نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

نباید دانشجو را ظرف و مظروف سیاسی قرار دهیم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید دانشجو را ظرف و مظروف سیاسی قرار دهیم، گفت: این خیانت به دانشجو است.
کد خبر: ۸۹۵۸۹۳۳
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰

نباید دانشجو را ظرف و مظروف سیاسی قرار دهیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزار شد با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: پایه روز دانشجو مبنی بر هویت، وطن پرستی و روحیه انقلاب‌گری است و روزی که دانشجویان اعلام کردند ما خود می توانیم این کشور را بسازیم و نیازی به آمریکای‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه دانشجو یعنی فکر و اندیشه و توسعه علم در جامعه افزود: روز دانشجو، روز دانشجوی چپ و راست نیست؛ روز دانش پژوه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بسیاری از اتفاقات باید نگاه‌ها را عوض کنیم و این وظیفه مهم برای دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به 16 آذر افزود: 16 آذر یعنی امید به آینده و شعار «ما می توانیم»، ۱۶ آذر یعنی روزی که جوانان دانشگاهی و حوزوی در جبهه مقاومت علی رغم میل باطنی برای ایجاد ثبات و امنیت در خارج از مرزها با داعش جنگیدند؛ ۱۶ آذر یعنی دست رد زدن به سینه همه آنهایی که می خواهند ما نباشیم.

آزادیخواه اظهار داشت: این عظمت و اقتدار دانشجویی است که همواره دست رد یه سینه آمریکا زده می‌شود و دانشجو باید همیشه فکر دانشگاهی را توسعه دهد ما نباید از دانشگاه به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم و فضای علمی دانشگاه را نباید سیاسی کنیم و این انتظار ما از وزیر علوم است.

وی با بیان اینکه نباید دانشجو را ظرف و مظروف سیاسی قرار دهیم، گفت: این خیانت به دانشجو است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دانشگاه یعنی میزان مبادله مطالعات علمی و همین تربیون‌های آزادی که مقام معظم رهبری دستور داده‌اند.

وی ادامه داد: دانشجویی باید فکر و اندیشه داشته باشد و البته باید یک نگاه سیاسی نیز داشته باشد و از آن دفاع کند؛ دانشگاه یعنی میدان باز و آزاد برای ارائه اطلاعات و مبارزه با سانسور جریانی در فضای کشور.

آزادیخواه با اشاره به اینکه اسم شهید «حججی»ها باید به عنوان یک عنصر مفید در روزهایی چون ۱۶ آذر برای جامعه انسانی بیان شود، بیان کرد: نباید مسیر انحرافی به روز دانشجو بدهیم.

وی با بیان اینکه با روحیه انقلابی گری می توانیم به همنوعان خود خدمت کنیم و با عقل وعلم خود جامعه را به جلو ببریم، تصریح کرد: به قشر دانشجو اگر بیشتر از آنچه که تاکنون رسیده ایم، برسیم معضلات مدیریتی  کشور حل می شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: من حدود ۱۲ سال در محیط دانشگاهی تدریس کردم و با فضای دانشگاه و دانشجویی به خوبی آشنا هستم، اگر روزی به عقب برگردم حتما دانشگاه را انتخاب می کنم وهمیشه علاقه‌مند به بودن در فضای خوب و بانشاط دانشجویان بوده، هستم و خواهم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار