خبرهای داغ:
به همت بسیج طلاب خواهران صورت گرفت

بررسی راهکار‌های «وحدت حوزه و دانشگاه» در نشست طلاب و دانشجویان بسیجی قم

نشست هم اندیشی خواهران نخبه طلبه و دانشجوی بسیجی به منظور بررسی راهکار‌های وحدت حوزه و دانشگاه در سالن یاس دانشگاه قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۵۰۶۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در نشست هم اندیشی خواهران نخبه طلبه و دانشجوی بسیجی قم که به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران طلبه فاطمه الزهراء (س) برگزارگردید، حجت الاسلام «مهدوی ارفع» از اساتید و کارشناسان حوزه طی سخنانی به تبیین موانع تحقق و شکل گیری وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: مهمترین مانع «فهم نادرست و ناقص از این وحدت» است و پس از آن، «اسلامی نبودن دانشگاه» است که باید روح، اندیشه، علم و ساختار دانشگاه اسلامی به عنوان رکن تمدن اسلامی، اسلامی باشد و در غیر اینصورت تمدن اسلامی محقق نخواهد شد.
وی «بروز نبودن» حوزه‌های علمیه را مانع دیگر تحقق وحدت خواند و افزود: حوزه هنوز درک درستی از تاریخ وموقعیت تاریخی خود ندارد و این در حالی است که تمدن اسلامی ناظر به آینده است و حوزه‌ای که «بروز» نیست نمیتواند در تحقق تمدن اسلامی نقش موثری ایفا کند.
مهدوی ارفع ادامه داد: عدم تعریف درست نسبت حوزه و دانشگاه با حاکمیت اسلامی و نظام اسلامی از دیگر موانع این امر مهم می‌باشد و برای بر طرف کردن این مانع نیز باید نهضت فهم تمدن اسلامی در کشور راه اندازی شود.
وی افزود: فضای فکری و فرهنگی جامعه باید ارتقا پیدا کند تا در بستر این ارتقا، اتفاقات فوق العاده‌ای در فهم تمدن اسلامی ایجاد شود.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: با توجه به جنس مردم ما که عمدتا فرهنگی است، اگر این جنس فرهنگی، درست مدیریت شود، اتفاقات خیره کننده‌ای خواهد افتاد حتی اگر عده قلیلی این مدیریت را به عهده بگیرند.
وی تاکید کرد: ما نیاز به یک حرکت اجتماعی، علمی و متقن و البته همه فهم داریم و هنرمردان بزرگ این است که همزمان با توجه نخبگانی در حرکات و جنبش ها، توجه خاص به توده مردم داشته اند و نخبگان تمدن ساز هم اینگونه اند.
مهدوی با طرح پیشنهاد نهج البلاغه خوانی افزود: نهج البلاغه خروجی زمانه‌ای شبیه زمانه ماست نهج البلاغه کتاب امروز و کتاب فردای ماست و سواد انفلابی، تاربخی و تمدنی مردم را ارتقا خواهد داد.
وی یادآور شد: نهج البلاغه میخوانیم تا اشتباه مردم زمان مولاامیرالمومنین (ع) را انجام ندهیم و درس و عبرت بگیریم تا قدردان موقعیت تاریخی و طلایی انقلاب اسلامی باشیم.

.

ارسال نظرات