خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

شهادت محسن حججی جامعه را از دو قطبی نجات و به مسیر اصلی هدایت کرد

حجت الاسلام واحدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شاهرود گفت: شهادت محسن حججی جامعه را از دو قطبی بودن نجات داد و به مسیر اصلی هدایت کرد و خداوند متعال نیز برای او سنگ تمام گذاشت تا به عالی ترین درجات معنوی دست پیدا کند.
کد خبر: ۸۹۲۷۱۲۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عبدالله واحدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف شاهرود که در حسینیه حرم شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه وقف بنگاه اقتصادی قوی است که از محل این ظرفیت اقدامات فرهنگی و خیریه بسیاری انجام می‌شود، اظهار کرد: بیش از پنج هزار موقوفه در استان به ثبت رسید که از نظر شاخص بهره وری در درجه بسیار پایینی قرار دارد.
وی افزود: اگر با کمک دستگاه‌های مختلف و حمایت‌های دولت شاخص بهروری از موقوفات را ارتقا دهیم در آینده نه تنها فقیری در استان سمنان نخواهیم داشت که نیازمند یاری دستگاه‌های دولتی باشند بلکه در زمینه برنامه‌های فرهنگی بسیاری از مشکلات نیز برطرف می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، با اشاره به کلنگ زنی بزرگترین باغ انجیر کشور به صورت وقفی در سمنان، گفت: این باغ ظرفیت اشتغال زایی برای ۱۵۰ نفر را دارد و اگر قیمت هر کیلوگرم انجیر را پنج هزار تومان بدانیم، سالانه یک میلیارد تومان به محرومان جامعه کمک خواهد کرد لذا متاسفانه برخی مسئولان ما در استان نیز، اهمیت وقف را نمی‌دانند.
واحدی ادامه داد: کمک اوقاف به فقرا و ایتام با این نیت صورت می‌گیرد که این افراد نیازمند از محل درآمد موقوفات با ایجاد کارگاه تولیدی، صنایع تبدیلی توانمند و سهام دار این واحد‌ها شوند.
وی با بیان اینکه حمایت از برنامه‌های قرآنی را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم، افزود: اگر می‌خواهیم در زمینه امور قرآنی تحولی در کشور رخ دهد و به وصیت امامان معصوم (ع) عمل کنیم باید پشتوانه مالی برای حوزه قرآن ایجاد شود و برنامه‌ای برای ایجاد ستاد موقوفات قرآنی و راه اندازی ساملنه مجازی حفظ قرآن برای افرادی که فرصت حضور در کلاس‌های آموزشی را ندارد، در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در بخشی از سخنان خود به اخلاص عمل شهید حججی اشاره کرد و گفت: شهادت این عزیز جامعه را از دو قطبی بودن نجات داد و به مسیر اصلی هدایت کرد و خداوند متعال نیز برای او سنگ تمام گذاشت تا به عالی‌ترین درجات معنوی دست پیدا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها