خبرهای داغ:
بازیگر، کارگردان نمایش شمرکشی:

بسیج باید در عرصه تئاتر آیینی و مذهبی قوی وارد شود

صفا گفت: بسیج وقتی اثرگذار است که در حیطه خودش باشد، مثل نمایش ها آیینی سنتی و دفاع مقدسی باشد و نمایش بروز و خارج از این قضایا را خود دستگاه ها متولی انجام دهند و باید بسیج در عرصه آیینی و مذهبی و دفاع مقدس و انقلاب تاثیرگذاری داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۵۲۷۸۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، روح الله صفا در حاشه برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج در شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت‌های هنری خود اظهار کرد: متولد سرخه هستم و کار هنری تائتر را از دبیرستان شروع کردم و ۱۸ سال تئاتر کار می‌کنم و این تئاتر که در جشنواره بسیج حضور دارد با نام "مجلس شمر کشی" است که نویسنده این نمایش محمد رحمانیان و بازیگر و کارگردانی نیز عهده خودم است.
وی افزود: این نمایش در واقع به روز شده شمر از ۱۴۰۰ سال پیش است که به امروز آمده و هر اتفاقی که در روز عاشورا رخ داده بازگو و قضیه را به دید خودش برگردانده و اتفاقات به صورت روایت گونه است که در این بین همه قضایا دست مخاطب است که اتفاقی که در روز عاشورا رخ داده مقصر اصلی که بوده است.
صفا ادامه داد: این کار محیطی آمده شده بود که با توجه به شرایط دکور و بلک باکس، مخاطب روی سن آمد و ارتباط چهره به چهره انجام شد.
وی با اشاره به نقش حضور بسیج در ئاتر آیینی و اثرگذاری در آن اضافه کرد: این قضیه باید بحث شود، اما در جشنواره بسیج زیاد بودیم به شرطی بسیج اثرگذار است که در حیطه خودش باشد، مثل نمایش‌ها آیینی سنتی و دفاع مقدسی باشد و نمایش بروز و خارج از این قضایا را خود دستگاه‌ها متولی انجام دهند و باید بسیج در عرصه آیینی و مذهبی و دفاع مقدس و انقلاب تاثیرگذاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه در عرصه نمایش‌های آیینی فعالیت کمرنگ است و بسیج با این شناخت وارد شده گفت: این موضوع دارای دو بُعد دارد، اول خود دست اندرکاران این حیطه که کم لطفی‌هایی که اتفاق افتاد و دوم خود کارگردان‌ها و نویسنده‌ها در این عرصه هستند.
صفا بیان کرد: به نظر من بیشترین موضوع به دست اندرکاران برمی گردد چرا که ما یک سال زحمت کشیدیم و با دکور‌های آنچنانی کار را ارائه نمودیم، اما وقتی مقام می‌آوریم جوایز بسیار کم است و طرف زده می‌شود و کار دیگری می‌شود.
وی عنوان کرد: این اولین جشنواره است و سال اول نقاط ضعف دارد، اما این‌ها باید پله شود و شناسایی شود در جشنواره بعد نقطه قوت شود و نمایش‌ها آیینی متن‌های زیبایی هست که باید حمایت شود و بسیج و سپاه باید حمایت کند و مهمترین بحث دغدغه مالی است که دچار مضیقه هستیم و انتظار داریم حمایت بیشتری از طرف نهاد‌های دست اندرکار شویم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها