خبرهای داغ:

میامی در شب تاسوعای حسینی به سوگ نشست

عاشقان حسینی در شهرستان میامی همزمان با شب تاسوعا به سوگ نشسته و با نوای یا عباس(س) و یا حسین مظلوم (ع) اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۸۹۲۷۳۸۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، در شب تاسوعای حسینی عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در غم شهادت سرور آزادگان جهان و یاران با وفای آن حضرت اشک ماتم ریختند و عمق ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشتند.

شهر میامی در شب تاسوعای حسینی مملو از دلدادگانی بود که صدای حزن انگیز یا حسین (ع) و یا ابوالفضل(ع) آنها با ناله زنجیرها و نوای طبل ها و سنج ها هماهنگ شده و اشک ماتم را بر دیدگان خیل عزادارانی که حضور داشتند جاری ساخت.

عاشقان حسینی در شهرستان میامی باحضور در مساجد، حسینیه ها وهیئت ها  به یاد حضرت اباعبدالله و یاران باوفایش در کربلا به سوگواری پرداخته واشک ماتم ریختند و نوای یا عباس(ع) و یا حسین مظلوم (ع) طنین انداز شد.

میامی در شب تاسوعای حسینی به سوگ نشست

عده ای از ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت نیز در شب تاسوعا به پختن غذاهای نذری و توزیع آنها بین عزاداران و مردم اهتمام دارند و امروز هر کسی به طریقی از این خوان گسترده و پربرکت بهره ای می گیرد تا توشه معنوی برای یک سال آینده باشد.

مردم میامی هرساله با برگزاری آیین"حسن حسین" درشام تاسوعا و عاشورای حسینی به سوگ شهید کربلا می نشینند تا به شیوه خود در غم های بیکران واقعه کربلا شریک اهل بیت (ع) شوند و این بزرگترین غم تاریخ را زنده نگه دارند.

همچنین در روز تاسوعا شاهد اجتماع بزرگ عزاداران حسینی روستاهای تلوبین،حق الخواجه، باغچه، دشت شاد،کمردار و نام نیک دردهستان نردین بودیم که عاشقان حسینی گرد هم جمع شده و در غم شهادت سید وسالار شهیدان عزاداری کردند.

مردم نام نیک در روز تاسوعا میزبان پرچم امام حسین(ع) بودندو عزاداران روستای رضوان به سمت مقبره دانیال نبی پیاده روی کرده و در آن مکان به عزاداری پرداختند.

میامی در شب تاسوعای حسینی به سوگ نشست

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها