خبرهای داغ:
گزارش/

برگزاری اولین مجمع قشری بسیج در مسجد/ کاری پژوهشی توسط نخبگان بسیج دانش آموزی/ فرصتی برای جوانان در بستر بسیج

برای اولین بار مجمع قشری از بسیج با حضور نخبگان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در مسجد الگوی شهرستان بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۹۰۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مجمع علوی بسیج دانش آموزی استان با حضور دانش آموزان پسر هیئت های اندیشه ورز بسیج دانش آموزی شهرستانها در مسجد الگوی شهرستان بیرجند (مسجد الحسین جوادیه) برگزار شد.

23 آذرماه جاری بیش از یکصد دانش آموز نخبه استان با موضوع راهکارهای عملی اخلاق و تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در مجمع علوی گردهم آمدند.

حجت الاسلام درخشی امام جماعت مسجد در جمع دانش آموزان بسیجی اظهارداشت: اسلام بهترین دین، شیعه اثنی عشری بهترین مذهب و زمان غیبت امام عصر(عج) بهترین زمان است.

 وی با بیان اینکه بهترین مکان مسجد است عنوان داشت: رسول خدا(ص) ما را برادر خطاب کرده اند و بهترین یاران دین خدا کسانی اند که زمینه سازی برای ظهور منجی داشته باشند.

امام جماعت مسجد الحسین جوادیه افزود: در زمان پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم السلام مسجد محور بود. از دانشگاه، حوزه علمیه، اتاق فرماندهی جنگ، قضاوت ها و بهترین رفت و آمدها در مسجد جریان داشت.

وی با بیان اینکه بهترین سن جوانی و نوجوانی است خاطرنشان کرد: بهترین های عالم را ما داریم. امام صادق(ع) برای شکرگزاری بهترین نعمت ها فرمودند شکر نعمت های روز ذکر الحمد الله رب العالمین 4 مرتبه در شب است.

درخشی با بیان اینکه یک عمل ما 50 برابر صحابه پیامبر ارزش و ثواب دارد افزود: مسجد را بخواهید مسجد الگو شود، برنامه های قرآنی را در مسجد فعال کنید و دوره های قرآن را فعال برگزار کنید.

وی با اشاره به عوامل الگو شدن مسجد گفت: شورای مذهبی ـ فرهنگی فعال داریم که از هیئت امنای مسجد بیشتر کار و برنامه ریزی می کنند.

وی ادامه داد: یک برنامه جدی در شب های پنج شنبه مخصوص بحث خانواده است و اساتید در این شب ها در مسجد حاضر می شوند. یک شب نیز امام جماعت مسجد احکام می گوید.

امام جماعت مسجدالحسین جوادیه گفت: فروش محصولات داخلی و کالای ایرانی در فروشگاه طلائیه مسجد داریم و توصیه دارم که مغازه های مسجد را به کارهای فرهنگی و معرفی شهدا اختصاص دهید.

شش کارگروه فرهنگی بصیرتی، تربیتی اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر، فرزند و خانواده ، علمی و کارگروه راهبرد اقتصاد مقاومتی بعد از تشکیل جلسه مصوبات خود را با موضوع « راهکارهای عملی اخلاق و تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی» مطرح کردند:

 

برگزاری اولین مجمع قشری بسیج در مسجد/ کاری پژوهشی توسط نخبگان بسیج دانش آموزی/ فرصتی برای جوانان در بستر بسیج

سخنگوی کارگروه علمی آموزشی با اشاره به راهکارهای تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی گفت: رشد توام علم و اخلاق و نقش الگوی مربیان و معلمان برقراری ارتباط صمیمی با دانش آموزی و مسئولیت دادن به دانش آموزان است.

 وی عنوان داشت: راهکارها و مشکلات اخلاقی در مدرسه تجدید سلام است. برای درمان دروغ اول پیشگیری و بعد برخورد صادقانه با دانش آموز است.

این دانش آموز بسیجی ادامه داد: چیزی که فراتر از توان دانش آموز است از او نخواهیم و اگر کاری انجام میدهد هرچند ناقص است بپذیریم.

وی با بیان اینکه بد اخلاقی با دانش آموزان آسیب زا است گفت:  از کنار بی تربیتی ها به سادگی نگذریم که موجب تایید شود و به صورت محترمانه اخطار دهیم که همان امر به معروف و نهی ازمنکر است.

سخنگوی کارگروه علمی آموزشی افزود: رقابت های ناسالم تشکل ها نیز مخرب است که راهکار آن کنار گذاشتن اختلافات و برقراری ارتباطات سالم است وجود برخی دانش آموزان شاخص در بد اخلاقی و بد رفتاری که باید شناسایی، تربیت و یا تنبیه شوند.

 

محمد مهدی معمارباشی از فردوس سخنگوی کارگروه فرهنگی بصیرتی گفت: زمینه برای حضور دانش آموزان در صداوسیما برای مشارکت صورت گیرد.

وی عنوان داشت: برای صحبت با دانش آموزان در خصوص دشمن شناسی باید از هم و سن ها انجام شود چون تاثیرشان بیشتر است.

این دانش آموز بسیجی با تاکید بر حضور ستادهای کنکور هر شهرستان در مدارس آن شهرستان گفت: چون نباید اثربخشی خود ستادها فراموش کنیم. اگر ستادها را جذب کنیم بقیه دنبال ما می آیند و آنکه بیرون بسیج است وقتی ستاره ها را در جمع بسیجیان ببیند جذب می شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان در تشعشعات منفی و آماده کردن میز کار برای پاسخگویی به دانش آموزان که موجب بصیرت افزایی، پختگی دینی و پاسخ به شبهات توسط خود دانش آموزان می شود.

معمارباشی با بیان اینکه استفاده از مناسبت های مذهبی بهترین فرصت برای جذب جوانان است افزود: در زمینه فضای مجازی برخورد منطقی و خالصانه با نسل جوان و فرهنگ سازی استفاده درست از رسانه برای نسل آینده نیاز است.

سخنگوی کارگروه فرهنگی بصیرتی متذکر شد: توجه کمتر روحانیت به دیدگاه آرمان گرایی و توجه بیشتر به دیدگاه عملی، فهماندن فلسفه علم به دانش آموزان و تلاش برای تشکیل تراز حکوت مهدوی با استفاده از کنگره جوان انقلابی باید مدنظر قرار گیرد.

وی بیان داشت: نامگذاری مناسب برای پروژه ها لحاظ شود و بودجه ها جایی صرف شود که مفید باشد.

برگزاری اولین مجمع قشری بسیج در مسجد/ کاری پژوهشی توسط نخبگان بسیج دانش آموزی/ فرصتی برای جوانان در بستر بسیج

ناصر مالداری زاده از سربیشه سخنگوی کارگروه راهبردی  گفت: راهکارهای تربیت و اخلاق در جوانان با ارتباط گیری خوب امامان جماعت مساجد و مسئولیت دادن به جوانان در مساجد است.

وی با بیان اینکه ادارات و نهادهای اجتماعی در مناسبت های ملی برای شناساندن انقلاب به دانش آموزان جدی تر باشند افزود: تفکر بسیجی در مدارس باید حاکم شود با برگزاری یادواره های شهدا و معرفی الگوهای اجتماعی، دینی و علمی کشور.

این دانش آموز بسیجی ادامه داد: برگزاری جلسات معرفتی در مدارس توسط مربیان و روحانیون جوان و نصب پوستر شهید منطقه در مدرسه و وصیت نامه شهدا در اختیار دانش آموزان قرار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: یادگیری قرآن و آموزهای آن در مدرسه راهکاری برای ایجاد اخلاق دینی است. دبیران مربیان پرورشی را تنها نگذارند.

مالداری زاده با بیان اینکه امکانات مختلف مورد نیاز دانش آموزان در مساجد تقویت شود افزود: برگزاری اردوهای دانش آموزی، بازی های رایانه ای ایرانی برای جذب دانش آموزان به سمت اخلاق و تربیت اسلامی کارساز است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین افسارگسیختگی فضای مجازی را کنترل و فیلتر گذاری کنند گفت: طراحی شبکه های رسانه ملی مطابق سلیقه جوانان و نوجوانان باشد.

این دانش آموز بسیجی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس در مدارس توجه قرار گیرد گفت: آموزش کتاب آمادگی دفاعی توسط مربیانی که در این زمینه تخصص و تعهد دارند انجام پذیرد.

 وی توصیه کرد: دانش آموز تراز انقلاب باید شجاع، استکبارستیز،  خلاق و عالم باشد و معلومات علمی با ترویج معنویت گرایی مورد توجه قرار دهد.

مالداری زاده با بیان اینکه ایجاد تعامل بین دانش آموزان بی بضاعت با دانش آموزان برخوردار در مدرسه صورت گیرد افزود:  معلمان و مدیران مدارس هرچه ایمان، تعهد و اخلاق کاربردی را رعایت کنند در تربیت دانش آموزان تاثیرگذار است.

سید محمدجواد لاجوری از فروس سخنگوی کارگروه فرزندان و خانواده گفت: نظام آموزشی آموزش و پرورش کشور باید زمینه ساز کسب اخلاق و شایستگی های یک دانش آموز اسلامی، ایرانی و انقلابی باشد که متاسفانه بیشتر هدف نظام آموزشی بر آموزش است و به مسائل اخلاقی کمتر توجه شده است.

وی متذکر شد: ما بسیجیان باید در بالا بردن سطح اخلاق اسلامی و تربیت دانش آموزان فعالیت بیشتری داشته باشیم.

این دانش آموز بسیجی با اشاره به مصوبات کارگروه گفت: آموزش مستقیم فرمانده و اعضای شورای واحدها برای برگزاری برنامه های تربیتی و اخلاقی ، جذب حداکثری دانش آموزان توسط فرمانده به مساجد و کمک گرفتن از روحانیت و حوزه علمیه برای طرح مسائل اخلاقی و عقیدتی مفید است.

لاجوردی نصب بنرهای آموزشی اخلاقی، علمی و دینی در مدرسه، برگزاری حلقه های صالحین در محل نماز جمعه، پخش سخنان کلیدی رهبر انقلاب زنگ تفریح در مدرسه و آموزش سرگروه های صالحین از مضرات شبکه های مجازی را از دیگر راهکارهای تربیتی در مدارس دانست.

برگزاری اولین مجمع قشری بسیج در مسجد/ کاری پژوهشی توسط نخبگان بسیج دانش آموزی/ فرصتی برای جوانان در بستر بسیج

میلاد خسروی از درمیان سخنگوی کارگروه تربیتی و اخلاق گفت: رعایت اخلاق و مسائل تربیتی توسط بسیجیان یعنی آنها باید الگو باشند تا بقیه جذب شوند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای جوانان قبل از ازدواج جهت تحکیم خانواده و کارایی مطلوب خانواده ها که در این جلسات آمادگی برای تشکیل خانواده و تربیت فرزند خود در آینده آموزش ببینند.

این دانش آموز بسیجی ادامه داد: حلقه های صالحین تشکلی است که باید بیشتر به آن توجه شود و به ایده آل برسد تا تاثیرات تربیتی و اخلاقی برای دانش آموزان داشته باشد.

وی ضمن توصیه به برگزاری جلسات دوره های آموزشی فضای مجازی برای جوانان و خانواده ها گفت: شناخت خانواده ها با فضای مجازی ضروری است چون وقتی خانواده ها آسیب دیده از فضای مجازی باشند نمی توانند بر روی فرزندان تاثیر بگذارند.

خسروی اظهارداشت: ارتباط بسیج با مبلغان مذهبی و امامان جماعت مساجد جهت ارجاع مسائل ضد اخلاقی رایج در هر محله لازم است.

ابوالفضل مراودی از بشرویه سخنگوی کارگروه امر به معروف و نهی از منکر گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر که این مهم در جامعه مغفول مانده است اگر احیا شود اخلاق و تربیت در جامعه اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مهمترین رکن اساسی جامعه خانواده ها هستند و ریشه ضعف های تربیتی در خانواده ها باید احصاء شود گفت: برگزاری کلاس های آموزشی برای رشد اخلاق و تربیت در مدارس به طور مستمر و برنامه ریزی منسجم اولیا برای فرزندان در خانواده برمبنای اخلاق و محبت کارساز است.

 وی ادامه داد: عدم مقایسه و تبعیض برای فرزندان در خانواده ها و تربیت در خانواده ها بر اساس نقشه راه باشد.

این دانش آموز بسیجی خاطرنشان کرد:  رویکرد ما در مدارس با دانش آموزان و معلمان است و باید معلمان را در این امر در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: در مدارس محتواهای آموزشی بسیار ضعیف است. حذف دروس ارزشمند از کتاب ها مانند درس شهید فهمیده و دهقان فداکار درست نیست.

مراودی با اشاره به راهکارهای تربیتی در مدارس افزود: جذب معلمان تراز انقلاب، ارتباط صمیمی دانش آموزان و مربیان با بهره گیری از محبت دو طرف مستمر و ترویج سبک زندگی اسلامی که دانش آموزان در بسیج ایفا می کنند.

وی ادامه داد: تولیدات رسانه ای باید اخلاق محور و انقلابی باشد که محتوای آموزش داشته باشد و درد جامعه را نشان دهد نه تنها سرگرمی باشد.

این دانش آموز بسیجی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی ، یادواره صالحین و ارتباط تنگاتنگ دانش آموزان با مساجد و ارگان های فرهنگی و احصاء آسیب های جوانان و ارائه راهکار برای آن باید لحاظ شود.

برگزاری اولین مجمع قشری بسیج در مسجد/ کاری پژوهشی توسط نخبگان بسیج دانش آموزی/ فرصتی برای جوانان در بستر بسیج

 غلامرضا اردونی مسئول بسیج دانش آموزی استان خطاب به دانش آموزان مجمع علوی گفت: شما هیئت اندیشه ورز در شهرستان و خواص بسیج دانش آموز هستید و می خواهید گره گشایی کنید.

وی خطاب به دانش آموزان توصیه کرد: رفتارهای خود را باید مراقبت کنید.

اردونی خاطرنشان کرد: فلسفه حضور ما در مسجد الگوی شهرستان بیرجند که بر اساس برآوردها مسجد ایده آل و تراز انقلاب اسلامی است به جهت اهمیت این پایگاه ولایی است.

وی تاکید کرد: اولین بار است که مجمعی در اقشار بسیج در مسجد برگزار می شود ما در بسیج دانش آموزی در طول سال چندین کار بزرگ را باید در مسجد اجرا کنیم چون مسجد محور، پایگاه ولایی و معنوی است و رشد و بالندگی ما در مسجد است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: چهار سال است قریب 400 یادواره شهید در مدرسه برگزار کردیم . بسیج دانش آموزی تنها قشر در استان است که طی سه سال کنگره شهدای دانش آموزی داشتیم.

وی متذکر شد: در آموزش و پرورش کارگروه درس آمادگی دفاعی نداریم که در برخی موارد معلمان دروس دیگر تدریس می کنند اما قرار شده از سال آینده در سرفصل دانشگاه فرهنگیان استان بیاید.

وی با بیان اینکه برآورد کار دانش آموزان نخبه کاری پژوهشی است گفت: دانش آموز تراز انقلاب شهدای دانش آموز هستند زندگی نامه و وصیت نامه شان را مطالعه کنید و بعد پیروی کنید.

اردونی با بیان اینکه دنبال چالش های رو به روی خودتان باشید خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: در هیئت اندیشه ورز باید گره گشایی کنید و به مطالبات پاسخ عملی دهید.

وی ادامه داد: اگر خواستار دیدار با مسئولین هستید باید حاصل این دیدارها مطالبه گری و گرهی را باز کنید تا  مفید واقع شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان متذکر شد: برای شاخصه های مدرسه الگو به ما راهکار دهید و تمام ابعاد را ببینید.

 وی با تاکید بر اینکه با تمام توان درس بخوانید گفت: روحیه انقلابی و جهادی خودتان را تقویت کنید و خودشناسی و دشمن شناسی توام مدنظرتان باشد.

اردونی خطاب به دانش آموزان توصیه کرد: هدف صالحین تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی است صالحین را خوب دریابید و به معنی واقعی کلمه صالحین را احیا کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها