مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع):

زیارت اربعین بر طبق روایات از علائم مؤمن است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در کلاس اخلاق در جمع کارکنان این سپاه گفت: زیارت اربعین یکی از مواردی است که طبق روایات از علائم مؤمن است.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۵۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی با اشاره به مفهوم زیارت به عنوان یکی از مفاهیم بلند معرفتی در معارف شیعه اظهار کرد: یکی از مختصات مذهب ما که خود نعمتی است، بحث زیارت است که در مذاهب دیگر این عنایتی که ائمه اطهار علیهم السلام بر زیارت دارند وجود ندارد تا جایی که متأسفانه مذاهب دیگر تحت تأثیر نظرات انحرافی قرار گرفتند و از این مسئله غافل و بعضاً زیارت را شرک و عملی حرام دانسته و آن را ممنوع کردند.

وی تصریح کرد: زیارت اسراری دارد که لازم است انسان به سراغ آن برود و حقیقت آن را دریابد که در همین زمینه می­ توان گفت در حقیقت کسانی که در اربعین یا غیر اربعین به زیارت کربلا می­ روند حقیقت این زیارت و حالتی را که در درون خود حس می­ کنند، فهمیده و درک کرده­ اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: ما در روایات داریم که زیارت ائمه اطهار علیهم السلام یکی از پاک کننده­ های قوی گناه است و انسانی که می­ خواهد توفیق دور شدن از گناه پیدا کند لازم است سعی کند در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) و زیارت اهل بیت علیهم­ السلام شرکت کند.

حجت الاسلام دشتی افزود: زیارت، اهتمام و اهمیّت به ولایت است و در واقع کسانی که از روی عشق و محبّتی که از نور ولایت در درون دلشان احساس می­ کنند انگیزه قوی پیدا می­ کنند و حس می­ کنند چیزی را از این سفر کسب می­ کنند به زیارت اربعین می­ روند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات