نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مسئولیت گرفتن افراد غیرمتعهد و بی تجربه آفت نظام اداری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش آسیب شناسی و تدوین راهبردهای پیشگیری از فساد اداری در دستگاه های اجرایی، گفت: مسئولیت دادن و سپردن کارهای حساس به افراد غیرمتعهد و بی تجربه از آفت های مهم نظام اداری کشور است.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۵۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه فساد اداری و مالی باعث اتلاف منابع، کاهش بهره وری و کندی روند توسعه کشور می شود، افزود: تلاش برای بازشناسی پدیده فساد اداری و مالی و ارائه راهکار مبارزه آن با تاکید بر ارزش های اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد اداری علاوه بر وضع قوانین، به عزم ملی و استقرار نظام سنجش عملکرد کارکنان نیاز دارد، اظهار کرد: باید توجه داشت که سپردن کارهای حساس به افراد غیرمتعهد نظام اداری را در باتلاق فساد و تباهی فرو می برد و آن را از هم می پاشد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به بند 110 اصل سوم قانون اساسی که دولت را مکلف کرده با مظاهر فساد مبارزه و نظام اداری صحیح ایجاد کند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در تدوین برنامه چهارساله توسعه بر اساس همین اصل، اصلاح نظام اداری را یکی از سیاست های کلی نظام تعیین کرده اند.
وی ادامه داد: در سال 1382 دولت برنامه ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را تصویب و به همه دستگاه ها ابلاغ کرد اما وضع این قوانین به تنهایی کافی نیست و برای موفقیت در مبارزه با فساد یک عزم ملی نیاز داریم.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه ابهام در قوانین و مقررات و عدم شفافیت در پاسخگویی فساد اداری را دامن می زند، گفت: نظارت مستمر بر عملکرد کارکنان از طرف مدیران و استقرار نظام سنجش عملکرد تاثیر بسزایی در سلامت نظام اداری دارد.
وی اضافه کرد: ارزش های ایمانی، اعتقادی و اخلاقی بزرگترین سرمایه برای صیانت جامعه و جلوگیری از انحراف، تحریف و فساد است و بهترین راه برای مبارزه با ریشه های فتنه و فساد به حساب می آید.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بهترین سرمایه گذاری برای هر ملتی سرمایه گذاری در حوزه مسائل فرهنگی و مسائل معنوی، اخلاقی و تربیتی است، یادآور شد: اگر می خواهیم جامعه ای سالم و محیطی پاک و به دور از آلودگی ها و انحرافات داشته باشیم، بهترین و ارزان ترین کار خودسازی و سلامت درونی انسان ها و مسئولیت پذیری آحاد ملت است.
امام جمعه تبریز، عدم پیروی از هوای نفس، تقویت باورهای اخلاقی، معنوی و خودسازی، احیای وجدان بیدار و زنده انسان ها و تقویت انضباط کاری، توجه به شایسته سالاری، شفافیت و پاسخگویی در فعالیت های نظام اداری و اعمال ساز و کارهای درست نظارتی و قاطعیت در حسابرسی را از الزامات سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد مالی عنوان کرد.
همایش یکروزه آسیب شناسی و تدوین راهبردهای پیشگیری از فساد اداری در دستگاه های اجرایی با هدف بررسی راهکارهای کاهش فساد اداری امروز در تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار