خبرهای داغ:
گفت و گو با ننه کوکب بانوی کارآفرین در سرخه؛

120 نفر را با حوله بافی صاحب شغل کردم/کارگاه تولیدی ام را با حمایت بسیج سازندگی سپاه استان راه اندازی کردم

«ننه کوکب» بانوی کارآفرین سرخه ای در حاشیه سرکشی مسئولان روابط عمومی و اطلاع رسانی بسیج کشور و سپاه استان سمنان گفت: توانسته ام با ثبت تعاونی 120 خانواده را با حوله بافی صاحب شغل کنم.
کد خبر: ۸۹۱۸۸۹۶
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

صفیه مونسان این بانوی  کارآفرین سرخه در حاشیه بازدید مسئولان روابط عمومی و اطلاع رسانی بسیج کشور و سپاه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، اظهار داشت: بنده از سال 79 در سرخه تعاونی با عضویت 180 نفر و فراهم سازی شرایط برای آموزش رایگان به  500 نفر از بانوان در رشته های مختلفی همچون قالی بافی، نماسنگ، عروسک دوزی، گلیم بافی، گل چینی و سفالگری کارش را آغاز کردم.

وی با بیان اینکه چند سالی بود که دیگر کار نمی کردم، گفت: هم اکنون حدود سه ماه است که تعاونی حوله بافی را در سرخه ثبت کرده ام و هم اکنون در این تعاونی 10 نفر مشغول به کار هستند.

بانو مونسان خاطرنشان کرد: در این کارگاه 25 نوع کار از قبیل حوله آشپرخانه، کیف، رومیزی، سفره، حوله استخر و حمام و ... با پارچه، کاموا، مخمل و ... تهیه و تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه کارگاه زیر نظر میراث فرهنگی است، عنوان کرد: بنده تولیدات این کارگاه را در نمایشگاه های مختلف توسط میراث فرهنگی و در استان های متعدد کشور ارائه کرده ام و هم اکنون مشتریان بسیاری در شهرهایی مثل تهران، شمال کشور، شاهرود دارم.

این بانوی کارآفرین با اشاره به برپایی فروشگاهی در سرخه گفت: بدون شک وجود این فروشگاه در تسریع و توسعه و پیشرفت کار اثرگذار است و بنده از ابتدا درخواست وجود فروشگاه در پلیس راه سرخه را به دلیل تردد بی شمار مسافران از فرمانداری و شهرداری داشتم.

مونسان همچنین با تأکید بر حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان و آنان که در  مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداشته اند، توسط مردم و مسئولان بیان داشت: اگر مسئولان ادارات مختلف در سرخه و استان در مراسم های مختلف با تولیدات کارآفرینان مراسم های تقدیر و تجلیل را برگزار کنند، کمک بزرگی به کارآفرینان هم به جهت مالی و هم به جهت معرفی کار انجام شده کرده اند.

گفتنی است؛ در این سرکشی آقایان بابازاده مدیر طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین و نوریان مدیر اطلاع رسانی این سازمان و همچنین جبار دوستمحمدیان رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان و مهدی دیابی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان و مهدی لالاییان مدیر اطلاع رسانی این یگان حضور داشتند.

لازم به ذکر است؛ کارگاه تولیدی ننه کوکب در سرخه از جمله طرح های اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی است که با حمایت بسیج سازندگی سپاه استان به بهره برداری رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها