خبرهای داغ:
به همت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)

کنگره ملی حضرت آمنه(س) در سال ۹۷ برگزار می‌شود

مسؤول دبیرخانه کنگره ملی حضرت آمنه(س) از برگزاری این کنگره علمی به همت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در سال ۱۳۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۲۶۷۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی‌قره با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) اظهار کرد: با لطف و عنایت خاص حضرت معصومه(س) و توجه ویژه آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) کنگره حضرت آمنه سلام‌الله علیها تصویب و در دستور کار پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قرار گرفته است.

وی از حضرت آیت‌الله احمد عابدی به عنوان دبیر علمی نام برد و اضافه کرد: کارگروه علمی، پژوهشی و مدیریتی متشکل از حجت‌الاسلام علی‌اشرف عبدی رئیس پژوهشکده، حجت‌الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی، حجت‌الاسلام عباسی رئیس اداره پژوهش، حجت‌الاسلام محمدی مدیر کتابخانه آستان مقدس، حجت‌الاسلام جهانگیری مسئول تدوین کتابنامه و حجت‌الاسلام احمدی سبزواری مسئول تدوین کتابشناسی شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده است.

مسؤول دبیرخانه کنگره حضرت آمنه(س) خاطرنشان کرد: این کنگره در سال ۱۳۹۷ برگزار شده و هر چند زمان دقیق آن با فراخوان عمومی اعلام می‌شود اما اولویت زمان برگزاری ماه ربیع‌الاول خواهد بود.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره با ۴۰ نفر از مراجع، اساتید، فضلا و اندیشمندان  حوزوی و دانشگاهی مصاحبه انجام و تعداد زیادی کتاب، مقاله و ترجمه سفارش داده شده است و در آینده نزدیک نیز فراخوان عمومی آن به اطلاع می‌رسد اما برای ارتباط‌گیری مانعی وجود ندارد و رایزنی‌ها با مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی ادامه دارد .

حجت‌الاسلام احمدی یادآور شد: برای تقویت بنیه علمی کنگره حضرت آمنه(س) و استفاده از ظرفیت‌های انسانی آستان مقدس، همایش خادمان افتخاری و نخبگان رسمی و قراردادی با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری برگزار شده است و ۵۳۰ نفر از این فرهیختگان به این همایش دعوت شدند و رزومه علمی آنها دریافت شده است تا بتوانیم از ظرفیت این خادمان افتخاری در بخش‌های مختلف علمی به ویژه کنگره حضرت آمنه سلام‌الله علیها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون کارهای مطلوب علمی در مورد مادر پیامبر اسلام(ص) انجام نشده است، تصریح کرد: اکنون اطلاعات زیادی در مورد ایشان نداریم و اطلاعات موجود نیز پراکنده و آن هم غالبا به مناسبت تولد پیامبر(ص) مطرح شده و مستقلا به ایشان پرداخته نشده است.

ارسال نظرات