خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی:

بالاترین معروف حفظ انقلاب اسلامی است

کارشناس مذهبی در جمع بسیجیان شهرستان سرخه گفت: بالاترین معروف حفظ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۴۳۷۱۷
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، سمندي مسئول امربه معروف و نهي از منكر و از کارشناسان مسائل مذهبی در جمع بسيجيان شهرستان سرخه با محوريت امربه معروف و نهي از منكر گفت: آن چيزي كه شناخته شد و عقل سليم آن را مي پذيرد معروف است و از آن جهت كه ما معتقد به دين مبين اسلام هستيم و الله يكي است و ائمه و دوازده امام جانشين بحق روز قيامت را قبول داريم بايد به نيكي ها امر كنيم و خود و ديگران را از امور زشت نهي كنيم.

وي افزود: معروف از عرف مي آيد و منكر از نكره ناشناخته كه عقل آن را نمي پذيرد. جايگاه معروف از طريق كتب الهي، قرآن كريم و ائمه به ما رسيده است، از آن ها بهره بگيريم و آنچه خداوند نهي كرده است منكر است؛ منكرهاي اخلاقي، سياسي، نظامي و اجتماعي وجود دارد و بايد در جايگاه امربه معروف و نهي از منكر اولويت بندي كرد.

سمندي تصريح كرد: آنچه ريشه روايي و قرآني دارد معروف و منكر است و در آيات صريح قرآن آمده است دروغگويي در كسب فسق است و راستگويي در آن معروف است؛10 آيه در قرآن در خصوص امربه معروف و نهي از منكر اشاره شده است. و اگر به معروف ها ايمان داشته باشيم خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود مي­بينيم.

وي بيان داشت: بالاترين معروف حفظ انقلاب اسلامي است؛ در آيه 24 سوره ابراهيم آمده است: براي رضاي خدا بايد عمل كنيد، بيانديشيد و تفكر كنيد آيا در كارتان رضاي خدا هست. كساني كه امربه معروف و نهي از منكر را كنار گذاشته اند، مردگاني در بين زندگان هستند.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها