خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد

ایمن‌سازی 15 مدرسه در حاشیه راه‌های استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در سال جاری طرح ایمن سازی فیزیکی 15 مدرسه واقع در حاشیه راه های استان در حال انجام است.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۴۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

ایمن‌سازی 15 مدرسه در حاشیه راه‌های استان همدان محمد رودباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، در حاشیه بازدید از راه‌های استان با بیان اینکه در سال جاری طرح ایمن سازی فیزیکی 15 مدرسه واقع در حاشیه راه های استان در حال انجام است، اظهار داشت: برای ایمن‌سازی این مدارس، مبلغ 187 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش آموزان یکی از اولویت های کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان  علاوه بر آموزش ایمنی به دانش آموزان، ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: عملیات ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه ها شامل نصب علایم و تجهیزات ایمنی همچون سرعت گیر، تابلو و چراغ چشمک زن و علایم افقی در محوطه مقابل مدارس است که با هدف آرام سازی ترافیک عبوری انجام می شود.

وی ایمن سازی آموزشی مدارس حاشیه راه‌ها را یک ضرورت اجتماعی برای کاهش آسیب‌های جاده‌ای در میان قشر آسیب پذیر دانش آموزان دانست و اظهار کرد: آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه های استان در قالب طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها در دو سطح آموزشی (25 مدرسه و روستا) و فیزیکی (15 مدرسه و روستا)  و توزیع اقلام آموزشی و تجهیزات ایمنی بین دانش آموزان در سال 95 انجام شد.

رودباری اضافه کرد: علاوه بر طرح های اجرا شده در مدارس، ایمن سازی معابر و راه های استان طبق استاندارد های تعریف شده برای ایمن سازی تردد کاربران آسیب پذیر نظیر خط کشی های برجسته، کف نوشته، لرزاننده، پل عابر پیاده و  اجراي برنامه‌هاي آموزشي براي ترويج فرهنگ استفاده از پل‌هاي عابر پياده و راكبين موتورسيكلت‌ها نيز انجام شده است.

وی با اشاره به  تاثير نهادينه شدن ارتقاي ايمني و فرهنگ درست رانندگي كردن در جامعه و كاهش تلفات جاده‌اي خاطرنشان كرد: به منظور نهادينه كردن فرهنگ ترافيك در جامعه، آموزش‌ها بايد از رده سني پايين صورت گيرد چرا كه آموزش‌هاي ارائه شده امروز به كودكان مي‌تواند در پيشگيري از سوانح جاده‌اي در آينده موثر باشد.

وی با بيان اينكه ايمني دانش‌آموزان براي مدارسي است كه در حاشيه جاده‌ها احداث شده‌اند و دانش‌آموزان آنها مجبور هستند در جاده‌هاي اصلي تردد داشته باشند، اظهار داشت: با اجراي اين طرح ارائه آموزش و شناخت علائم راهنمايي و رانندگي و چگونگي تردد از حاشيه جاده‌ها همراه با توزيع رايگان كاپشن و كيف شبرنگ‌دار و توزيع انواع لوازم آموزشي به دانش‌آموزان انجام مي‌گيرد.

وی بيان داشت: عابران پياده‌اي كه در مسير روستاهاي مجاور محورهاي اصلي تردد دارند نيز همانند دانش‌آموزان در دو بخش آموزش و توزيع رايگان جليقه‌هاي فسفري شبرنگ‌دار براي استفاده در شب و چراغ قوه دستي انجام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات