خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

وحدت حوزه و دانشگاه بر مبنای اسلام و قرآن تحقق می‌یابد

حجت الاسلام حسام در همایش وحدت حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: رهبری فرزانه انقلاب بر اسلامی شدن علوم و فرهنگ تاکید دارند و علوم انسانی را بر مبنای فرهنگ اسلام تاکید دارند و باید تلاش کنیم حوزه و دانشگاه با وحدت به این سمت حرکت کنند.
کد خبر: ۸۹۶۴۸۲۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محمدعلی حسام در همایش وحدت حوزه و دانشگاه شاهرود که در سالن شهید موسوی اداره فنی و حرفه‌ای شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه وحدت به معنای حقیقی نیست و امکان ندارد اظهار کرد: این وحدت اعتباری است و شبیه وحدت شیعه و سنی است و در نظر گرفتن مشترکات است و مهمترین وجه مشترک است چرا که اگر نباشد وحدت بوجود نمی‌آید.
وی افزود: تعریف واحدی از وحدت حوزه و دانشگاه وجود ندارد و در وحدت دو هدف مورد تاکید کرد که مبنا الهی باشد چرا که دانشگاهی که مبنایش و آرمانش مادی باشد و غیر توحیدی و الحادی هیچ وقت وحدت میسر نمی‌شود.
حسام با بیان اینکه دانشگاه‌های ما مبنایش مادی و غیرتوحیدی است و مبنای وحدت در جمهوری اسلامی وجه مشترک توحید است و در کنار هم مشترک می‌شود و هدف صلبی و ایجابی است و هدف حوزه و دانشگاه صلبی و بر رفتار و مقابله با طاغوت و دشمن واحد است و این وحدت عام می‌شود که بر اساس این هدف حوزه و دانشگاه پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه اسلام جامع‌ترین و کامل‌ترین دین و شئون زندگی ما بر پایه آن است اظهار کرد: مستشرقین سالهاست که می‌خواهند ایرادی بگیرند، اما نمی‌توانند و کتاب‌های آن‌ها منبع و اعجاب قرآن را نشان می‌دهد و مجموع دانشگاه هم باید به این برسد که قرآن و اسلام مبنای زندگی فردی اجتماعی و دنیوی و اخروی است و این می‌شود مقدمه برای وحدت حوزه و دانشگاه ما.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه که قرآن در همه امور گرا داده است عنوان کرد: مدیریتی که تدریس می‌شود بر پایه اندیشه غرب در دانشگاه‌های کشور است و در قالب اسلام نمی‌آید و مبنایش چیز دیگری است و جامعه ما می‌شود سازمان‌های مدیریتی ما که با اسلام هماهنگ نمی‌شود.
وی با اشاره به تعارضات در جامعه در مدیریت و اقتصاد که بر پایه سود و رباست گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که مبنا‌ها را تغییر دهیم و وحدت و همدلی در تعاریف مشخص می‌شود و در اعتقادات که اسلام و پیامبر و سنت است که تدبیر امور جهان بدست خداست نه انسان.
حسام با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه به شکل واقعی گفت: رهبری فرزانه انقلاب بر اسلامی شدن علوم و فرهنگ تاکید دارند و علوم انسانی را بر مبنای فرهنگ اسلام تاکید دارند و باید تلاش کنیم حوزه و دانشگاه با وحدت به این سمت حرکت کنند و این آتش به اختیار‌ها و دغدغه‌های رهبری در این راستا شکل می‌گیرد و باید توجه کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها