خبرهای داغ:
به مناسبت هفته دفاع مقدس:

دیدار فرمانده گروه پدافندهوایی ده محرم شاهرود با خانواده شهید عربعامری

به مناسبت هفته دفاع مقدس، فرمانده گروه پدافندهوایی ده محرم شاهرود با خانواده سردار شهید عربعامری دیدار کرد.
کد خبر: ۸۹۲۷۴۱۰
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت هفته دفاع مقدس، فرماندهی گروه پدافندهوایی ده محرم شاهرود با خانواده سردار شهید حسن عربعامری دیدار کردند.
در این دیدار سردار عبدالرحیم ابراهیمیان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ماه محرم با بیان اینکه خانواده شهدا الگو جامعه هستند اظهار کرد: امام راحل بیان می‌فرمایند که خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و رهبر انقلاب تاکید دارند نگذارید پیشکسوتان عرصه شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند.
وی افزود: این تاکیدات ولایت برای این است که فرهنگه ایثار و شهادت رمز پیروزی و موفقیت ماست و دشمنان تلاش دارند این رمز پیروزی ما را از کمرنگ و محو نمایند و نباید بگذاریم که این اتفاق رخ دهد.
ابراهیمیان با اشاره به خاطراتی از شهید گفت: شهید حسن فردی با اخلاق و صبور بود و به مطالعه علاقه داشت و خصوصیات اخلاقی و فردی شهدای ما امروز باید الگویی در جامعه برای نسل‌های ما قرار گیرد.
فرمانده گروه پدافندهوایی ده محرم شاهرود اظهار کرد: این دیدار‌ها و سرکشی‌ها برای این است که ما از مسیر شهدا منحرف نشویم و شما خانواده شهدا نیز بدانید که ما و جامعه از مسیر شهدا فراموش نکرده و همیشه خود را مدیون شهدا می‌دانند.
مادر شهید عربعامری نیز در این دیدار با خیرمقدم با بیان خاطراتی از شهید اظهار کرد: شهید از نوجوانی به فکر محرومین و کمک به مردم بود و حتی اول مهر یکی از سال‌ها که ما برای او کت و شلوار نو خریدیم دیدیم به سر کوچه که رسید خم شده و خاک روی زمین را روی کت و شلوارش مالید به مدرسه رفت و وقتی از مدرسه برگشت و از او دلیل کارش را پرسیدیم گفت: شاید کسی پول نداشته باشد که لباس نو بخرد و آنوقت دلش بسوزد.
وی افزود: شهید در مبارزات انقلاب هم شرکت داشت و چند باری دستگیر هم شد، اما او را آزاد کردند و بعد از پیروزی انقلاب هم در مسجد محل فعالیت‌های گسترده دینی و مذهبی با شهید بازوی و رحیمی داشت.
فاطمه حمامیان خاطر نشان کرد: شهید با شروع دفاع مقدس در جبهه‌ها حاضر شد و از ناحیه پا و دست هم زخمی شده بود و حتی در بیمارستانی در ارومیه می‌خواستند با آمپول هوا او را بکشند که متوجه شده بود و پرستار‌ها به دادش رسیده بودند.
وی تصریح کرد: شهید علاقه زیادی به خدمت به مردم داشت و هر وقت از جبهه می‌آمد برای کمک به خانواده‌های نیازمند می‌شتافت و تلاش می‌کرد بچه‌ها محله را جذب مسجد و کتاب نماید و در خانه یک کتابخانه بزرگ از کتاب‌های مختلف داشت.
مادر شهید عربعامری با بیان اینکه شهید در عملیات والفجر هشت به شهادت رسید گفت:زمان اعزتام سرمای سختی خورده بود و آن روز با بچه‌ها اعزام نشده بود و روز بعد رفته بود و زمانی هم که می‌خواست به عملیات برود به ما زندگ زده بود که ما خانه نبودیم و نتوانستیم با او خداحفظی کنیم و دیدار ماند به قیامت.
وی با بیان اینکه زمان شهادت فرزند شهید چند ماه بیشتر نداشت افزود: پیکر شهید بعد از ده سال آن هم با نذری که به امام حسن مجتبی (ع) کردم و از او خواستم تعدادی استخوان و پلاک برای ما آوردند و دلمان آرام گرفت.
حمامیان با بیان اینکه در این مدت ده سال پدر شهید برخی شب‌ها جلوی دَر می‌رفت و چشم به راه فرزندش بود افزود: بعد از آوردن پیکر شد پدر او هم شش ماه بیشتر زنده نبود و فوت کرد.
وی با اشاره به خواب‌هایی که از شهید دیده بود بیان کرد: فرزند ما اسیر دشمن شده بود چرا که من در خواب می‌دیدم که او زنده است و مرا دلداری می‌داد که من زنده ام و حتی در خواب دیدیم که به من جملاتی را یاد دادند که آن‌ها را بگویم تا فرزندم برگردد، اما من وقتی از خواب بیدار شدم فراموش کرد.
مادر شهید بیان کرد: من بعد از این خواب و مدتی که گذشت در عالم رویا دیدم چهار نفر عراقی جسد فرزندم را آوردند و در دره‌ای انداختند و رفتند.
وی با بیان اینکه خانواده شهدا بسیار خون دل خورده اند بیان کرد: ما توقع خاصی نداریم و فقط می‌خواهیم خون شهدای ما پایمال نشود و مسیر آن‌ها را ادامه دهیم و مسئولین به فکر جامعه و جوانان باشند و خدمت کنند.
در این دیدار هدیه‌ای به رسم یادبود به خانواده شهید اهدا شد.
لازم به ذکراست سردار شهید حسن عربعامری در سال ۱۳۳۵ به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در جزیزه بوارین شربت شهادت را نوشید و به یاران شهیدش پیوستو بعد از ده سال پیکرش تفحص در گلزار شهدا شاهرود آرام گرفت.
در قسمتی از وصیت نامه شهید آمده است: به هوش باشید که تمامی ابرجنایتکاران علیه قرآنیان بسیج شده اند و قدارکشان دیگر نیز آن‌ها را یاری می‌کنند، بپاخیزید و از حریم خدا و رسول خدا دفاع کنید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها