خبرهای داغ:
استاد فلسفه دانشگاه تهران با اشاره به اظهارات اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این ستاد یک ستاد تشکیلاتی و تشریفاتی است.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۱۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲

بسیاری از تشکل‌های دانشجویی وام‌دار و گوش به فرمان جناح‌هایی در بیرون هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید زیباکلام در همایش عدالت خواهی و جنبش دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان با گرامیداشت  روز دانشجو اظهار داشت:  متاسفانه برخی‌ها می خواهند در دانشگاه‌ها دانشجو را فرمانبردار و مطیع امر خود کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از تشکل‌های دانشجویی وام‌دار و گوش به فرمان جناح‌هایی در بیرون هستند، افزود: این اتفاق هم برای انجمن‌های اسلامی و هم برای بسیجی‌ها افتاده که یک فاجعه بزرگ است.

استاد فلسفه دانشگاه تهران عنوان کرد: تمام عزت، اعتبار، حرمت، مشروعیت و قدرت تشکل‌های دانشجویی با هر اسم و عنوانی در استقلال آنها است.

وی با بیان اینکه صحبت کردن در مورد عدالت بر سرما گشاد است، اظهار داشت: در جامعه به قدری فساد، ظلم و تعدی زیاد است  که برای صحبت کردن درمود عدالت قدمان نمی رسد.

زیباکلام به تشریح چگونگی نهادینه شدن غارت بیت المال در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و عنوان کرد:  ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و ماجرای اصل 142 قانون اساسی از عوامل نهادینه کردن چپاول و غارت بیت المال در نظام است.

وی در توضیح چگونگی تاثیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در نهادینه کردن غارت بیت المال گفت: حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) در 10 اردیبهشت ماه سال 80 فرمان هشت ماده ای خطاب به سران سه قوه صادر کردند، که در آن تشکیل ستاد مبارزه به مفاسد اقتصادی  و تهیه طرح مبارزه با فساد که در قوه مجریه و قضائیه به آن همت گماشتند را دادند و با تشکیل این ستاد نوید حکومتی مفتخر را می‌دادند.

استاد فلسفه دانشگاه تهران با بیان اینکه ستاد مبارزه به مفاسد اقتصادی به دستور رهبری تشکیل شد، تصریح کرد: اعضای این ستاد سران سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه، هفت وزیر و مسئولینی بودند که در ابتدا جلسات ستاد را به صورت دو هفته یکبار و در ادامه به صورت ماهیانه و بعدا دو ماه یکبار تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 9 ماه در30 بهمن سال 80 در جلسه ستاد، سران سه قوه بر شفاف بودن دادرسی و قانون مداری تاکید کردند، افزود: علاوه بر این باید ترخیص کالا تسریع و تشریفات در عرصه فضای ترخیص  کالا کاهش یابد.

زیبا کلام با بیان اینکه بعد از سپری شدن 9 ماه در سال 81 ستاد جلسه ای تشکیل می دهد در خصوص نتایج این جلسه ابراز داشت: تصویب نهادهای نظارتی و مراقبتی از جمله مصوبات مهم این جلسه بود و جلسات در سال 81 تمام شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد در 30مهر سال 82  اقدام به برگزاری جلسه کرد، گفت: در آن جلسه محمد خاتمی رئیس جمهور وقت، قسمت اعظم جلسه را به تقدیر و تشکر از اعضای ستاد اختصاص داد که نتیجه این تقدیر و تشکرها این شد که جلسات به صورت اعلان نشده تعطیل می شود.

* تاکنون هیچ گزارشی از اقدامات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی منتشر نشده است

استاد فلسفه دانشگاه تهران با بیان اینکه بعد از گذشت 14 ماه در سال 83 ستاد جلسه ای تشکیل داد، عنوان کرد: در این جلسه تنها دو خبرنگار حضور داشت اما تا به امروز هیچ گزارشی در سایت و رسانه‌های ملی و فرا ملی منتشر نشده است.

وی به مهم ترین نتیجه دومین جلسه ستاد در سال 83 پرداخت و بیان داشت: مهم ترین نتیجه این شد که ستاد گزار ش فعالیت خود را به رسانه‌ها اعلام کند که برای این امرعبدالرضا ایزد پناه را به عنوان سخنگو انتخاب کردند اما تاکنون ایشان نیز هیچ گزارش و اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نکرده است.

زیباکلام با بیان اینکه سران سه قوه در سال 84 تصمیمی برای ارائه گزارش عملکرد و روند کاری ستاد به مقام معظم رهبری را می‌گیرند خطاب به دانشجویان گفت : اگر  شما  تا به امروز  بتوانید از گزارش موردی پیدا کنید من هم همین طور، و از این فاجعه بدتر اینکه در جایی اثری از این گزارش وجود ندارد؛ انگار چند محصل و دانش‌آموز گزارش می دهند.

وی اضافه کرد: اگر گزارشی به مقام معظم رهبری ارسال شده بود آیا نباید در بیت مسئولی  پیدا می‌شد که این گزارش را مطالعه و چکیده آن را به حضرت آقا می‌داد؛ گزارش را جدی پیگیری می‌کرد و بازتابی رخ می داد؟!

استاد فلسفه دانشگاه تهران تصریح کرد: به قدری داستان شور داده می‌شود که 50 تن از نمایندگان مجلس یک طرحی در رابطه با تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را امضاء و به رئیس وقت مجلس ارائه می‌دهند که می خواهیم برای ستاد کمیسیون تحقیق و تفحص را تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی وقت از اجرا و اعلام وصول طرح تشکیل کمیسیون تلفیق و تفحص ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خودداری می کند، گفت: ایشان به 50 نماینده مطالبه‌گر می‌گوید حالا اجازه دهید ما با رئیس قوه قضائیه وقت جلسه‌ای بگذاریم که کار به تحقیق و تفحص نکشد؛ که پس از آن طی جلسه 10 آبان سال 84  که با رئیس قوه قضائیه وقت جلسه می گذارد به صورت غیر علنی طرح منتفی می‌شود.

زیباکلام با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی شاهردوی رئیس قوه قضائیه وقت مهم‌ترین اقدامات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را در  طول 4.5 سال از تشکیل ستاد ایجاد توجه در جامعه نسبت به اصل فرهنگ مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان می کند، گفت: این جمله این معنا را می رساند که مردم چیزی از مبارزه با مفاسد اقتصادی نمی‌دانستند و ما توجه آنها را جلب کردیم و تنها خودمان معنای آن را می فهمیم  که مفاسد اقتصادی را می‌پیچانیم.

وی با اشاره به این قانون که «در زمینه اختلاس در صورتی که دادگاه رأی قطعی در مورد فرد یا جمعی  صادر کند باید خلاصه متن حکم در اختیار رسانه‌های عمومی  قرار بگیرد» به اظهار نظرات رئیس قوه قضائیه وقت در این خصوص اشاره و بیان کرد: ایشان چنین اظهار می‌کند که این قانون اشکالاتی داد چراکه حریم خصوص افراد نقض می شود.

استاد فلسفه دانشگاه تهران در پاسخ به این اظهارات به پرونده فساد 500 میلیاردی اشاره و تاکید کرد: یک شخصی صنعتی به ارزش 500 میلیارد تومان که از بیت المال است را  تنها به 5 میلیارد تومان چک می فروشد و بر حسب تصادف و ماجراهای پیش آمده پرونده رو شده و رئیس قوه قضائیه وقت می‌گوید«با توجه به اینکه ایشان این تجاوز را به بیت المال کرده  چنانچه اسم و سمت شخص را اعلام کنیم حریم خصوصی او نقض می شود».

وی  در همین خصوص با بیان اینکه از نظر ایشان فعالیت‌های سرمایه‌داری و اقتصادی در ایران ملازم و مقارن با فساد، غارت و چپاول است، تصریح کرد: فاجعه از این بدتر ایشان می گوید اعلام  این فرد، امنیت سرمایه و سرمایه‌گذاری را به تزلزل می اندازد؛ این شخص رئیس قوه قضائیه چنین ادعایی می کند و یک وزیر اقتصاد و تجارت خارجی نیست؛ رئیس قوه قضائیه که شغلش قضاست نگران سرمایه داری و  سرمایه گذاری است و این بدان معنی است که از نظر ایشان فعالیت های سرمایه داری و فعالیت اقتصادی در ایران ملازم و مقارن با فساد، غارت و چپاول است.

* کارهای کارشناسی‌ها در خصوص علل و پیشگیری از مفاسد اقتصادی را اعلام کنید

زیباکلام اضافه کرد: آیت الله هاشمی شاهردوی، چنین مقام شامخ، بزرگ و عظیم الشانی  با این آراء که بیش از 10 سال رئیس قوه قضائیه بوده این چنین ادعا می کند و حال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شده که باید برای این عزاداری کرد.

وی به گزارش 22 تیر سال 84 ایسنا در مورد سخنان هاشمی شاهردوی اشاره و عنوان کرد: ایشان می گوید که بسیاری از مسائلی که به عنوان مفاسد مطرح می شود باید با پیشگیری و با برخورد  با علت‌ها صورت گیرد؛ آیا این سخن جز این معنی را می رساند که با مفسد چندان برخوردی نشود؟!

استاد فلسفه دانشگاه تهران اظهار کرد: بنده در حضور جمعی از مردم ایران از آیت الله هاشمی شاهردوی مطالبه می کنم که، شما در سال 84 ادعا کردید ساز و کار پیشگیری و برخورد با علت ها را دیده‌اید و بررسی و  کار کارشناسی کردید و این را در گزارشی که به مقام معظم رهبری دادید منعکس کردید؛ حال بعد از گذشت 12 سال بنده برای اینکه مبادا برخی‌ها فکر کنند که شما دروغ گفتید از شما خواستارم کارهای کارشناسی‌ها در خصوص علل و پیشگیری و اینکه علت‌ها چیست را اعلام کنید و اینکه چه اقدماتی برای پیشگیری از آنها باید انجام شود؟

وی با اشاره به اظهارات اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه این ستاد تشکیلاتی و تشریفاتی  است، گفت: آقای محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس، عضو کمیسیون حقوقی و قضائی و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری مهر در تیرماه سال 93 در مورد ستاد این چنین اظهار نظر می کند که فعالیت ستاد برای هماهنگی سه قواست  و ساختار آن برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست و تنها یک ستاد تشکیلاتی است.

زیباکلام اضافه کرد: آقای دهقان طی این مصاحبه اعلام می دارد که تا به امروز جز در مواردی که دادستان کل کشور مستقیما وارد شده، هیچ پرونده فساد بزرگ اقصادی در کشور به نتیجه نرسیده است.

وی به اظهارات حسین فدائی در گفتگو با خبرگزاری مهر در اسفند 91 در خصوص ارزیابی از عملکرد ستاد اشاره و تصریح کرد: ایشان می گوید که «ستاد هیچ خروجی نداشت»، این حرف را کسی گفته که در حال حاضر رئیس بازرسی بیت رهبری است که از روی حساب و کتاب حرف می زند.

استاد فلسفه دانشگاه تهران تصریح کرد: این مسخره است که سران سه قوه با 7 وزیر و 10 وکیل و چندین رئیس ستادی تشکیل و جلساتی برگزار کنند که در آن جلسات همچون بچه مدرسه‌ای‌ها دور هم جمع شده به بگو بخند و تفریح مشغول باشند.

وی با اشاره به سخنان حسین فدائی که جلسات ستاد «مفتضح» بود، گفت: بر اساس گفته ایشان مطالبی به صورت نمادین آماده می‌کنند تا به خبرنگاران ارائه دهند.

زیباکلام با بیان اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی  کارنامه قابل قبولی  نداشته و خروجی خاصی ندارد، گفت: این همان اظهارات عزت الله  یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شواری اسلامی است.

وی ضمن توصیه به دانشجویان با تاکید بر اینکه اگر در زمان انتخابات به درستی انتخاب کنیم و فرد اصلح را روانه میدان کنیم مفاسد اقتصادی کاهش خواهد یافت، گفت: آحاد جامعه به خصوص ما دانشگاهیان مسئول هستیم و نباید به ظواهر و شعارها دقت کرد  و به اشتباه به صورت لیستی رأی داد بلکه باید به کسی رأی داد که از بیت المال همچون ناموس مراقبت می کند.

استاد فلسفه دانشگاه تهران با بیان اینکه باید دانشگاهیان در برابر غارت‌ها و عوام فریب‌ها و چپاول بیت المال حساس باشند، یادآور شد: چنانچه به افرادی غارتگر رأی دهیم در برابر همگان مسئولیم و باید در قیامت پاسخ گو باشیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات