خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی مطرح کرد

حمایت از مصرف کنندگان در سایه استانداردسازی کالاها

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یکی دیگر از اهداف استانداردسازی است.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۰۷
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به پیشینه توجه به کیفیت کالا اظهار کرد: آثار موجود در موزه‌ها نشان می‌دهد توجه به کیفیت تولید کالاها پیشینه اش به اندازه آشنایی انسان با محیط اطراف است.

وی ادامه داد: توجه به کیفیت کالا و خدمات، ایجاد سازمان استاندارد را ضروری ساخت، اکنون با توجه به ماشینی شدن تولید کالاها دیگر سنجش این کالاها با حواس پنج گانه ممکن نیست و چنین کاری باید در آزمایشگاه‌ها صورت بگیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: یکی از اهداف استانداردسازی صرفه جویی در منابع و نیروی انسانی است، همچنین حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یکی دیگر از اهداف استانداردسازی است. شناسنامه هر کارخانه ای محصولات آن است و یک کالای با کیفیت تبلیغ عملی برای یک کارخانه است.

آیت‌الله سعیدی هدف از استاندارد را حفظ حیثیت کشور در جهان دانست و تصریح کرد: به لحاظ دینی توجه به مساله استانداردسازی در بحث تولید کالاها اهمیت زیادی دارد، رسول اکرم(ص) در سیره خود حتی در کاری همچون ایجاد قبر به استحکام کار توجه داشت.

وی ادامه داد: در بحث سیاسی اگر در بستن پیمان‌های بین المللی با کشورهای دیگر، جای نفوذ وجود داشته باشد، این کار محکم صورت نگرفته است. در عرصه اقتصاد زمانی که سرمایه گذار و کارگر، کار را درست انجام بدهند، اعتبار کشور بالا می‌رود و این مساله از الزامات اقتصاد مقاومتی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان خاطرنشان کرد: بالابردن فرهنگ عمومی جامعه لازمه استحکام کارها است، برخی کشورها باور دینی ندارند و بت پرست هستند، اما در عرصه تولید کارها را درست انجام می‌دهند و کالاهای این کشورها اکنون در تمام خانه‌ها در جهان وجود دارد. 

ارسال نظرات