خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از شرکت‌های خدمات‌‌رسان برای واگذاری و نصب انشعابات در منطقه اسلامشهر همدان گفت: شرکت آب و فاضلاب باید کار را امسال تمام کند و اگر مشکل شرکت اعتبار است، این مشکل را ما حل می‌کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۹۲۱۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳

آب و فاضلاب باید واگذاری انشعاب در منطقه اسلامشهر را امسال تمام کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در جمع اهالی منطقه اسلامشهر همدان در بازدید از روند کاری نصب انشعابات و بررسی مشکلات موجود منطقه اظهار داشت: سال گذشته واگذاری انشعاب در مناطق کم برخوردار ساماندهی و قانونی در این راستا به تصویب رسید.

وی ضمن قدردانی از اهالی منطقه و مجمع معتمدین ولایتمدار برای پیگیری اقدامات برای حل مشکلات منطقه اسلامشهر عنوان کرد: سال گذشته با هماهنگی صورت گرفته با مسئولین قرار شد کار انجام گیرد  اما در لحظات آخر استانداری اظهار کرد که چون موضوع  گیر قانونی دارد نمی توان کار را انجام داد که با پیگیری مجمع معتدمین کار نتیجه داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 2هزار خانوار در شهر همدان نیاز به تامین انشعاب دارند، گفت: در کل استان این میزان به بیش از 10 هزار خانوار می رسد  که واقعا ظلم بزرگی است که کسی در همدان زندگی کند و از نعمت آب، گاز و فاضلاب برخوردار نباشد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در گازرسانی پیشانی کشور بود، افزود: روزی که بخش مرکزی همدان را گازرسانی کردیم در کشور استان همدان جزو کمتر جایی بود که در مناطق روستایی گازرسانی کرده بود و حال شاهد این هستیم در مناطقی که در دل شهر همدان است از نعمت گاز محروم هستند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه واگذاری انشعاب به مناطق کم برخوردار در خرداد ماه سال گذشته به صورت قانون تصویب شد، تاکید کرد: برای انجام پروژه به طور کامل سه سال فرصت داده شده است.

وی با بیان اینکه در وقوع زلزله در کرمانشاه مردم همدان غیرتمندانه خدمت‌رسانی کردند، گفت: در وقوع زلزله  برای کار جهادی مگر به دنبال مجوز از شهرداری بودیم؟ باید بگذاریم مردم در سرما جان دهند که مجوز صادر شود؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون واگذاری انشعاب در سال گذشته توسط رئیس جمهور به استانداری‌ها ابلاغ و استانداری‌ها نیز به سه اداره  گاز، آب و فاضلاب و برق ابلاغ کردند و بر این اساس دیگر مانعی برای واگذاری انشعابات وجود ندارد.

*مسئولین استان برای حل مشکل انشعاب مناطق کم برخوردار در تلاش هستند

وی با بیان اینکه همه مسئولین استان برای حل مشکل انشعاب مناطق کم برخوردار استان به صورت یکپارچه در تلاش هستند، گفت: حل این مشکل به برکت نظام، خون شهیدان و رهبری نظام است و همه مسئولین خدمتگزار مردم هستند که منت خدمت‌رسانی به مردم شرافتمدار و باعزتی که در تاریخ بی‌نظیر است را دارند.

حاجی‌بابایی ضمن تشکر از  شرکت‌های خدمات‌‌رسان در راستای انجام خدمات در پاسخ به اظهارات مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان که اعتباری برای واگذاری و نصب انشعابات وجود ندارد، گفت:  شرکت آب و فاضلاب باید کار را امسال تمام کند و اگر مشکل شرکت اعتبار است، این مشکل را ما حل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه واگذاری و نصب انشعابات برق حل شده است، عنوان کرد: شرکت گاز قانون و هم اعتبار لازم را دارد و امروز کار را شروع کرده  که دیر است اما امیداریم کار را هرچه سریع‌تر به اتمام برساند چراکه نداشتن انشعاب اهالی این منطقه بسیار سنگین است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر شرکت گاز طی یک ماه آینده به این منطقه گازرسانی کند، اهالی این منطقه سه ماه آینده از سرمای هوا رنج نخواهند برد.

وی با بیان اینکه مجمع معتدمین ولایت مدار در حاشیه شهر بدون هیچ ادعایی کارها و مشکلات را پیگیری و ما آنها را دنبال می کنیم، اضافه کرد: اگر از 7 سال پیش کلان شهر همدان راه افتاده بود ما امروز شاهد حاشیه شهر نبودیم.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: به فضل الهی امروز این کار پیگیری می‌شود و استاندار با تمام تلاش و قدرت به میدان آمده و کمک می کند تا بتوانیم کلان شهر رینگ سوم شهر را که نزدیک پلیس راه می‌شود کلید بزنیم و در آنجا شهرک ایجاد کنیم تا همه در کنار هم قرار گیرد و دیگر حاشیه شهر نداشته باشیم.

وی یادآور شد: باید به دنبال کلان شهر باشیم چراکه وقتی اجرا شد خود به خود  برای مناطق کم برخوردار میدان می‌کشند و فضای سبز ایجاد می شود و این کار مهم است که باید یک تصمیم کلی برای آن اتخاذ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات