خبرهای داغ:
عضو هیئت مدیره دانشگاه امام حسین(علیه السلام):

بسیج و سپاه وظیفه الهی و جهانی دارند

عضو هیئت مدیره دانشگاه امام حسین(علیه السلام) با بیان اینکه بسیج و سپاه وظیفه الهی و جهانی دارند، گفت: باید بسیج و سپاه آتش به اختیار برای برطرف کردن معضلات فرهنگی دست به کار شده و اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۳۳۲۲۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد حسن رجبی دوانی در مجمع عالی بسیج استان با بیان اینکه خراسان جنوبی و به ویژه شهر بیرجند دارای سابقه تاریخی، مذهبی، فرهنگی است، اظهارداشت: علمای زیادی از شهر بیرجند در طول تاریخ برخاسته اند.

 پژوهشگر وعضو هیئت مدیره دانشگاه امام حسین(علیه السلام) با اشاره به اینکه بسیجی یعنی عاشورایی، حسینی، انقلابی بودن و درجهت اهل بیت حرکت کردن است، گفت: نخبه های بسیجی به روز و با اطلاعات قطع و یقین در عرصه کمالات و معرفت برجستگی های خاصی  دارند.

  رجبی دوانی با بیان اینکه چندین سال است که امام خامنه ای(حفظه الله) بحث تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و قتل عام فرهنگی را مطرح کرده اند ، متذکرشد: متاسفانه هیچ کدام از مسئولین فرهنگی به منویات ایشان توجه نکرد.

 وی ادامه داد: ایشان در چند سال اخیر نیز کلید واژه هایی مانند بصیرت، عوام وخواص، ریزش ها و رویش ها، نفوذ، آتش به اختیار و مشابه اینها در بیاناتشان استفاده می‌کنند که اینها همه پایه و ریشه در آیات قرآن و روایات اسلامی دارد.

 عضو هیئت مدیره دانشگاه امام حسین (ع) گفت: بسیج با مدیریت سپاه می‌تواند در زمینه مقابله با تهاجمات فرهنگی و سایر معضلات فرهنگی که دامن گیر جامعه امروزی شده است مقابله و تاثیر گذار باشد.

 رجبی دوانی تاکید کرد: امام خامنه ای(حفظه الله) چندین بار در جلسات و سخرانی های خود اعلام کرده اند که من بعد از لطف خداوند و عنایات امام زمان به کشور جمهوری اسلامی ایران حفظ و دوام این کشور را در حمایت ها و تلاش های وافر بسیج و سپاه می‌دانم و به اینها امید دارم.

وی با اشاره به اینکه مهترین و کلیدی ترین کلمات و سخنان امام خامنه ای(حفظه الله) را در جمع بسیج و سپاه بیان می کنند، ادامه داد: مهمترین مواضعی که ایشان گرفته اند در جمع بسیجیان و سپاه بوده و امروزه باید شما بسیجیان و سپاهیان مانند قبل آماده و برای رفع موانع فرهنگی کشور آتش به اختیار وارد عمل شوید.

 رجبی دوانی با اشاره به سخنران امام خامنه ای(حفظه الله) سال ۷۱ در دانشگاه امام حسین (ع)،یادآورشد: ایشان در جمع دانش آموختگان پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) آینده جهان را در اختیار اسلام تبیین کرده اند که منظور همین بیداری اسلامی است و امروزه سراسر جهان را فرا گرفته است و بعد از آن جمهوری اسلامی را در مسئولیت سپاه و بسیج دیدند.

 وی با اشاره به اینکه  منظر امام خامنه ای(حفظه الله) سپاه و بسیج ماموریت جهانی دارند، گفت: بسیج و سپاه وظیفه الهی و جهانی دارد و اگرهمین امروز امام زمان (عج) ظهور کند قطعا در جهان کنونی پشتوانه امام زمان (عج) کشور جمهوری اسلامی ایران و پشتوانه جمهوری اسلامی ایران هم بسیج و سپاه است.

 عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد:نائب امام زمان (عج) مقام معظم رهبری از بسیج و سپاه انتظار دارد و انشاءالله بتوانیم توفیق داشته باشیم که در محضر خداوند، امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی سربلند باشیم.

 رجبی دوانی با اشاره به کلید واژه بصیرت،اظهار کرد: اگر اصحاب پیامبر (ص) بصیرت داشتند واقعه بنی ثقیفه روی نمی‌داد و بی بصیرتی آن زمان باعث ظلم به بشریت بود.

 وی خاطر نشان کرد: وقتی بصیرت نباشد ارزش های خونی، خانوادگی و شخصی بر مصالح دینی ارجعیت پیدا می‌کند.

 این پژوهشگر عنوان کرد: بی بصیرتی انصار باعث ضربه خوردن اسلام شد.

 عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: نفوذ یکی دیگری از کلید واژه های امام خامنه ایی(حفظه الله) است که جهاد کبیر می‌تواند به عنوان راه مقابله با نفوذ مدافع خوبی باشد و ما با درایت و آگاهی نباید زمینه نفوذ بیگانگان به داخل کشور را فراهم کنیم.

رجبی دوانی با اشاره به جریان نفوذ زمان پیامبر (ص) که باعث مذاکره بین آن بزرگوار با دشمنان شد، عنوان کرد: پیامبر(ص) نیازی به مذاکره نداشتند و دشمن نیاز به مذاکره داشت اما با نفوذی که صورت گرفت باعث مذاکره بین دو گروه شد درست مانند اتفاقی که در سالهای اخیر در کشور ما افتاد و این یعنی تکرار تاریخ در صورتی که کشورهای مقابل ایران نیاز به مذاکره داشتند ایران را وادار به مذاکره کردند.

 وی ادامه داد: اما مذاکره پیامبر با بنی امیه منجر به از دست دادن امتیازات نشد و پیامبرمنافع خود را حفظ کردند اما در مقابل مذاکره کشور ایران با کشورهای ۵+۱ نه تنها امتیازی از کشورهای مقابل نگرفتند بلکه همه امتیازات خود را هم از دست دادند.

این پژوهشگر عنوان کرد: تیم مذاکره کننده ایران فریب لبخند های طرف مقابل را خورد و به تعهد شفاهی جان کری دل بست در صورتی که مقام معظم رهبری بارها قبل و حین مذاکرات به اعضای تیم مذاکره کننده ایران هشدار داده و گفتند من به مذاکره خوش بین نیستم اما تیم مذاکره کننده توجهی که نکردند هیچ بلکه در مقابل تعهدات بی پایه و اساس آمریکا غش و ضعف می‌رفتند.

 رجبی دوانی با بیان اینکه سالها است که امام خامنه ای(حفظه الله) آمریکا را دشمن قسم خورده ایران می‌دانند، گفت: بالاخره رئیس جمهور ایران بعد از چهار سال ، روز گذشته اعلام کرد که آمریکا دشمن ایران است و آقای روحانی بعد از چهار سال متوجه دشمنی آمریکا شد و یک حرف حسابی زد که به دل ما نشست.

 وی با بیان اینکه تاسیسات هسته ای فردو یکی از بزرگترین امتیازات ایران بود که متوقف شد، اظهار کرد: متاسفانه متوقف شدن تاسیسات هسته ای فردو نتیجه مذاکراتی بوده که مسئولان ما  با توجه به اینکه ایران به مذاکره نیاز نداشت و طرف های مقابل ایران نیاز به مذاکره داشت، با وادادگی و ضعفی که از خود نشان دادند ایران را مجبور به مذاکره کرده و درمقابل بسیاری از امتیازات خود را از دست دادند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: تیم مذاکره کننده سرمایه های ایران را با هزینه خود کشور ایران نابود کرد و درمقابل این هیچ فکر و تدبیری نکردند.

 رجبی دوانی عنوان کرد: با وجود این همه دشمنی و حیله آمریکا هنوز هم برخی آقایان واداده غرب هستند و اشتباهات خود را قبول ندارند.

وی با اشاره به استفاده امام خامنه ای(حفظه الله) از کلید واژه نفوذ، بیان کرد: ایشان این کلید واژه را زمانی بکار بردند که تیم مذاکره کننده ایران در حال مذاکرات بود و باید این مسئله مورد توجه  قرار می‌گرفت که متاسفانه توجهی نشد و باعث شد دشمن ایران دست پیش را بگیرد.

 این پژوهشگر ادامه داد: از طرفی رئیس جمهور ایران زمانی که تیم مذاکره کننده اش در آن طرف در حال مذاکره بود از خالی بودن خزانه کشور خبر داد درصورتی  که خزانه خالی نبود و اگر هم خالی بود آن زمان جای گفتن این حرف نبود چرا که همین صحبت رئیس جمهور باعث اعمال فشارهای بیشتر و تحریم های سنگین تر علیه ایران شد.

رجبی دوانی تصریح کرد: دشمن هم از این صحبت رئیس جمهور استفاده کرده و جنگ سختی را که نتوانستند اعمال کنند و به نتیجه برسند  را از راه نفوذ در پیش گرفته و وارد شدند.

 وی با اشاره به کلید واژه آتش به اختیار، بیان کرد: متاسفانه در شرایطی که مردم از بیکاری و خشکسالی در سراسر کشور رنج می‌برند دغدغه مسئولان فرهنگی کشور برگزاری کنسرت و اردوهای مختلط دانشجویی است؛ اینجا است که باید بسیج و سپاه آتش به اختیار برای برطرف کردن معظلات فرهنگی دست به کار شده و اقدام کنند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: متاسفانه مسئولان فرهنگی کشور به فکر حل مشکلات فرهنگی نبوده  که امام خامنه ایی(حفظه الله) از اینها اظهار نا امیدی کرده اند و لازم بود این مسئولان در مقابل از خجالت آب شده و استعفا می‌دادند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها