امام جمعه موقّت بوشهر:

تردیدی نیست که فلسطین، آزادی را می بیند

امام جمعه موقّت بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته در واکنش به اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیّت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: تردیدی نیست که فلسطین، آزادی را می بیند و رژیم غاصب صهیونیستی از بین رفتنی است.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۶۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی هرچه را می خواستند و برای آن دست و پا زدند تا به آن دست پیدا کنند را وقتی نتوانستند به دست بیاورند امروز آن را بر زبان آوردند.

وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی می دانند که سیلی محکمی از جبهه مقاومت خورده اند و امروز منزوی تر از گذشته هستند چرا که کشورهایی مثل انگلیس و فرانسه هم که هم سو با آمریکا هستند در این اقدام در کنار آن ها قرار نگرفتند.

خطیب جمعه بوشهر چراغ سبز بعضی کشورهای مرتجع عرب را از علّت های موضع اخیر رئیس جمهور آمریکا در به رسمیّت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دانست و افزود: گرچه در ظاهر برخی کشورهای عربی این موضع را محکوم کرده یا در مواجهه با آن هشدار دادند امّا یکی از مسئولین رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرده است که رئیس جمهور آمریکا قبل از این که این موضع را بگیرد با برخی کشورهای عربی از جمله آل سعود مشورت و گفت و گو کرده که اگر این چراغ سبزها نباشد دشمن نمی تواند این کارها را انجام دهد.

حجت الاسلام جمالی تقدس زدایی از بیت المقدس را دیگر عامل موضع گیری اخیر رئیس جمهور آمریکا عنوان و خاطرنشان کرد: بیت المقدس سرزمین مبارک و مقدسی است که صهیونیست ها می خواهند دامن این سرزمین را با نام این رژیم غاصب لکّه دار کنند و دیگر این که با استقرار سفارت آمریکا و این جابجایی می خواهند به مردم مسلمان و فلسطینی ها فشار آورده و حمایت های لابی صهیونیستی را نیز برای دور دوّم انتخابات آمریکا جلب کنند.

وی تأکید کرد: نتیجه این موضع آمریکا این شد که فلسطین بعد از چند سالی که در حقیقت در نگاه دنیا به اولویّت های چندم تبدیل شده بود باز به عنوان مسئله اوّل مسلمانان و دنیا مطرح شد و موجب تقابل مسلمانان جهان با صهیونیست ها در تمام دنیا شد.

جمالی اذعان کرد: امروز نه تنها تقابل بین تمام مسلمانان جهان با آمریکا بلکه تقابل بین همه ی آزادی خواهان جهان و آمریکاست و مهم تر این که این مسئله نشان داد طرح صلح و سازش هیچ نتیجه ای جز ذلّت ندارد.

امام جمعه موقّت بوشهر در پایان خواستار استفاده دولتمردان از تمام ظرفیّت های موجود برای محکوم کردن این موضع آمریکا شد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات