خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود:

شهید حججی الگوی ایثار و شهادت در زمان حاضر/ اصلی ترین و بزرگترین بحران ها، بحران ارزشهاست

سرهنگ اشرفی در یادواره شهدای نیروی انتظامی شاهرود گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا ضامن عزت، اقتدار، امنیت و سربلندی کشور خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۳۲۲۷۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمرتضی اشرفی در یادواره شهدای نیروی انتظامی شهرستان شاهرود که با حضور خانواده شهدا و ایثارگران و پیشکسوتان ایثار و شهادت و جمعی از مسئولین نظامی و انتظامی در حسینیه این نیرو برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه ما همه مهمان شهدا هستیم و خیرمقدم گو شهدا هستند با اشاره به بحران‌های دوران معاصر اظهار کرد: در دنیای معاصر با بحران‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم که یکی از اصلی‌ترین و بزرگترین بحران ها، بحران ارزشهاست و علت، فاصله گرفتن از دین و معنویت است.
وی با اشاره به دیدگاه‌های اندیشمندان غربی در مورد جامعه شناسی افزود: برخی از آن‌ها دین را افیون ملت‌ها عنوان کردند، اما بشردوستان و متفکرین دیگر این نظر را قبول نکرده و آنچه باعث انسجام و مودت می‌شود را دین معرفی کردند.
اشرفی خاطر نشان کرد: پدر نوین مدیریت و ابداء کننده کلید طلایی اخلاق تصریح دارد آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران به پسند و این همان جمله رسول اکرم (ص) و مولا علی (ع) است که ۱۴۰۰ سال قبل بیان شده است و نشان از دقیق نبودن و اشتباهات نسخه‌های غربیان دارد.
وی با اشاره به جمهوری اسلامی تصریح کرد: در کشور ما به واسطه گره و پیوند فرهنگ عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت، شاهد رشد و شکوفایی نظام هستیم و این‌ها به برکت فرهنگ عاشوراست که در کنار آن فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به تحقیقات مراکز علمی گفت: این تحقیقات نشان داده پیوند عمیق فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت و امنیت پایدار برقرار است و اگر مملکت یک امنیت پایدار دارد تنها دلیلش فرهنگ امنیت ایثار و شهادت در کشور حاکم است و خدا را شاکریم با همین فرهنگ اقدامات خود را انجام می‌دهیم.
وی با تاکید بر تزرویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار کرد: با نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه ناهنجاری‌های ما کاهش پیدا می‌کند و با ترویج فرهنگ از خودگذشتگی و ایثار بسیاری از نزاع‌ها و چاقوکشی‌ها در جامعه کمرنگ خواهد شد و آستانه تحمل افراد بالا می‌رود و ناهنجاری‌ها کاهش پیدا می‌کند.
اشرفی با اشاره به شناساندن ابعاد زندگی شهدا در جامعه عنوان کرد: شهید عباس سرکاری شاگرد اول مدرسه شهید مطهری شاهرود بود و شهید جبله رتبه اول دبیرستان شریعتی در رشته تجربی را در آن زمان داشت و دانش آموزان ما بهره گیری از این الگو‌ها می‌تواند موفق باشند و ارائه این الگو‌ها موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه باید نسل جوان را در مقابل تهاجم غرب و جنگ نرم آماده و مهیا کنیم گفت: برای این کار راهی جز فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی و شجاعت نداریم و به برکت وجود شهید حججی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری شد و این شهید تبدیل به الگویی برای نسل جوان جامعه شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به فضای مجازی و پرشدن عطر معنویت با شهادت شهید حججی افزود: نمونه‌هایی از این دست کشور ما را بیمه می‌کنند و وظیفه ما سنگین است و انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی به برکت این خون‌ها بارور و تنومند و گسترش یافته است و باید در جامعه ترویج کنیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی در جامعه بیان کرد: مسئولین و مردم باید برنامه ریزی هدفمند داشته باشند چرا که زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا ضامن عزت، اقتدار، امنیت و سربلندی کشور خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها