خبرهای داغ:
امام جمعه موقت دامغان:

نمایندگان مجلس بودجه‌ 97 را طوری تصویب نکنند که آشفتگی اقتصاد کشور را بیشتر کند

امام جمعه موقت دامغان گفت: خواست به حق ما و همه مردم از نمایندگان مجلس بررسی دقیق این لایحه و تصویب بودجه‌ای است که هم منافع کشور و هم منافع مردم در آن تأمین شود و با تصمیمات غلط آشفتگی اقتصاد بیشتر و وضعیت اقشار آسیب‌پذیر جامعه سخت‌تر نشود.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۱۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور پرشمار و باشکوه مردم دیندار این شهرستان به میزبانی مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار آیت الله مفتح که با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است، اظهار داشت: اگر علم را از دین جدا کنیم تفکری ضد ارزش‌های انسانی شکل می‌گیرد که بسیاری از مخاطرات امروز جهانی ناشی از همین تفکر است.

امام جمعه موقت دامغان خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند در مسئله وحدت حوزه و دانشگاه موضوع اصلی ماهیت این وحدت است؛ ماهیت وحدت حوزه و دانشگاه حرکت هماهنگ علم و دین در نظام و جامعه اسلامی است و رشد پرورش یافتگان این دو محور علم آموزی در هر دو زمینه است.

خطیب نماز جمعه دامغان وحدت حوزه و دانشگاه را حاوی ثمرات فراوانی دانست و افزود: وحدت به این معنی است که این دو مرکز باید ویژگی‌های مثبت یکدیگر را بگیرند، آسیب‌های نوع تحصیل در هر یک را شناسایی نموده و کنار بزنند، مطمئناً ثمره رشد روحیه وحدت و انقلابی بودن در حوزه و دانشگاه ناامیدی دشمن و توسعه و پویایی جامعه خواهد بود.

دولت در بودجه به فکر اقشار آسیب پذیر جامعه هم باشد

وی در ادامه با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 97 از سوی ریاست جمهور به مجلس شورای اسلامی و برخی تصمیمات اقتصادی جدید عنوان شده اظهار داشت: خواست به حق ما و همه مردم از نمایندگان مجلس بررسی دقیق این لایحه و تصویب بودجه‌ای است که هم منافع کشور و هم منافع مردم در آن تأمین شود و با تصمیمات غلط آشفتگی اقتصاد بیشتر و وضعیت اقشار آسیب‌پذیر جامعه سخت‌تر نشود.

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه فعال کردن بیش از پیش بخش خصوصی و توجه ویژه به حرکت اقتصاد کشور در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب باید از ویژگی‌های بودجه مورد تصویب نمایندگان مجلس باشد، افزود: نماینده مردمی و انقلابی باید بداند که بستن برخی عوارض به سفرهای زیارتی پراهمیتی همچون زیارت میلیونی اربعین حسینی و همتراز کردن مسافران این سفر معنوی با راهیان دیگر سفرهای خارجی تفریحی و اقتصادی؛ یا تصویب گرانی‌هایی که زندگی مردم را تحت تأثیر مخرب خود قرار می‌دهند صحیح و سودمند نیست.

جایگاه پژوهش باید در نظام آموزشی کشورمان ارتقاء یابد

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش دیگری از سخنان خود به 25 آذرماه روز پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین آسیب‌هایی که کسب علم و دانش را در کشورما تحت تأثیر قرارداده، مدرک‌گرایی است، تحصیل صرفا با هدف گرفتن نمره و مدرک، مشغول بکار شدن یا بالارفتن حقوق، در آینده سودی بحال کشور ندارد.

خطیب نماز جمعه دامغان با تأکید بر اینکه علاج این بیماری نظام آموزشی ما آمیخته شدن فرهنگ پژوهش با درس خواندن است، اضافه کرد: در کلام ائمه معصومین(ع) نیز بر این اصل تأکید شده و ارزش علم را به تفکر و تفهم دانسته‌اند، امروز نیز باید تولید علم و اندیشه مدنظر قرار گیرد و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها محور تحصیل خود را علم آموزی همراه با پژوهش قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها