خبرهای داغ:
در گرامیداشت روز بسیج دانش آموزی

دیدار مسئولین بسیج دانش آموزی استان و شاهرود با خانواده شهید زندانیان +تصاویر

در گرامیداشت سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش آموزی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان و شهرستان شاهرود با خانواده شهید دانش آموز حسن زندانیان دیدار کردند.
کد خبر: ۸۹۴۱۵۳۷
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش آموزی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان و حوزه مقاومت ایمان شاهرود با خانواده شهید دانش آموز حسن زندانیان دیدار کردند.
در این دیدار که معاونین بسیج دانش آموزی استان و شهرستان شاهرود نیز حضور داشتند، سرهنگ یوسفعلی طاهری در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش آموز با اشاره به پیروزی انقلاب و تاسیس بسیج به فرمان امام راحل اظهار کرد: دفاع مقدس را بسیجیان سلحشور در کنار ارتش و سپاه اداره کردند و این دور اندیشی امام راحل بود که بسیج را تاسیس کرد و عمده اعضا آن نیز نوجوان و جوان بودند که وجود ۳۶ هزار شهید دانش آموز تاییدی بر این مدعاست.
وی افزود: حضور در منزل شهدا برای خود ما اهمیت دارد که راه شهدا را گم نکنیم و بدانیم که باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و این مسیر روشن را فراموش نکنیم و پرچم را با دست امام خامنه‌ای عزیز به صاحب اصلیش امام زمان (عج) برسانیم.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان با تاکید بر تداوم راه شهدا و ترویج این فرهنگ در بین دانش آموزان گفت: ما در بسیج دانش آموزی تلاش می‌کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل نوجوان و دانش آموز تعمیق، بسط و گسترش دهیم چرا که دشمنان تلاش می‌کنند این فرهنگ را از نسل نوجوان و جوان ما بگیرند.
وی تاکید کرد: تجلیل از خانواده شهدا و ترویج فرهنگ شهدا در جامعه وظیفه همه ماست و باید در این مسیر از شهدا نیز طلب کمک بنماییم و امیدواریم که شهدا این تلاش‌های ناچیز ما را قبول و کمک کنند تا بتوانیم الگوی درستی را از شهدا ارائه دهیم.
مادر شهید حسن زندانیان در این دیدار با تاکید بر احترام شهید به والدین خود اظهار کرد: شهید همیشه در نامه‌های خود عذرخواهی می‌کرد که نتوانسته درست حق فرزندی خود را به جا بیاورد در صورتی که او مطیع ما بود.
وی افزود: شهید در حالی که دانش آموز دبیرستان شریعتی بود در کنار اینکه به خوبی درس می‌خواند و شاگرد ممتاز بود در سپاه و بسیج هم فعالیت می‌کرد و نامه‌های رزمندگان را به خانواده‌های آنان در دورترین روستا‌ها تحویل می‌داد و همیشه می‌گفت: ما شرمنده خانواده‌های رزمندگان و شهدا هستیم.
مادر شهید با بیان اینکه شهید همیشه توصیه می‌کرد باید زینب وار باشی گفت: در آخرین نامه خود تاکید کرد مادر جان باید مانند حضرت زینب محکم و استوار باشی و دشمنان را خوشحال نکنی با رفتار خود و از زینب درس بگیر و محکم و استوار باش.
وی با بیان اینکه ما بسیار خوشحالیم که ذره‌ای کوچک برای انقلاب قدم برداشته ایم بیان کرد: ما آرزو بدل ماندیم شهید لباس نو بپوشد و همیشه، ولی لباس نو برای او می‌خریدیم می‌گفت: مادر بده ببرم برای خانواده رزمنده که پدرانشان نیستند که برای آن‌ها لباس بخرند و یا اینکه می‌گفت: فرزندان شهدا لباس نو نپوشند و من بپوشم.
پدر شهید هم با بیان خاطره خبر شهادت شهید بیان کرد: به ما نگفتند او شهید شده با اینکه من خودم خبردار شدم و برای او قند شکستم و وقتی کسی به من نگفت از بنیاد و سپاه وقتی وارد خانه شدم دیدم همه بستگان آمدند و من بسیار ناراحت شدم و غم عظیمی به دلم نشست که به من نگفتند فرزندم شهید شده است.
در پایان این دیدار هدیه‌ای به رسم یادبود به خانواده شهید اهدا شد.
لازم به ذکراست شهید حسن زندانیان (احسانی فر) متولد سال ۱۳۴۵ شاهرود است که در سال ۱۳۶۱ در عملیات مسلم این عقیل در جبهه گلانغرب در حالی که هفت ماه جبهه داشت و دانش آموز سال سوم دبیرستان شریعتی بود شربت شهادت را نوشید و در کنار همرزمان شهیدش در گلزار شهدا شاهرود آرام گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها