خبرهای داغ:

ایجاد ۷۴۲ فرصت شغلی برای مددجویان سمنانی

در هشت‌ماهه نخست امسال ۷۴۲ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان ایجادشده است.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۲۱
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گزارشی از فرصت‌های شغلی ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در هشت‌ماهه نخست امسال ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان؛ علیرضا خدابنده، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه کمیته امداد تلاش می‌کند افراد تحت حمایت را با ایجاد فرصت‌های شغلی توانمند کند افزود:  دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای مددجویان تحت حمایت در سرفصل‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی برگزار می شود.

وی بابیان اینکه در هشت‌ماهه نخست امسال ۷۴۲ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان ایجادشده است افزود: برای فرصت‌های شغلی  ایجادشده ۱۳ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان اعتبار از محل منابع کمیته امداد و بانکی هزینه شده است.

وی یادآور شد: عمده مشاغل ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت  در این مدت ۴۱۹ طرح خدمات، ۲۳۴ طرح دامپروری، ۴۸ طرح صنایع‌دستی، ۳۳ طرح کشاورزی و هشت طرح صنعتی و معدنی بوده است.

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: ۴۸۴ فرصت شغلی ایجادشده در هشت‌ماهه امسال بااعتبار ۹ میلیارد و ۵۴۲ میلیون از منابع بانکی و ۲۵۸ طرح بااعتبار سه میلیارد ۶۷۳ میلیون تومان از محل منابع کمیته امداد تامین‌شده است.

خدابنده بابیان اینکه در هشت‌ماهه نخست سال گذشته ۲۶۸ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان بااعتبار سه میلیارد ۶۱۰ میلیون تومان ایجادشده است افزود: اشتغال‌زایی ایجادشده در مدت مشابه امسال برای مددجویان تحت حمایت این استان ۱۷۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه هدف از مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت ایجاد توانایی برای افزایش مهارت اولیه، و کسب گواهینامه مهارت آموزش فنی از مراکز فنی و حرفه‌ای است افزود: سقف پرداخت هزینه‌های آموزش تا یک‌میلیون ۵۰۰ هزار تومان برای هر مددجو در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه ناظران و کارشناسان فنی کمیته امداد  از طریق بازدید حضوری با هدف  پایدارسازی و افزایش  درآمدزایی بر طرح‌ها اشتغال ایجادشده نظارت دارند افزود: در هشت‌ماهه نخست امسال دو هزار و ۷۶۵ نظارت بر طرح‌های اشتغال مددجویان استان سمنان با حضور کارشناسان اجرایی شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها