خبرهای داغ:

رابطه عمیق دینی و عاطفی بین قیام عاشورا و دفاع مقدس

سرهنگ سلامی گفت: بین قیام عاشورا و دفاع مقدس یک رابطه عمیق دینی و عاطفی وجود دارد و یاد امام حسین(ره) و قیام عاشورا سبب شد رزمندگان با درس گرفتن از عاشورا بر علیه دشمنان جنگیدند و پیروز شدند.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۷۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان ، در آستانه  آغار هفته دفاع مقدس و ماه محرم  سرهنگ« محمد حسن  سلامی »مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان به همراه  دکتر « احمد همتی» نماینده  مردم  سمنان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از ایثارگران ورزمندگان  دوران دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه  سمنان دیدار و گقتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین  «سید محمد شاهچراغی »نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه  سمنان گفت: در دفاع مقدس اگر  پیروز شدیم  عشق رزمندگان بود و پیروی ما ریشه در کربلا و قیام امام حسین (ع) دارد .

ایشان  با توجه به این  نکته که دفاع مقدس ناگفتنی های زیادی دارد وخیلی از حرف ها  گقته شده است افزود: هفته دفاع مقدس امسال  متقارن با ماه محرم  می باشد که باید این مراسمات باحضور پرشور مردم برنامه ریزی و برگزار گردد.

وی افزود:  ما باید  نسل جدید جامعه را آگاه کنیم  که دفاع مقدس از کجا شروع شده و به کجا ختم شده است؟  رزمندگان  چگونه عاشقانه جنگیدند؟  رمز پیروزی ملت بزرگ ما چه بوده است ؟ همه اینها با ید به جوانان ومردم  امروز جامعه گفته شود .

شاهچراغی گفت:  برنامه ها دراین  دو مناسبت بزرگ باید هم  عاشورایی و هم دفاع مقدسی برگزار شود  و با توجه  به قرار گرفتن  درهفته  امر به معروف و نهی ازمنکر باید منکر شناس و معروف شناس باشیم  و باید از همه این فرصت ها استفاده  کنیم.

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گقت: این دیدار تجدید میثاق با آرمان امام راحل (ره) و تجدید بیت با مقام  معظم رهبری و تجدید میثاق با شهدا می باشد .

وی ادامه داد:  انقلاب اسلامی ما حاصل مجاهدت و ثمره اولای الهی و قیام عاشورا بود و دفاع مقدس یکی از معجزات الهی بود  که عزت و اقتدار مسلمان ایران و دنیا را به عهده داشت و رزمندگان در سال های دفاع مقدس  برای رضای خدا  جنگیدند و پیروز شدند .

 سلامی به بیان این  نکته که بین قیام عاشورا و دفاع مقدس یک رابطه  عمیق دینی و عاطفی  وجود دارد گفت:  یاد امام حسین(ره) و قیام عاشورا سبب شد رزمندگان  با درس گرفتن از عاشورا بر علیه دشمنان  جنگیدند و پیروز شدند.

سلامی افزود: توکل  به خدا  و کار برای رضای خدا، داشتن روحیه  و منش انقلابی، داشتن روحیه  ایثار و شهادت  و پیروی محض از ولابت  ازعوامل پیروزی  رزمندگان  ما در جنگ هشت ساله بود .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: استان سمنان در سال های دفاع مقدس عزت مند جنگید  و در همه شاخص های  ایثارگری  جزء استان های  برتر کشور بودیم و بر ماست که  این حماسه  های بزرگ را زنده نگه داریم .

وی در خصوص برنامه هفته  دفاع مقدس بیان داشت :  بیش از 2000 برنامه  در هفته دفاع مقدس توسط سازمان های و ادارات دولتی و  یگان های نظامی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد .

 در ادامه  3 تن از رزمندگان و ایثارگران استان  به بیان خاطرات  تلخ و شیرین خود از دوران جنگ تحمیلی پرداختند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها