خبرهای داغ:
طلبه حوزه جامعه الزهرا (س) قم:

فراموش کردن امر به معروف و نهی از منکر باعث واقعه عاشورا شد

مبلغه و طلبه حوزه جامعه الزهرا (س) قم گفت: واقعه عاشورا 50 سال بعد از وفات پیامبر(ص) و 20 سال بعد از شهادت امام علی علیه السلام اتفاق افتاد و این به خاطر فراموشی و نادیده گرفتن امر به معروف و نهی از منکر بود.
کد خبر: ۸۹۲۶۴۵۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز در محل مسجد محمد رسول الله اسدیه با حضور خیل کثیری از خواهران این شهرستان برگزار شد.

 نرگس دهقانی،مبلغه و طلبه حوزه جامعه الزهرا (س) قم در این همایش ضمن تسلیت ایام عزای اباعبدالله اظهارکرد: پیامبر اکرم (ص) از کودکی محبت وافری نسبت به امام حسین (ع) و امام حسن (ع) داشته و همیشه به محض دیدن نوهایشان را می‌بوسیدند.

 وی افزود: پیامبر اکرم سایرین را نیز به مهر و محبت نسبت به فرزندان سفارش می‌کرد و می‌فرمودند رحم کنید تا خدا به شما رحم کند.

 این خواهر مبلغه بیان کرد: امام حسین علیه السلام برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

 دهقانی اذعان کرد: نهی از منکر مراتبی دارد که شامل  قلبی ،زبانی و عملی است و با توجه به شرایط و فضا نوع امر به معروف و نهی از منکر فرق می‌کند.

 طلبه حوزه جامعه الزهرا(س)  گفت: این ایام که به نام هفته امربه معروف و نهی از منکر است بر همه لازم است که این واجب فراموش شده را احیا و با امر به معروف و نهی از منکر ادامه دهنده راه امام حسین علیه السلام باشیم.

 وی عنوان کرد: واقعه عاشورا 50 سال بعد از وفات پیامبر(ص) و 20 سال بعد از شهادت امام علی علیه السلام اتفاق افتاد و این به خاطر فراموشی و نادیده گرفتن امر به معروف و نهی از منکر بود.

 دهقانی تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را نادیده بگیریم و فراموش شود باعث خواهد شد که معروف منکر و منکر معروف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها