خبرهای داغ:
مدیر توزیع نیروی برق شهرستان نهاوند تأکید کرد

لزوم رعایت حریم شبکه‌های برق توسط مشترکین

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان نهاوند در خصوص رعایت حریم شبکه‌های فشار متوسط گفت: شبکه های فشار متوسط در شهر و روستا حریمی دارند که حریم شبکه‌های فشار ضعیف 1.30 متر و حریم شبکه‌های فشار متوسط 2.10 متر بوده که رعایت این حریم به نفع خود مشترکین است.
کد خبر: ۸۹۵۲۰۷۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

لزوم رعایت حریم شبکه‌های برق توسط مشترکینرضا شیردره در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند در خصوص مدیریت مصرف انرژی با توجه به زمان پیک بار که چهار ساعت بعد از اذان مغرب است، بیان داشت: بهای برق مصرفی در طول سال ثابت است و تنها در زمان پیک بار، کم باری و میان‌باری متفاوت است.

وی افزود: اگر مشترکین در ساعت کم باری از انرژی برق استفاده کنند، هزینه کمتری پرداخت خواهند کرد چراکه هزینه مصرفی برق مشترکین به صورت تصاعدی حساب می‌شود.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان نهاوند در خصوص رعایت حریم شبکه‌های فشار متوسط گفت: شبکه های فشار متوسط در شهر و روستا حریمی دارند که حریم شبکه‌های فشار ضعیف 1.30 متر و حریم شبکه‌های فشار متوسط 2.10 متر بوده که رعایت این حریم به نفع خود مشترکین است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان نهاوند 70 هزار مشترک انشعاب برق وجود دارد بنابراین از همه همشهریان می‌خواهیم که این حریم را رعایت کنند تا دچار برق گرفتگی نشوند چراکه این برق گرفتگی خود به مرگ و فلج شدن فرد منجر می شود.

شیردره گفت: این مدیریت با توجه به آئین‌نامه تکمیلی تعرفه‌های برق، اقدام به بازرسی لوازم اندازه‌گیری مشترکین برق می‌کند که در این بازرسی‌های صورت گرفته، وضعیت فیوز محدود کننده جریان با میزان قدرت و توان خریداری شده توسط مشترک بررسی می‌شود که بعضاً مشاهده شده تعدادی از فیوزهای مذکور بنا به دلایلی متناسب با آمپراژ مجاز بهره‌برداری نیستند که عمدتاً در اشتراکات قدیمی پنج آمپری که بدون پرداخت هزینه افزایش قدرت، به فیوزهای بالاتر مانند 25 آمپر تبدیل شده‌اند، مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ اخطار به مشترکین طی سنوات گذشته افزود: مشترکین باید با مراجعه به واحد خدمات مشترکین مدیریت توزیع برق شهرستان اقدام به افزایش قدرت کنند .

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان نهاوند تصریح کرد: میزان آمپراژ مجاز در قبوض برق تمام مشترکین آمده است که فیوز نصب شده باید مطابق آن باشد که به مشکل برنخورند.

وی در ادامه با اشاره به سامانه 1521 شرکت توزیع نیروی برق استان نیز عنوان کرد: این سامانه پرداخت غیرحضوری برق است که مشترکین می‌توانند از طریق تلفن هزینه‌های برق مصرفی خود را پرداخت کنند.

شیردره یاداور شد: همچنین مشترکین می‌توانند در زمان قطعی برق با شماره تلفن اتفاقات برق 121 تماس بگیرند تا همکاران ما در اداره برق منطقه در سریع‌ترین زمان به قطعی برق رسیدگی کنند .

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات