم پور، تصریح کرد:  فلسفه وجودی حوزه های علمیه و علما عبارتند از؛ تبلیغ و تبیین احکام نورانی دین مبین اسلام، دفاع از دین اسلام  در همه عرصه ها حتی در عرصه خطر و مدیریت و هدایت جامعه اسلامی.

وی گفت: یکی از مشکلات ما این است که مواضع خطر را نمی شناسیم، امروز روحانیت باید اشراف اطلاعاتی داشته باشد و بداند میدان خطر کجاست. دشمن می گوید یا باید جان انقلاب را بگیریم یا انقلاب جان ما را بگیرد. چون جنگ بین اسلام و کفر است و بر سر منافع مادی و جغرافیایی نیست و جنگ بین اسلام و کفر با مذاکره حل نخواهد شد.

در ادامه برنامه پیرامون مشکلات برنامه های تبلیغی روحانیون طرح هجرت در سطح شهرستان لردگان هم اندیشی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار