خبرهای داغ:

کرمانی: گفتند اگر آقای همتی سخنرانی نکند، یادواره را لغو می کنیم/ محجوب: در لغو برگزاری مراسم هیچ نقشی نداشتم/ حمزه: می خواستند یادواره شهید را به میتینگ سیاسی تبدیل کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی سمنان می گوید مسئولان دانشکده به ما اعلام کردند که اگر آقای همتی در یادواره شهید حمزه سخنرانی نکند، برنامه شما را لغو می کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۱۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان؛

در ماه های اخیر، برخی اظهارنظرها و وقایع رخ داده در یادواره های شهدای استان سمنان، حساسیت هایی را برانگیخته است. چندی قبل بود که استانداری سمنان از کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در جریان به دلیل بیان برخی سخنان در یکی از یادواره های شهدا در کالپوش شکایت کرد؛ شکایتی که البته توسط نهادهای ذیربط در مجلس شورای اسلامی مردود اعلام شد.(بخوانید) اعتراضات صورت گرفته توسط نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در جریان برگزاری آیین بزرگداشت شهدای مدافع حرم در دانشگاه سمنان نیز مسأله ای نیست که بر کسی پوشیده باشد.(بخوانید) استاندار سمنان نیز چندی قبل در گفتگو با یکی از روزنامه ها اعلام کرده بود که 200 یادواره شهید در استان سمنان با هدف تخریب دولت برگزار شده است!(بخوانید) این اظهارنظر البته با واکنش هایی همراه بود. جانشین سپاه قائم(عج) گفته بود، افرادی که این سخن را عنوان کرده اند باید مستندات خود را ارائه کنند.(بخوانید)

اما مسئول بسیج دانشکده فنی برخی فشارها برای سخنرانی تحمیلی احمد همتی در این یادواره را عامل تغییر محل برگزاری این یادواره می داند. کرمانی می گوید با توجه به حواشی ایجادشده در دانشگاه سمنان، حضور دکتر همتی در این یادواره را به صلاح ندانسته اند. در مقابل، ریاست دانشکده نیز تأکید می کند که نقشی در لغو مراسم در دانشکده نداشته است.

مرآت شما را به مطالعه مشروح ماجرا دعوت می کند:

کرمانی: در برگزاری یادواره شهید کارشکنی کردند

علی کرمانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی سمنان در این خصوص به خبرنگار مرآت گفت: همه ساله به همت دانشجویان برنامه یادواره شهدا در این دانشکده برگزار می شود که محتوای آن در سالهای اخیر به شهدای مدافع حرم اختصاص یافته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی سمنان با بیان اینکه یادواره امسال با محوریت شهید محمدحسین حمزه برگزار می شود اظهار کرد: متاسفانه در هفته های اخیر عده ای برای برگزاری این یادواره کارشکنی کردند که این اتفاقات ما را با مشکل مواجه کرد.

کرمانی با اشاره به فشار برخی جریانات سیاسی برای تحمیل یکی از شخصیتها جهت سخنرانی در این یادواره افزود: در حالیکه مجری این یادواره بسیج دانشجویی دانشکده است و مدعوین و سخنرانان نیز توسط آن پیش بینی می شوند اما خانم محجوب (رئیس دانشکده) اصرار کرد که نماینده سمنان نیز در کنار سخنران اصلی برنامه به سخنرانی بپردازد.

وی ادامه داد: متاسفانه بدون هماهنگی با بسیج دانشجویی از افراد دیگری نیز برای حضور در این مراسم دعوت شد و به ما اعلام کردند اگر آقای همتی در این یادواره سخنرانی نکند برنامه شما را لغو می کنیم.

مسئول بسیج دانشویی دانشکده فنی سمنان با یادآوری اتفاقات مراسم بزرگداشت شهید حججی در دانشگاه سمنان گفت: ما باتوجه به حواشی ایجاد شده در آن مراسم و توهینی که به پدر شهید حمزه صورت گرفته بود صلاح ندانستیم که آقای همتی در مراسم پیش رو حضور داشته باشند.

کرمانی با بیان اینکه با فشارهای ایجاد شده توسط مسئولان دانشگاه، محل مراسم تغییر یافته است گفت: این یادواره امروز (یکشنبه) پس از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابراهیم (ع) برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد کثیری از دانشجویان نیز درپی این اتفاقات برای برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کردند تا با بسیج دانشجویی دانشکده همکاری کنند.

محجوب: می خواستیم اتفاقات تلخ دانشگاه سمنان فراموش شود

راضیه محجوب رئیس دانشکده فنی سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه از احمد همتی و پدر شهید حمزه برای حضور در این یادواره دعوت کرده است اظهار کرد: این دعوت باتوجه به حواشی ایجاد شده در مراسم دانشگاه سمنان صورت گرفت تا اتفاقات تلخ گذشته که به صورت ناخواسته رخ داد فراموش شده و جو دوستی در سمنان حاکم شود.

رئیس دانشکده فنی سمنان ادامه داد: حتی با پدر شهید حمزه نیز صحبت شد تا در مراسم حضور پیدا کنند که ایشان حتی گفتند حاضرند با آقای همتی روبوسی کنند اما مسئولان بسیج دانشجویی حضور نماینده سمنان در این مراسم را نپذیرفتند.

محجوب با با بیان اینکه این یادواره قرار بود از طرف آموزشکده فنی پسران برگزار شود گفت: یکی از میهمانان ما نیز دکتر همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه بود و حتی من از ایشان خواستم به مباحث گذشته ادامه ندهند اما مسئولان برگزاری یادواره با این امر مخالفت کردند.

در آینده نزدیک، خودمان یادواره شهدا برگزار می کنیم!

وی در پاسخ به سوالی در خصوص علت لغو برگزاری یادواره در داخل دانشگاه نیز تصریح کرد: این برنامه توسط بسیج دانشجویی برگزار می شد و امکان احیای برنامه ها در مدت کوتاه وجود نداشت و ما تصمیم داریم در آینده نزدیک خودمان نسبت به برگزاری یادواره اقدام کنیم.

رئیس دانشکده فنی سمنان خاطرنشان کرد: من در لغو برگزاری این مراسم در دانشگاه هیچ نقشی نداشتم و این مراسم قرار بود به صورت مشارکتی برگزار شود لذا من نیز به سهم خود از نماینده محترم، فرماندار، اعضای شورای شهر و برخی چهره های استانداری دعوت کرده بودم.

پدر شهید حمزه: هیچ تماسی از سوی ریاست دانشکده نداشته ام

خبرنگار مرآت در تماس با حسن حمزه (پدر شهید محمدحسین حمزه) پیگیر این موضوع شد که وی گفت: خانم محجوب رئیس دانشکده فنی هیچ تماسی با من نگرفته اند و این موضوع را تکذیب می کنم.

پدر شهید محمدحسین حمزه ادامه داد: این برنامه به هیچ عنوان لغو نشده و صرفا مکان برگزاری آن به علت برخی اقدامات و فشارها به مسجد مجاور دانشگاه منتقل شده است.

وی با بیان اینکه جریانی قصد داشت برگزاری این یادواره را به نام خود تمام کند و از آن بهره برداری خاصی داشته باشد اظهار کرد: شهدای ما وابسته به هیچ جریان و گروهی نیستند و شاخص های مسیر آنان کاملا روشن است.

حمزه ادامه داد: مطلع شدم برخی می خواهند از این یادواره سواستفاده کنند که این نکته را به مسئولان برگزاری یادواره نیز متذکر شدم و گفتم آقای همتی یک اقدام ناهنجار اجتماعی داشته است لذا موظف است این اقدام را با جامعه حل کند و به روشنی می گویم بنده هیچ مشکل شخصی با ایشان نداشته و ندارم.

این پدر شهید مدافع حرم با بیان اینکه نماینده سمنان شئونات جامعه را علنا زیر سوال برده است گفت: اگر ایشان از آن حرکت خود در دانشگاه سمنان پشیمان شده است از جامعه عذرخواهی کند لذا این موضوع به بنده مرتبط نیست، بنده به جایگاه حقوقی ایشان احترام می گذارم و هیچ چالش و دعوای شخصی با وی ندارم.

وی با اشاره به اظهارات رئیس دانشکده فنی سمنان مبنی بر رفع کدورت های ایجاد شده گفت: بنده با کسی قهر نیستم که بخواهم با او صلح کنم، برگزاری این یادواره ها فقط برای ایجاد پیوند بیشتر با شهدا است، آنهایی که با فرهنگ شهدا قهر هستند خودشان بروند و با شهدا آشتی کنند.

حمزه افزود: معتقدم همان جریان که در صدد حذف حسین فهمیده و سایر شهدا از کتب درسی است تلاش می کند نام شهدا را نیز از دانشگاه ها حذف کند.

تبدیل یادواره شهدا به میتینگ سیاسی قابل قبول نیست

پدر شهید محمدحسین حمزه ادامه داد: از مسئولان برگزاری یادواره نیز خواهش کردم تا شهید و شهادت را وارد بازی های سیاسی رایج نکنند چراکه شهدا به هیچ جناحی نیستند لذا اینکه برخی بخواهند تمام اعضای یک جریان خاص را در این مراسم حاضر کرده و آنرا به میتینگ سیاسی خود تبدیل کنند به هیچ وجه برای خانواده شهدای مدافع حرم و ما قابل قبول نیست که مسئولان بسیج دانشجویی نیز استقبال کردند و تصمیم گرفتند مکان برگزاری یادواره را تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: من و آقای همتی دوستی دیرینه ای باهم داریم و با وجود توهینی که ایشان در مراسم دانشگاه به بنده داشتند در این خصوص با یکدیگر کنار خواهیم آمد اما اینکه جریانی تلاش کند از مراسم یادواره شهدا بهره برداری سیاسی داشته باشد پذیرفتنی نیست.

حمزه خاطرنشان کرد: رئیس دانشکده فنی اصرار داشتند که آقای همتی در این مراسم سخنرانی کنند که بنده عرض می کنم ایشان مانند سایر مسئولان می توانند به عنوان چهره حقوقی به این جلسه دعوت شوند اما اینکه توقع داشته باشند میکروفون نیز به آنان داده شود درست و منطقی نیست چراکه قرار نیست مراسمات شهدا سیاسی شود.

مرآت قضاوت درباره سخنان پیش گفته را به مخاطبان فهیم خود واگذار می کند.

شایان ذکر است این یادواره امروز(یکشنبه) پس از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابراهیم (ع) برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها