خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم:

اولویت امسال دولت بحث اشتغال است/اختصاص 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال در کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: اولویت امسال دولت بحث اشتغال است و به همین دلیل در راستای ایجاد شغل‌های جدید طرح‌های مختلفی در کشور تعریف شده است.
کد خبر: ۸۹۳۲۶۶۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسن رضوی ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شیوه برگزاری این کارگروه اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه جلسات کارگروهاشتغال در هر استان باید با ریاست استاندار و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت منظم برگزار شود.

وی ادامه داد: اولویت امسال دولت بحث اشتغال است و به همین دلیل در راستای ایجاد شغل‌های جدید طرح‌های مختلفی در کشور تعریف شده است و همه وزارتخانه‌ها درگیر این مساله هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: مساله بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در حال تبدیل شدن به یک بحران در کشور است و به همین دلیل دولت برای ایجاد اشتغال دو طرح مهم طرح فراگیر اشتغال و نیز طرح توسعه اشتغال روستایی را از شهریورماه امسال شروع کرد.

رضوی با اشاره به طرح‌های دولت برای ایجاد اشتغال در کشور اظهار کرد: دولت در قالب این طرح‌ها با محوریت وزارت کار و همکاری سیستم بانکی حدود 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات را برای ایجاد اشتغال در کشور پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: محوریت طرح فراگیر اشتغال توجه به کارگاه‌های خرد و کوچک است، بیشترین صنایع استان قم، صنایع کوچک و خرد است و با استفاده از طرح فراگیر اشتغال خواهیم توانست که به صورت بهینه از ظرفیت‌های خالی استان قم استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: اولویت‌های طرح اشتغال روستایی، عشایر، روستاهای مرزی، فرش دستباف و صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی است، استان قم ظرفیت زیادی در زمینه فرش دستباف دارد و می‌توانیم از طرح توسعه اشتغال روستایی برای ایجاد شغل‌های جدید در روستاهای استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید پرداخت تسهیلات بانکی در بحث اشتغال در استان قم مدیریت شود تا  پرداخت این تسهیلات افزایش اشتغال را در استان به دنبال داشته باشد.

رضوی با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از تسهیلات اشتغال در استان قم اظهار کرد: باید از این تسهیلات به صورت بهینه استفاده کنیم، کشور وارد شرایط خاصی به لحاظ فرصت‌های شغلی شده است و اگر توجه ویژه ای به بحث اشتغال نکنیم، وارد بحران خواهیم شد.

وی ادامه داد: دولت در سال نخست اجرای برنامه ششم توسعه طرح‌های جدیدی را در زمینه اشتغال اجرا کرده است و باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم تا تجربیات تلخ طرح‌های قبلی اتفاق نیفتد و این تسهیلات به صورت مستقیم در ایجاد اشتغال در استان قم هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: پرداختن به فناوری‌های نو و دانش بنیان در استان اهمیت زیادی دارد، اکنون 90 درصد اقتصاد دانش بنیان در شهر تهران رقم می‌خورد، استان قم ظرفیت خوبی در این زمینه دارد و باید با فعال کردن ظرفیت‌های دانشگاهی استان از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کنیم، کارگروهی برای این کار در استان قم ایجاد شده است.

ارسال نظرات