خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی:

یکی از راهکارهای اساسی خودکفایی دانش بنیان نمودن اقتصاد است

یکی از راهکارهای اساسی خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک، ارتقاء فناوری و افزایش بهره وری عوامل تولید از طریق دانش بنیان نمودن اقتصاد و توسعه ی شرکت های دانش بنیان است.
کد خبر: ۸۹۵۹۸۵۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

جواد عقیلی پور مسئول بسیج علمی و پژوهشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان، به عنوان بنگاه های اقتصاد دانش بنیان نقش محوری در ساختار این نوع اقتصاد ایفا می کند گفت: شرکت های دانش بنیان ، با توجه به ویژگی های خود و پویایی و تطبیق با شرایط محیط پیرامونی و انعطاف پذیری بالا، ظرفیت مناسبی را برای روبرو شدن با شرایط تحریم دارا هستند.


جواد عقیلی پور با بیان اینکه یکی از عوامل اساسی رشد تولید سرانه ی ملی، اقتصاد دانش بنیان و بنگاه های اقتصادی دانش بنیان است بیان کرد: یکی از راهکارهای اساسی خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک، ارتقاء فناوری و افزایش بهره وری عوامل تولید از طریق دانش بنیان نمودن اقتصاد و توسعه ی شرکت های دانش بنیان است.


وی در ادامه اذعان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر شتاب بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری، جذب استعدادهای برتر و... واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان در سطح استان ایجاد گردید.


این مجموعه در حال حاضر پذیرای ۳۰شرکت دانش بنیان و واحدفناور می باشد.


وی با بیان اینکه فراهم کردن بسترهای فیزیکی و عینی مورد نیاز برای پرورش و شکوفایی خلاقیت مخترعین یکی از اهداف این مجموعه است اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف صرفه جویی اجتماعی در وقت و هزینه های ارتباطی از طریق گرد هم آوردن مجموعه عناصر و... است.


همچنین ارتباطات رو در رو و نزدیکی همه عناصری که در گردونه تحقیق و توسعه و تولید به کسب و کار اشتغال دارند از دیگر اهداف این مجموعه است.


وی با بیان اینکه از جمله خدماتی که پردیس شرکت های دانش بنیان ارائه می دهند تصریح کرد: مرکز رشد خلاقیت و نوآوری، واحد حقوقی، سایت کامپیوتر، سالن جلسات، مرکز حمایت از مخترعین و... از جمله خدماتی است که در اختیار افراد قرار می گیرد.


عقیلی پور در پایان بیان کرد: یکی از مکانهایی که در پردیس شرکت های دانش بنیان است وجود دفتر ارتباط با سازمان فرابورس است که به منظور فروش محصولات در پردیس ایجاد شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها