خبرهای داغ:
همزمان با سومین روز اسارت اهل بیت امام حسین (ع)؛

همایش رهروان زینبی در همدان برگزار شد

همزمان با سومین روز از اسارت اهل بیت امام حسین(ع) همایش رهروان زینبی (س) در هم‌نوایی با حضرت زینب کبری(س) در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۸۵۶۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

همایش رهروان زینبی در همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همزمان با سومین روز از اسارت اهل بیت امام حسین (ع) همایش رهروان زینبی (س)  در هم‌نوایی با حضرت زینب کبری (س) در میدان امام زاده عبدالله(ع) همدان برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۱۵:۴۰ امروز به همت اداره اوقاف و امور خیریه و با همکاری هیات پیروان عترت واحد خواهران هیات رزمندگان ثارالله همدان در راستای بزرگداشت مقام حضرت زینب کبری(س) و با هدف تبیین نقش آفرینی‌های این بانوی بزرگوار در واقعه کربلا و پس از آن و الگوسازی از سیره پیام‌آور عاشورا برگزار شد.

بانوان با حضور پر شور و باشکوه از اقشار مختلف اعم ازهیئت‌های مذهبی بانوان، واحد خواهران هیئت رزمندگان ثارالله همدان، حوزه های علمیه خواهران، بانوان بسیجی و... همدانی بار دیگر آمدند تا از بانوی مجاهد دشت نینوا الگو بگیرند و با تأسی از حضرت زینب(س) به سوگواری بپردازند.

شرکت کنندگان در مراسم با بستن سربندهای «یا حسین(ع) شهید» و «یا قمر بنی هاشم(ع)» با نوای لبیک «یا زینب(س)» با مصیبت‌های حضرت زینب(س) همدردی و با قرائت میثاق نامه پایبندی خود را به آرمان های واقعه عاشورا اعلام کردند.

دکتر رحمانی در این مراسم با تبیین فرهنگ عاشورا، به معرفی شخصیت و بیان مصائب حضرت زینب(س) پرداخت.

مداحی، سینه زنی، اجرای گروه تواشیح و تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان همایش بانوان پیمان نامه‌ای را به منظور تجدید پیمان با حضرت زینب (س) و حضرت سید الشهدا(ع) و یاران با وفایش امضا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات